חדר מיגון דירתי. צילום : ג.ג מיגון
חדר מיגון דירתי. צילום : ג.ג מיגון

חדר מוגן דירתי: למגן את הבית בשבוע, מבלי לשבור את הכלים

מעוניינים למגן את הבית, אבל מרגישים שהוספת ממ"ד גדולה עליכם? חדר מוגן דירתי מאפשר מיגון מלא של חדר קיים, בתהליך קל וזול בהרבה מהוספת ממ"ד

פורסם בתאריך: 6.1.20 11:41

לפני כשמונה שנים הודיע פיקוד העורף כי בישראל יותר ממיליון בתי אב ללא מיגון בביתם ויצא ב"קול קורא" לחברות העוסקות בתחום המיגון לפתח פתרונות מיגון למי שאין ברשותו ממ"ד. מקריאה זו נולד הרעיון של חברת ג.ג מערכות מיגון החמ"ד חדר מוגן דירתי. לפני מספר שנים החמ"ד עבר בהצלחה ניסוי עמידות, שהגדיר אותו כאמצעי מיגון יעיל  לדירות ובתי קרקע,

חדר מיגון דירתי. צילום : ג.ג מיגון

לפני הניסוי: חדר מיגון דירתי. צילום : ג.ג מיגון

מהי חשיבות קיומו של חדר ממוגן בבית?

"אופי המלחמות היום לא דומה למלחמות בעבר", אומר גיורא ליפשיץ  מנכ"ל  ג.ג. מערכות מיגון. "בעוד שבעבר המלחמות היו בעיקרן בחזית וההתקפות על התושבים היו מועטות, היום המלחמות מתנהלות יותר ויותר בעורף והאזרחים מרגישים את הלחימה על בשרם".

אזורי הדרום והצפון ולאחרונה גם אזור המרכז כאמור סובלים בשנים האחרונות מהפגזות טילים באופן תכוף יותר ויותר, וחשיבות מציאת פתרון מיגון באזורים אלו עולה בהתאם. בערי החוף הדרומיות הזמן העומד לרשות התושבים להגעה למרחב מוגן נע בין 30 ל-45 שניות וזמן דומה לכך בצפון הארץ. הזמן הזה קריטי וקצר ביותר כשמדובר בתושבים שאין ברשותם מיגון ביתי, ועליהם להגיע למקלט השכונתי או לרוץ אל חדר מדרגות, אם קיים. מכאן שקיומו של חדר ממוגן בתוך הדירה הינו חשוב ביותר.

אחרי הניסוי. צילום : ג.ג מיגון

אחרי הניסוי. צילום : ג.ג מיגון

צילום: ג.ג. מיגון

צילום: ג.ג. מיגון

מהו חדר מוגן דירתי?

חדר מוגן דירתי הוא למעשה חדר ממוגן בפניי פגיעות הדף, וקריסה של החדר והקירות בדומה לממ"ד.

תהליך בניית חדר ממוגן הינו פשוט – ותחילתו בחשיפת הריצוף בהיקף החדר. לאחר שלב זה,  מחברים מעטפת של לוחות פלדה לכל אורך הקירות ומחליפים את דלת וחלון החדר בדלת וחלון  ממוגנים. בשלב הבא מחפים את לוחות הפלדה בעבודות גמר עם שילוב טפט משוריין מסיבי זכוכית, ליצירת מיגון נוסף של חיפוי הגמר. בסופו של התהליך מבוצעות עבודות גמר כמו צביעת הקירות, קביעת נקודות חשמל וריצוף רצפת החדר בפרקט למינציה או ריצוף אחר, לפי טעמו של הלקוח.

בשנים האחרונות צוותי החברה בנו מאות חדרי חמ"ד בדירות ובבתים בכל רחבי הארץ.

במה שונה החמ"ד מממ"ד?

לחמ"ד (חדר מוגן דירתי) מספר יתרונות על פני בניית ממ"ד. הראשון שבהם הינו העובדה כי תהליך בניית החמ"ד אינו מורכב. מדובר בבנייה קלה שאינה מצריכה לשבור קירות בבית או לשנות את חזותו. יתרון נוסף וגדול במיוחד של החמ"ד על פני בניית ממ"ד, הינו תהליך בנייה פשוט.

"בניית ממ"ד בדירה או בית קיים היא בניית תוספת לבית לכל דבר ועניין – תהליך המצריך אישורי עירייה ואישורים מכל הדיירים בבניין", אומר גיורא, "לעומת זאת, בניית חמ"ד דומה יותר לתהליך שיפוץ חדר, ודיירי הבית יכולים להיות נוכחים בבית במהלך הבניה שאורכת כשבוע ימים. מהרגע שהלקוח חותם איתנו על הסכם הבנייה ועד שיש לו חדר ממוגן בפועל, חולף בממוצע פחות מחודש".

"ממ"ד וגם חמ"ד אינם עומדים בפני פגיעה ישירה של טילים ורקטות" מדגיש גיורא.

לבסוף, ההבדל בין בניית ממ"ד לחמ"ד מתבטאת גם בפערי המחיר – בניית חמ"ד תעלה לכם כשני שליש  מהמחיר הממוצע לבניית ממ"ד.

חמ"ד – מעלה את ערך הנכס

הרבה עסקאות נדל"ן לא צולחות את שלב המשא ומתן בין הקונה למוכר, לא פעם כיוון שהקונה מעוניין ברכישת נכס שבו קיים ממ"ד. בהתאם, בעלי הנכס יתקשו למכור את הנכס וצפוי להם תהליך מכירה ארוך יותר, כאשר לעתים יימכר הנכס לבסוף מתחת לערכו בשוק, בשל העדר ממ"ד בו. פתרון החמ"ד מעניק פתרון לכך ומעלה את ערך הנכס במכירה.

כך ניצלו חייה של משפחה באשקלון

לפני כשלוש שנים צוות החברה בנה חמ"ד עבור משפחה הגרה בבית צמוד קרקע באשקלון. החדר שנבחר היה אחד החדרים הפנימיים בבית, כפי שמומלץ לעשות.

לפני כשנה, באחד מסבבי הלחימה, טיל שהגיע מעזה פגע בבית המשפחה. "באותו יום של הפגיעה התקשר אליי אב המשפחה וסיפר לי שהחמ"ד הציל את חייו ואת חיי בני משפחתו", סיפר גיורא , הבית ספג פגיעה ישירה ובני הבית, שהקפידו למהר ולהיכנס אל החמ"ד בהישמע האזעקה, יצאו ללא פגע. "סיפורים כאלו גורמים לנו להבין שאנחנו עושים משהו חשוב וקריטי בשביל אזרחי מדינת ישראל", אומר גיורא.

צור קשר

08-6704007

האתר של ג.ג. מערכות מיגון


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר