נערכים לסבב הבא: כך תמגנו את הבית (צילום: אורטק מערכות מיגון)
נערכים לסבב הבא: כך תמגנו את הבית (צילום: אורטק מערכות מיגון)

מיגון לבית: חברת אורטק מכינה אתכם לסבב הבא

המצב הנוכחי הוא תזכורת נוספת לחשיבות המרחב המוגן הדירתי. איך הופכים מרחב בבית למוגן, כמה זה עולה ומה צריך לדעת, המומחים של אורטק מערכות מיגון עונים

פורסם בתאריך: 14.11.19 09:18

 הצורך ליעל ולחזק את המיגון בעורף המדינה עלה כבר בתחילת שנות ה-90, מלחמת המפרץ הראשונה, עת היינו חשופים למתקפת טילים ארוכי טווח. או אז הוחלט על חובת ממ"ד בכל בניה חדשה בישראל. החוק מחייב בניית ממ"ד תקני בכל בנייה חדשה ובכל תוספת בנייה מעל 12 מ"ר. אלא שבישראל 2019 קיימים כ-800 אלף ממ"דים בלבד, וביותר ממיליון דירות אין מרחב מוגן. המשמעות – עשרות אלפי בתי אב החשופים לירי רקטות וטילים.

לא מדובר בגזרת גורל. בין אם מדובר בדירות ישנות, בנייני משרדים או מוסדות ציבור ותיקים – קיימות חלופות מיגון נוספות. רן נאור, מנכ"ל ובעלים של חברת אורטק מערכות מיגון, המתמחה במיגון ושיפורי מיגון למבנים פרטיים וציבוריים מסביר על החלופות השונות הקיימות בשוק: "בעולם המיגון ניתן את הדעת לשני סוגי מיגון עיקרים. מבנים יבילים, מוגנים ומוכנים הכוללים: מיגוניות, ממ"דים וממ"מים שאותם אנחנו יודעים לייצר ולהביא עד בית הלקוח, ופתרונות למיגון חדר קיים, המתאימים למי שזקוק למרחב מוגן ואין לו אפשרות לבנות חדר בטחון נוסף".

מה ההבדל בין מיגונית לממ"ד?

"ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) הוא היחידה התקנית לפי דרישות פיקוד העורף להגנה מפני טילים, התקפות אוויריות וחדירת גזים רעילים. רוב הממ"דים נבנים בשטח של 9 מ"ר נטו, עלות היחידה כולל הצבה בשטח מוערכת ב-120אלף ש"ח. מיגונית היא מבנה העשוי בטון מזויין ומגיע בשלושה גדלים שונים בהתאם לצורכי הלקוח. המיגונית היא חלופה וולנטרית המספקת הגנה מצוינת בעלות נמוכה משמעותית. מחיר מיגונית קטנה (2*2) האידיאלית למשפחות כ-44 אלף ש״ח. מיגונית בינונית (2*3) – 54.5 אלף ש״ח. ואילו מיגונית גדולה (3*3) הנותנת מענה ל-20 אנשים ומהווה פתרון יעיל וזמין לרכישה משותפת או למבנים ציבוריים, תעלה 69 אלף ש״ח בלבד. שינוע המיגונית הינו פשוט, וזמן האספקה הינו שלושה שבועות עד חודש".

מהם האישורים הנדרשים לכך?

"לצורך בניית ממ"ד יש להוציא היתרי בנייה ברשות המקומית, כמו בכל תוספת בנייה. וצריך כמובן לבדוק שיש זכויות בניה מספיקות, לערוך בדיקת קרקע ולהוסיף תכנית אדריכל ומהנדס. ברשויות מקומיות רבות, הליך היתר בניה למיגונית הוא מהיר ויעיל באופן משמעותי, כך שמלבד הגשת הבקשה להיתר, שגם עליו לעיתים מוותרות הרשויות, כל שנדרש מבעל הבית הוא לדאוג שהקרקע במתחם המיועד יציבה, ישרה ואיתנה כך שיהיה ניתן להציב את המיגונית ליד הבית".

הליך היתר בניה למיגונית הוא מהיר ויעיל באופן משמעותי (צילום: אורטק מערכות מיגון)

הליך היתר בניה למיגונית הוא מהיר ויעיל באופן משמעותי (צילום: אורטק מערכות מיגון)

מהו שיפור מיגון לחדר קיים ולמי הוא מתאים?

"שיפור מיגון מתאים למבנים קיימים בהם אין שטח פנוי, לדוגמא: בנייני מגורים, מחסנים, מוסדות ציבור, משרדים וכו'. שיפור מיגון מבנים הוא פתרון אידאלי ליצירת מרחב מוגן, מפני פגיעות הדף ורסס, ללא צורך באישורי בנייה. חשוב לציין כי החומר נבחן ע"י גורמי בטחון וכיום נמצא בשימוש מערכות הביטחון הגדולות בארץ ובעולם. מדובר בפתרון מיגון מבוקש מאד היות ועלותו נאמדת בטווח של 60-90 אלף ש״ח לחדר בלבד. בנוסף המיגון אינו מקטין את החלל הקיים. חומרי הגלם ידידותיים לסביבה ואף ניתן לשלב חלונות ודלתות ממוגנות בהתאם לדרישת הלקוח וצרכיו".

כשמדובר בביטחון משפחתכם אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. סטנדרט הבניה האיכותי המאפיין את חברת אורטק מוביל לבחירתה כבחירה הראשונה של חברות פרטיות גדולות, גופים מסחריים רשויות ומועצות מקומיות. הודות לגודלה של החברה, לקוחותיה נהנים מיתרונות רבים החל ממיגוניות בהתאמה אישית לפי צורכי הלקוח, אספקה מהירה ובנייה בסטנדרטים גבוהים.

החברה, שצברה מוניטין מוצלח ב-14 שנות פעילותה הינה ספק מאושר של משרד הביטחון ומחזיקה בתקן ניהול ISO 9001. כחלק מסטנדרט השירות, החברה מתחייבת לאיכות המוצר, מחירים אטרקטיביים ועמידה בלוחות זמנים עד לאספקה באתר הלקוח. כמו כן החברה עומדת בתקנים ובדרישות המחמירות של פיקוד העורף .
רן נאור: "בנוסף להקפדה על דרישות פיקוד העורף, חשוב לנו לספק ללקוחותינו הגנה מקסימלית ותחושת ביטחון. לפיכך, אנחנו מקפידים על בקרה פנימית ומעקב על הנעשה בשטח. חברתנו עובדת בשיתוף פעולה עם טובי המומחים בארץ ובעולם, בתחומי המיגון והבטיחות על מנת להבטיח שכל מוצר שיוצא תחת ידינו הוא ברמה הגבוה ביותר וייתן הגנה ונוחות בשעת הצורך".

כתובת החברה: קיבוץ כרמיה
טלפון: 073-7410666

למעבר לאתר החברה

פתרונות למיגון חדר קיים או בניית יחידה חיצונית לפי צורכיכם (צילום: אורטק מערכות מיגון)

פתרונות למיגון חדר קיים או בניית יחידה חיצונית לפי צורכיכם (צילום: אורטק מערכות מיגון)


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר