הדרכת הורים בחולון. תמונה ממאגר Shutterstock - Dmytro Buianskyi
הדרכת הורים בחולון. תמונה ממאגר Shutterstock - Dmytro Buianskyi

מדריכות הורים מומלצות בחולון

ככל שהזמן עובר וילדינו מתבגרים, קשיים נערמים והתקשורת בינם לבינינו מתחילה להיות יותר ויותר מאתגרת. אספנו עבורכם מספר מדריכות הורים שיעניקו לכם כלים אשר יחזירו את התקשורת עם הילדים לחייכם ויהפכו את האוירה בבית לרגועה ונעימה

פורסם בתאריך: 9.7.19 23:52

מיכל קליין – נגר

בעולם המודרני בו אנחנו חיים, כמעט ואין הורים שאינם זקוקים להכוונה או לייעוץ בכל הקשור לגידול וחינוך ילדיהם, בשלב כלשהו במסע ההורות שלהם. ההדרכה ההורית, מספקת כלים פרקטיים במטרה להתמודד טוב יותר עם הילדים ולספק להם את אשר הם זקוקים להתפתחותם הפיזית והרגשית התקינה.

מיכל קליין-נגר היא מדריכת הורים, אשר במשך שנים עסקה בהדרכת הורים קלאסית. היא צברה ידע וניסיון בלתי נדלים בליווי מאות משפחות, שהביאו אותה להבנה כי נדרשת העמקה רבה הרבה יותר על מנת לייצר שינוי לטווח ארוך. לכן, יצאה ללמוד שיטת טיפול הנקראת קונסטלציה משפחתית-מערכתית.

הקליניקה של קליין-נגר ממוקמת במרכז עזריאלי החדש בחולון ובה היא עוזרת להורים למצוא את העוגנים שלהם בתוך עצמם, כדי שיוכלו להוות העוגן של המשפחה שלהם.

"בחרתי את העוגן כסמל כי אני מאמינה שכל הורה צריך להוות את העוגן של המשפחה שלו, וכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר עליו למצוא, קודם כל, בתוך עצמו, את העוגנים שלו", מסבירה קליין-נגר.

"כשהורה מחובר לעצמו והקול הפנימי שלו ברור, הוא יכול להיות במיטבו בתפקיד ההורי כי הוא לא מוסת ולא מושפע באופן תדיר מכל הרעשים החיצוניים שמסביב".

"מדובר בשיטת טיפול המבוססת על הקונסטלציה המערכתית. הקונסטלציה המערכתית מאמינה כי אדם הוא פרט בתוך מערכת, והוא מקיים יחסים עם כל מה שנמצא סביבו. כל שינוי במיקומו של אדם בתוך המערכת מייצר שינוי בנקודת המבט שלו. ובהתאמה, גם המשפחה היא מערכת", תיארה קליין-נגר. "אדם נמצא במקום מסוים במערכת, וכדי לייצר שינוי עליו לבחון מחדש את המקום הזה. שינוי בנקודת המבט הוא שינוי במקום היחסי שלו בתוך מערכת. הקונסטלציה המשפחתית גם עוסקת בהעברה בין דורית – העברה לא מודעת של דפוסים בין הדורות השונים במשפחה, ובמידה ומדובר בדפוסים המפריעים לאדם ולא משרתים אותו, באמצעות השיטה ניתן לזהות אותם ולתת להם מענה על מנת להפסיק להתנהל מתוכם וכדי לא להעביר אותם הלאה. בדרך מהירה ומוחשית, בשיטת טיפול גוף-נפש, אדם יכול להבין את התמונה הפנימית הנמצאת בתוכו בתת מודע ולייצר שינוי פנימי, שיקרין כלפי חוץ".

האם כל הורה, או משפחה, צריכים לעבור לפחות פעם אחת הדרכה הורית או לקבל הכוונה מקצועית כלשהי?

"הורים לרוב מגיעים לטיפול כשמתעורר קושי. מעטים יגיעו למטרת התפתחות אישית, ורובם מגיעים כשיש בעיה מהותית שצריך לפתור. אני מאמינה שלכל אדם בחיים יש עליות ומורדות, ישנן תקופות שבהן הוא מרגיש שהוא 'מאבד את עצמו' או שהוא חש תחושה של כאוס פנימי. הקונסטלציה עוזרת לייצר בהירות פנימית. כשדברים ברורים יותר מבפנים, ניתן לייצר שינוי ולשפר משמעותית את איכות החיים. ישנם הורים שפגישה אחת מייצרת עבורם בהירות מאוד גדולה וישנם הורים הזקוקים לתהליך קצר".

מהן הבעיות שאיתן מגיעים אליך לקליניקה?

"אני נותנת מענה מקיף ושלם להורים בכל האתגרים הניצבים מולם: יחסי הורה-ילד, אווירה משפחתית סוערת, קשיים במערכת הזוגית, יחסים של הורים אל מול הוריהם, יחסים במשפחה המורחבת, הורים המתלבטים לגבי יצירת שינוי תעסוקתי, יחסי עובד-בוס, וכמובן יחסים של אדם עם עצמו – ריפוי פצעי ילדות, ניקוי חסמים, דפוסים ותקיעויות.

"מטרתי היא לספק להורים מענה בכל התחומים העלולים להוות מכשול עבורם ולמנוע מהם להיות במיטבם בתפקיד ההורי. כיצד הדרכת ההורים משתלבת? במשך ארבע שנים הייתי חלק מצוות היועצות של מרכז מיכל דליות. עסקתי בהדרכת הורים קלאסית למשפחות, ובמהלך הזמן הבנתי שיש הורים שזה לא מספיק עבורם. הקונסטלציה המשפחתית מספקת לי את האפשרות לטפל בדברים אשר יושבים בתת המודע ומנהלים אותנו. בזכות זה, יש לי אפשרות לתת להורים מענה מקיף: פגישות הדרכה לצד טיפול רגשי. ברגע שנכנסים פנימה ומדייקים את התמונה, הורים יודעים מה מדויק להם יותר ומה פחות – כל התשובות נמצאות אצלם והם יכולים להתנהל מתוך מקום מודע".

לאחרונה, החלה קליין-נגר להנחות בנוסף סדנאות לאימהות לחיזוק הקול הפנימי שלהן ולחיזוק הקשר בינן לבין ילד/ה שלהן. קליין-נגר טוענת שכל אם יודעת בדיוק למה הילד שלה זקוק וכיצד היא יכולה לספק לו מענה, וזה מה שהיא עושה במפגשים האלה – מסייעת לאימהות להיכנס פנימה, לזהות את הצורך של הילד/ה ולמצוא את המשאב הקיים בה, שיוכל לתת מענה לצורך של הילד/ה שלה.

אם גם אתם חשים לאחרונה תחושה של כאוס פנימי, בלבול או מועקה, כדאי שתבואו לפגישה עם מיכל קליין-נגר, ותזכו לייצר בהירות פנימית ושיפור משמעותי מהיר באיכות החיים.

מה היא מציעה? תוכלו לקרוא כאן:

https://www.lehorot.co.il/emotional-treatment


מיכל קליין-נגר – הקול להורים – ייעוץ, ליווי וטיפול רגשי

טלפון ליצירת קשר:

052-8957315

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק


להצטרפות לרשימת התפוצה של מיכל קליין-נגר, המונה מעל 600 הורים, לקבלת ערך שבועי משמעותי בווטסאפ מדי יום שישי, שלחו הודעה ל- 052-8957315 עם שמכם


מיכל קליין נגר. צילום: אלונה ירדן

מיכל קליין נגר. צילום: אלונה ירדן


נגה בירן

להיות הורה זה אחד התפקידים הכי משמעותיים והכי מאתגרים שיהיו לנו בחיינו. רובנו לא עוצרים את המרוץ היום יומי ומקדישים את הזמן לחשוב על ההורות שלנו, אילו ילדים אנו רוצים לגדל ואיזה יחסים אנו רוצים ליצור איתם. כהורים, מאד חשוב שנפתח מודעות ונלמד לנהל את הרגשות שלנו, כדי שנוכל להתנהל נכון אל מול ילדנו. בסוגיות היומיומיות שמטרידות אותנו בגידול הילדים אין לנו לרוב עם מי להתייעץ. הכירו את נגה בירן, מדריכת הורים ומנחת קבוצות הורים, המתמחה בניהול כעסים בהורות והכנה לגיל ההתבגרות.

הורים רבים מופתעים מהשינוי שעובר על הילד שלהם כבר בגיל 8 או 9. הם מרגישים שיש יותר ויכוחים ואי הסכמות ומפלס הכעס בבית עולה. כאן נגה נכנסת לתמונה ומעניקה להורים הבנה של השלב ההתפתחותי שבו נמצא הילד, מזהה את הצרכים הרגשיים שלו ומאתרת את מקור הקשיים.

נגה עוזרת להורים להתחבר לילדיהם ולהיות הורים משפיעים ומשמעותיים. במיוחד לקראת גיל ההתבגרות- גיל שמתחיל היום יותר ויותר מוקדם ותופס את ההורים לא מוכנים.

בתהליך ההדרכה, נגה עוזרת להורים לראות מעבר לכעס, להבין מה יושב שם ואיך ניתן להתמודד עם האתגרים באופן שבונה את היחסים במקום להרוס אותם. ההורים מקבלים כלים פרקטיים ומשפרים מיומנויות תקשורת, כך שהם מצליחים להניע את הילדים וגם להיות שם עבורם כמבוגר משפיע ומשמעותי. נגה מלמדת את ההורים בסדנאות איך להישאר רגועים בשעת כעס ואיך לריב באופן שבונה את היחסים. ככל שאנחנו יותר מודעים, זה מאפשר לנו ללמוד מהטעויות שלנו ולעשות שיפורים והתאמות.

"אם אנחנו מרגישים כהורים שאנחנו כועסים יותר מדי בזמן האחרון או שאנחנו מתוסכלים מהיחסים או מכך שהילד לא מקשיב לנו ולא משתף אותנו, כדאי להגיע כמה שיותר מוקדם להדרכה ולקבל כלים ודרכי התמודדות שישפרו את הקשר.לא צריך לחכות למצבים קיצוניים. לפעמים אנחנו פשוט זקוקים לעוד זווית ראיה על המצב וכלים לתקשורת מקרבת", אומרת נגה ומוסיפה כי "המטרה שלי היא לחבר הורים לעצמם, לקול הפנימי שלהם ולערכים המובילים אותם. מתוך המקום הזה להתחבר לילדיהם ולהיות הורים מיטיבים ומשמעותיים עבורם".

לדברי נגה, הורה עם הערכה עצמית גבוהה יכול לגדל ילד עם הערכה עצמית גבוהה, ולכן היא רואה חשיבות בתמיכה ובהעצמת ההורים כבני אדם, ועל כך שמה דגש בסדנאות ובתהליך ההדרכה בקליניקה.

זוג הורים לשלושה ילדים הגיעו לנגה לקבל ייעוץ בקשר לילדם בן ה-11, משום שלילד היו שלל בעיות בבית הספר, על רקע התנהגותי: ריבים, הפרעות בשיעור וכו'. ההורים לא ידעו איך להגיב ונכנסו איתו למעגל של איומים ועונשים, שרק החריפו את הבעיה והוסיפו על רגשות התסכול והכעס של הילד. "בתהליך ההדרכה, עזרתי להורים להבין את הילד, את המניעים להתנהגותו ואת צרכיו הרגשיים. ניסינו ביחד להבין מה הוא מנסה להגיד באמצעות ההתנהגות שלו. גילינו שיש לו קשיים לימודיים והפרעת קשב שלא אובחנו כראוי ולא טופלו. נתתי להורים כלים להתמודד מולו, להציב גבולות ברורים ומתאימים עבורו ועם זאת להיות קשובים ומכילים". במקביל נגה הדריכה את ההורים כיצד להשיג שיתוף פעולה מצד המערכת ואיך לנהל את הטיפול בילד בבית הספר.ברגע שהילד הרגיש מובן וקיבל עזרה הוא נרגע וכך גם התנהגותו. האווירה בבית השתפרה, ההורים שינו גישה, הם הבינו את נקודת מבטו של הילד ועם זאת פיתחו סמכות חיובית כהורים שמובילים את המשפחה שלהם באסרטיביות. זה עשה שינוי אדיר.

תפיסת העולם של נגה נשענת על הפסיכולוגיה החיובית ועל גישות פסיכולוגיות נוספות הרואות חשיבות בחיזוק ההורה, מתוך הבנה שהורה מאושר יגדל ילד מאושר.  "כל משפחה היא שונה וכל ילד הוא עולם ומלואו, אין נוסחה אחת, לכל אחד מתאים משהו אחר. צריך להיות מאד יצירתיים בהורות.כדאי להורים להבין שההורות היא מסע, זה תהליך שאנו עוברים.הרבה פעמים הילד שהכי קשה לנו איתו, הוא השיעור שלנו. והוא מאפשר לנו ללמוד ולצמוח ומתוך המקום הזה להיות הורים ובני אדם הרבה יותר טובים. בסופו של דבר, הילדים שלנו והיחסים איתם הם המנוע הכי חזק לשינוי שיגרום לנו לעבוד על עצמנו.כשהורה מחליט לעבוד על הקשר ולעשות שינוי הוא חווה את הסיפוק הכי גדול שיש  – יחסים טובים עם הילד".

פרטי התקשרות:

מעבר לאתר 
מעבר לעמוד הפייסבוק
קהילת אימהות למתבגרים בהנחיית נגה בירן
טלפון – 054-6537090
דוא"ל: [email protected]

כתובת קליניקה: הרוקמים 26, חולון

נגה בירן. צילום: לינה מיארה

נגה בירן. צילום: לינה מיארה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר