כירופרקטים מומחים. תמונה shutterstock By Veres Production
כירופרקטים מומחים. תמונה shutterstock By Veres Production

כירופרקטים מומחים: איזון מערכת העצבים ועמוד השדרה

כירופקטור, מה הוא עושה? האם הם באמת מזיזים עצמות? מה יתרונותיו של טיפול כירופרקטי? ולמי הוא מתאים? אספנו עבורכם כירופרקטורים מובילים בישראל

פורסם בתאריך: 5.2.20 11:50

ד"ר צחי כהן  – ממובילי תחום הכירופרקטיקה בישראל

ד"ר צחי כהן הינו כירופרקטור בעל ניסיון רב ומכהן כנשיא האגודה הישראלית לכירופרקטיקה.

את דרכו בתחום הכירופקטיקה החל ד"ר צחי כהן לפני כעשרים וחמש שנים, אך התוודע לתחום עוד בהיותו ילד, כאשר אביו, שסבל מפריצות דיסק, טופל אצל כירופרקטור. ד"ר כהן הבחין בשינוי המדהים שחל בעקבות הטיפול אצל אביו, שהפך מאדם המוגבל בתנועתו לאדם מתפקד, ללא התערבות פולשנית או ניתוחית.

"תמיד היה בי הרצון והצורך לעזור לאנשים", מספר ד"ר כהן, וכאשר בגר, החליט שכירופרקטיקה היא הדרך להגשים את ייעודו. את לימודיו השלים באוניברסיטת MACQUIRE בסידני, אוסטרליה, ולאחר מכן החליט להמשיך ולטייל ביבשת, ושילב את הטיול עם עבודה מעשית בקליניקות של כירופרקטורים ותיקים בכל רחבי אוסטרליה. כך נחשף ד"ר כהן כבר בתחילת הקריירה שלו למגוון של מטופלים ובעיותיהם, וצבר ניסיון טיפולי רב. כעבור שנתיים חזר ארצה והחל לעבוד ככירופרקטור בקופות החולים ולצד זאת פתח מרפאה פרטית ברמת גן. כיום ד"ר כהן מטפל במרפאתו במטופלים הסובלים מבעיות עמוד שדרה ושלד, פריצות דיסק עם הקרנות לגפיים, וכן בילדים.

מי הוא כירופרקט?

כאשר ד"ר כהן חזר ארצה, החליט שברצונו לפעול להעלאת המודעות למקצוע בישראל והצטרף לאגודה הישראלית לכירופרקטיקה וכיהן בתפקידים שונים. בשנים האחרונות הוא מכהן כנשיא האגודה. "אחת המטרות שעומדות לנגד עיניי היא הסדרת המקצוע בישראל", הוא משתף. כך, במדינת ישראל אמנם קיים חוק הקובע מי הוא כירופרקטור, אך טרם נקבעו תקנות שמטרותיהן לקבוע מי יוכל לקבל רישיון כירופרקטור ממשרד הבריאות.

"מטפלים שאינם מוסמכים מנצלים לצערנו את חוסר ההסדרה כיום ומציגים את עצמם ככירופרקטורים, למרות שאין להם את ההכשרה הנדרשת", הוא מדגיש.

אם כן, כיצד ניתן לבחור כירופרקט?

"כירופרקט הוא מי שהשלים את לימודיו במסלול תואר בכירופרקטיקה באחד המוסדות המוכרים על ידי הארגון העולמי לכירופרקטיקה", מסביר ד"ר כהן. "רוב הכירופרקטורים בישראל רשומים באגודה הישראלית לכירופרקטיקה, לכן עצתי היא להכנס לאתר האגודה ולבחור כירופרקט מתוך הרשימה".

הטיפול כשליחות

במרפאתו מקבל ד"ר כהן מטופלים הסובלים ממגוון בעיות, חלקן כאלו שמשבשות את שגרת חייהם. "מגיעים אליי מטופלים עם כאבים קשים, שגרמו להם לעזוב את מקום העבודה, הם מאבדים את הפרנסה שלהם והופכים להיות כאובים ומתוסכלים במשך תקופה, והדבר הזה משפיע על כל המשפחה. בעזרת הכירופרקטיקה ניתן לעזור להם הפחית את הכאב, לשפר את מצבם ולסייע להם בתהליך טיפולי לחזור לתפקוד מלא", מספר ד"ר כהן, "אני שואב סיפוק יום יומי מהעבודה שלי. הכירופרקטיקה היא לא רק מקצוע מבחינתי, זו שליחות, ההבנה שאני יכול לעזור למטופלים שלי".

לד"ר כהן ניסיון רב גם בטיפול בילדים הסובלים מנוזלים באוזניים. כך, באמצעות הנעה עדינה של חוליות הצוואר, ניתן לשחרר את העצבים באזור ולהשפיע על התעלה שבאוזן אשר באמצעותה מתנקזים הנוזלים.

ד"ר צחי כהן. צלם: אילון כהן

ד"ר צחי כהן. צלם: אילון כהן

הקשר בין התפתחות הטכנולוגיה ובין פגיעות בחוליות עמוד השדרה

ד"ר כהן מציין כי בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית בבעיות גב וצוואר בישראל, ובניגוד לעבר, בעיות אלו מופיעות כיום אף בקרב צעירים. בעיות אלו הינן תוצאה של שימוש גובר בטכנולוגיה, בעיקר טלפונים ניידים ומחשבים. "הראש שלנו נמצא במשך שעות מרובות ביום כשהוא מורכן כלפי מטה לכיוון החזה וזה פוגע בחוליות הצוואר. בנוסף, עומס שכזה על חוליות הצוואר לאורך שנים יוצר מעין גבנון בחיבור שבין הצוואר לכתפיים. בטיפול אנחנו משחררים את החוליות שבאזור שבין הצוואר לכתפיים וכך מפסיקים תהליך של שחיקה בחוליות אלו”.

כיצד תפחיתו פגיעה בצוואר ובגב?

  • הקפידו לשבת בצורה זקופה כאשר אתם עובדים מול המחשב, וגם כאשר אתם צופים בטלוויזיה. למעוניינים להניח את הראש – שימו כרית תומכת מאחורי הראש.
  • שמרו על ראש ישר המביט קדימה (בזווית של 90 מעלות בין הסנטר לעצם החזה), כאשר אתם משתמשים במכשירים טכנולוגיים.
  • הרבו בהפוגות – ישיבה ממושכת פוגעת בחוליות. הקפידו שלא לשבת שעות מרובות במהלך יום העבודה, עשו לכם הפסקות יזומות מדי עשרים דקות, קומו מהכיסא, עשו הליכה קטנה, שתו מים.

צור קשר

ד"ר צחי כהן

עוזיאל 142, רמת גן

03-6787685

ד"ר צחי כהן. צלם: אילון כהן

ד"ר צחי כהן. צלם: אילון כהן


ד"ר אדם מור – טיפול כירופרקטי על פי שיטת הקינסיולוגיה

ד"ר אדם מור הוא כירופרקטור ותיק, עם למעלה מעשרים ושמונה שנות ניסיון. את לימודי הדוקטורט בכירופרקטיקה השלים ד"ר מור באוניברסיטת לייף באטלנטה ג'ורג'יה בשנת 2000, ובעשרים השנים האחרונות הוא מאבחן ומטפל בשיטת הקינסיולוגיה במרפאתו שבפתח תקווה.

כירופרקטיקה – לעזור לגוף לרפא את עצמו

"כירופרקטיקה היא תחום טיפולי המסתמך על כוח הריפוי, הנמצא אצל המטופל. כאשר קיימת בעיה שהגוף אינו מסוגל לטפל בה בעצמו, הדבר נובע מחוסר תקשורת עצבית בין המוח לגוף. תפקידו של הכירופרקטור הוא לטפל בחוסר התקשורת הזו, באמצעות החזרת מפרקים למקומם", מסביר ד"ר מור ומוסיף "ייחודו של הכירופרקטור טמון בכך שהוא מטפל בתקשורת עצבית ולא באבחון מחלות. חלק מהמטופלים שואלים אותי באילו מחלות אני מטפל. אני משיב להם שאני לא מטפל במחלה, אלא בחוסר התקשורת בין המוח לגוף וכך מאפשר לגוף לטפל בעצמו".

לדבריו של ד"ר מור, כירופרקטיקה נחלקת לשלושה היבטים: מדע – האנטומיה של הגוף, פילוסופיה – ההבנה שהתקשורת היא הדרך של הגוף לתפקד, ואמנות – ניסיונו ומיומנותו של הכירופרקטור לדעת אילו חוליות להזיז, לאן ועד כמה.

אבחון וטיפול על פי תורת הקינסיולוגיה

ד"ר מור הינו כירופרקטור עם התמחות בקינסיולוגיה יישומית, שהינה אחת משיטות האבחון והטיפול בכירופרקטיקה. "היופי שבשיטה הוא היכולת של המטפל לאבחן את הבעיה הגופנית באמצעות תשאול גוף המטופל באשר לבעיה הקיימת, דרך השרירים ובאמצעות נגיעה ברפלקסים של האיברים השונים", משתף ד"ר מור, "קיים קשר הדוק בין גוף ונפש, ובמקרים רבים לחסימה גופנית יש קשר רגשי-נפשי, בין אם קושי נפשי גרם לבעיה הגופנית או להיפך. כך למשל, פעמים רבות מגיעות אליי מטופלות שסובלות מחוסר בטחון עצמי. בטיפול אנחנו עובדים על שיפור היציבה, והתוצאה היא עלייה משמעותית בביטחון העצמי. זה נשמע לכאורה לא קשור, אך במוחנו קיימת בלוטה המחברת בין יציבה ובין מצב הרוח, ושיפור במימד אחד בהכרח משפיע על המימד האחר".

ד"ר מור מטפל במגוון בעיות, החל מכאבי גב, ראש וצוואר, כאבי מחזור, בעיות פוריות, דלקות אוזניים בקרב פעוטות וילדים, גזים בקרב תינוקות, א-סימטריה של הגולגולת בקרב תינוקות לאחר לידה ועוד.

"במשך שנות עבודתי במקצוע טיפלתי בקשת רחבה של מטופלים, החל מתינוקות, נשים בהיריון ועד מבוגרים בגילאי שמונים וחמש", מציין ד"ר מור, "יש משפחות שלמות שמגיעות אליי לטיפול, החל מהסבתא רבא ועד לנינים. מטופלים שעזרתי להם פעם אחת ממשיכים להגיע אליי שוב ושוב, גם אם הם גרים ברמת הגולן, ירושלים, קוסטה ריקה, אנגליה או אילת".

איזון באמצעות תוספי תזונה

לפי ד"ר מור, קיימים מצבים שבהם במסגרת האבחון נמצא כי מקור הבעיה של המטופל אינו נובע מחוסר תקשורת בין האיבר למערכת העצבית במוחנו, אלא מחוסרים של הגוף בוויטמינים או מינרליים חשובים, שבגללם איבר מסוים אינו מסוגל לתפקד כנדרש.

"אורח החיים המודרני גורם לנו לסבול מחוסרים גדולים בגופנו", הוא מסביר, "ולא פעם קיים פער גדול בין מה שנדרש לגוף על מנת להיות בריא ומתפקד, לבין אורח החיים שאנו מסגלים לעצמנו בפועל".

במקרים אלו משלב ד"ר מור טיפול בתוספי תזונה נדרשים על פי הצורך.

מי צריך כירופרקט?

על פי ד"ר מור, כל אדם שמרגיש שאינו מאוזן, כדאי שיגיע לכירופרקט לבדיקה ואבחון.

כמו כן, הוא ממליץ לכל מי שעיקר עבודתו הינה בישיבה יום יומית מול מחשב, להגיע לבדיקה תקופתית אצל כירופרקט.

"טיפול כירופרקטי הינו חשוב גם עבור ספורטאים המעוניינים להתקדם בקריירה שלהם, לטפל בבעיות המתגלות מפעם לפעם ולשפר הישגים", הוא משתף.

לדבריו, גם נשים המעוניינות להיכנס להיריון ירוויחו מביקור אצל כירופרקט, שיוכל לבדוק שהמערכת העצבית שלהן מתפקדת ומאוזנת כנדרש, ולאבחן אם קיימת בעיה של חוסר פריון על רקע חסימה עצבית.

"בסופו של דבר", מסכם ד"ר מור, "כירופרקט יכול לסייע לכל אדם לאורך חייו", הוא מסכם, "בבואכם לבחור בכירופרקט, אחד הפרמטרים החשובים, מעבר לניסיון המקצועי שלו,  הוא שתהיה כימיה טובה ביניכם ובין המטפל".

צור קשר

ד"ר אדם מור

יעבץ זאב 17, פתח תקוה

050-4752457

ד"ר אדם מור. צילום עצמי באדיבות הלקוח

ד"ר אדם מור. צילום עצמי באדיבות הלקוח


ד"ר עומר הירש – טיפול כירופרקטי ונוירולוגיה תפקודית

ד"ר עומר הירש (40), נשוי ואב לארבעה, הוא כירופרקטור בעל התמחות ייחודית בנוירולוגיה תפקודית.

ד"ר הירש נחשף לראשונה לתחום כשסבל מפציעות ספורט וקיבל טיפול מכירופרקטור שהינו קרוב משפחה. הטיפול סייע לו בהעלמת צליעה ממנה סבל והיווה חוויה מאוד משמעותית מבחינתו. לאחר מספר שנים במסלול ללימודי רפואת שיניים, הבין ד"ר הירש שהדבר שהוא באמת רוצה לעשות הוא ללמוד ולעסוק בכירופרקטיקה. ד"ר הירש השלים תואר ד"ר בכירופרקטיקה בקליפורניה שבארה"ב, וכבר בחודש השני ללימודיו התחיל להתמחות בנוירולוגיה תפקודית. בעשר השנים האחרונות ד"ר הירש טיפל, ע"י שילוב טכניקות וכלים ייחודיים, במאות מטופלים, במרפאותיו שבכפר סבא ובכוכב יאיר.

כירופרקטים שכדאי להכיר: ד"ר עומר הירש. צילום: נטע ישראל-שחק

כירופרקטים שכדאי להכיר: ד"ר עומר הירש. צילום: נטע ישראל-שחק

כירופרקטיקה מכוונת נוירולוגיה

כירופרקטיקה משתמשת בטיפול במערכת התנועה – השלד, השריר ורקמות החיבור, כדרך גישה להשפיע ולתקן שיבושים בתפקוד מערכת העצבים.

"מבחינה נוירולוגית, למערכת התנועה יש השפעה רבה על המוח, הן התפתחותית והן ביום-יום. היא זו שתפקידה לייצב את האדם על הקרקע, היא מגיבה לכוח המשיכה ומפעילה את המוח באופן בלתי פוסק", אומר ד"ר הירש.

הטיפול הכירופרקטי פועל לשיקום התפקוד הביומכאני ולשיפור התנועתיות של מערכת התנועה כולה, כאשר התוצאה הרצויה היא שיפור התקשורת בין המוח והגוף דרך מערכת העצבים, ושיפור תפקוד המוח בהתאם.

גישתו של ד"ר הירש לטיפול משלבת טיפול ושיקום נוירולוגיים. "במפגש עם מטופל אני בודק את תפקודי איזורי המוח השונים, באמצעות בחינת תפקודים ויכולות כמו שליטה בשרירים, דיבור, כתיבה, תנועת עיניים, טונוס שרירים ועוד. כאשר אני מזהה את האיזור במוח שאינו מתפקד באופן אידיאלי, אני מתאים למטופל טיפול נוירולוגי – תפקודי מדויק לצרכיו". הטיפול נעשה באמצעות הפעלת גירויים תנועתיים ותחושתיים שמטרתם להפעיל את אותם אזורים במוח, בהתאם לבעיה.

ד"ר הירש השלים תת-התמחות, ולו ניסיון רב בטיפול בהפרעות נוירו-התפתחותיות בילדים, ביניהן: הפרעות קשב, ויסות חושי, סרבול מוטורי ואוטיזם. כמו כן, הוא התמחה ומטפל במגוון בעיות מהן סובלות נשים הרות, כגון כאבים, סימפיזיוליזיס ועוד. בנוסף, הוא מתמחה בשיקום מפציעות ובשיפור הישגים בקרב ספורטאים.

הטכניקות שבהן הוא עושה שימוש בטיפול הינן בטוחות ביותר ולרוב עדינות מאוד.

ד"ר הירש. צילום: נטע ישראל-שחק

ד"ר הירש. צילום: נטע ישראל-שחק

הפרעות התפתחות

ההתמחות העיקרית של ד"ר הירש, כאמור, הינה טיפול ושיקום של הפרעות התפתחות, כגון הפרעות קשב, ליקויי למידה, ואוטיזם. בבעיות אלו אנו רואים עיכוב התפתחותי המלווה בחוסר איזון בתפקוד המוח. כך לדוגמא, אצל ילדים עם הפרעות קשב ההמיספרה (החצי) הימנית של המוח עובדת לאט יותר ובצורה יעילה פחות. בטיפול בילדים אלו ד"ר הירש מתמקד בהשלמת חסכים התפתחותיים, בד"כ ע"י הטמעה של רפלקסים פרימיטיביים שאריים, ואיזון תפקוד המוח ע" גירויים תחושתיים, מוטוריים וקוגניטיביים המותאמים אישית לכל ילד, בהתאם לחוסר האיזון הנוירולוגי. כמו כן, ד"ר הירש מתייחס למצב התזונתי, מרכיבים התנהגותיים ועוד. גישה טיפולית זו הינה ייחודית בארץ, ובאמצעותה ניתן להגיע לתוצאות מהירות ויוצאות דופן.

טיפול בילדים

"כבר במהלך הלימודים, התחלתי להתעניין בטיפול בהיריון, תינוקות וילדים, אולי בגלל שאשתי הייתה בהיריון באותה העת", משתף ד"ר הירש.

כיום מגיעים אליו לטיפול ילדים רבים סובלים מדלקות אוזניים או משקד שלישי. במקרים כאלו הטיפול כולל כיוונון של הצוואר והאוזן ושיפור תנועתיות הגולגולת, המובילים לניקוז יעיל יותר של הנוזלים הגורמים לכאבים ולנפיחות.

במקרים אחרים ד"ר הירש מטפל בבעיות הרטבת לילה, באמצעות עבודה על רפלקסים פרמיטיביים הקיימים במוחנו, לצד הגברת תנועתיות כפות הרגליים בין השאר. היות והאזור של תפקוד הרגליים במוחנו שוכן בקירוב לאיזור האחראי על ההשתנה, חיזוק של האיזור מחזק את השליטה בו ומסייע בהפחתת ההרטבה.

בילדים עד גיל חודשיים ד"ר הירש מטפל ללא עלות.

טיפול בספורטאים

שיקום מפציעות – ד"ר הירש משלב בטיפול כיוונון כירופרקטי קלאסי, טיפול בשרירים וברקמות חיבור (באמצעות שימוש בקינזיו-טייפינג, דיקור יבש, לייזר ועוד), וכן שיקום נוירולוגי, שהוא למעשה שיקום האיזור במח האחראי על האיזור הפגוע, לצורך שיפור תפקוד האיבר שנפגע, ומניעת חזרה של הפציעה בעתיד.

שיפור ביצועים

בקרב ספורטאים המעוניינים בשיפור הישגים, הטיפול יתמקד בתפקוד המוח. "אנחנו רוצים לשפר את ההישגים הספורטיביים של המטופל ועושים זאת באמצעות תרגילים שמאמנים את המוח", מספר ד"ר הירש. לדוגמא, על מנת לשפר הישגים של אצן, נרצה לוודא שיש יציבות אופטימלית, לצד יכולת ביצוע פעולות מתחלפות מהירות בצורה יעילה ככל הניתן. לצורך כך, נעבוד בעיקר על חיזוק הצרבלום (המוח הקטן), האחראי בין השאר על סנכרון שרירים, הפעלה של שרירי ליבה ושיווי משקל, ונעשה זאת באמצעות מתן תרגילים מותאמים אישית שישפרו את הביצועים הספציפיים הללו אצל הספורטאי בו אני מטפל".

נשים הרות

"בתקופת ההיריון הרקמות בגוף האישה מתרככות לצורך הכנה ללידה, והדבר מוביל לא פעם להפרת האיזון הגופני, כאשר המוח מפצה על כך באמצעות הפעלת יתר של השרירים, שמובילה בתורה לכאבים שונים", מספר ד"ר הירש. גם חוסר איזון במפרקים שונים יכול להוביל לכאבים, כאשר אחד הביטויים לכך הינו סימפיוליזיס  – התגמשות יתר של מפרק האגן הקדמי, שנמתח מעבר ליכולתו ומוביל לכאבים עזים באגן ובמפשעה, בד"כ כתוצאה מתפקוד לקוי של מפרקי האגן האחוריים.

בטיפול בנשים הרות, הוא מסייע באיזון הרצועות, השרירים ומפרקי האגן, על מנת לאפשר תפקוד תקין, ירידה ומניעה של כאבים, והכי חשוב – לשמור על איזון הרחם, לצורך התפתחות תקינה של התינוק, להיריון בריא ללא כאבים וללידה קלה ובריאה.

צור קשר

המרפאה בכפר סבא

מרכז אהרוני, ויצמן 83, קומה 1 (מול המעלית)
חניה בחניון P5 של קניון ערים (כניסה דרך רח' דוד אלעזר 2)
054-444-2448

ימי קבלה: א׳, ב', ד', ה׳.

המרפאה בכוכב יאיר
בארותיים 6, כוכב יאיר
054-444-2448

ימי קבלה: ג׳, ו׳.

לאתר של ד"ר עומר הירש
לעמוד הפייסבוק של ד"ר עומר הירש


ד"ר ליאור סילורה

המפגש של ד"ר סילורה עם עולם הכירופרקטיקה קרה כשנתקל בכירופרקט שטיפל באביה של אשתו, הוא התרשם מאוד מהטיפול ומהשפעתו והחליט שברצונו לעסוק בתחום. לפני כעשרים וחמש שנים השלים את לימודי הכירופרקטיקה באוניברסיטה של אטלנטה ג'ורג'יה בארה"ב ובסופם קיבל תואר דוקטור לכירופרקטיקה. לאורך השנים עבד ככירופרקט בקופות החולים ואז כיהן כרכז תחום הכירופרקטיקה בכללית רפואה משלימה. כיום ד"ר סילורה מקבל מטופלים בקליניקות שלו בנאות אפקה בתל אביב ובהוד השרון.

"לצערי, אין די מודעות למקצוע ולחשיבותו בישראל", אומר ד"ר סילורה, "זאת, למרות שכירופרקטורים  מעניקים כיום טיפול בקופות החולים, במרפאות כאב בבתי חולים ואף בצבא".

טיפול כירופרקטי בעידן המודרני

"העולם המערבי הביא איתו שינויים באורח החיים של האדם, כמו ישיבה ממושכת מול מחשב בעבודה, ועבודה מרובה עם הידיים, שבתורם פוגעים בחוליות ובמפרקים. הנתונים מצביעים על כך ש-90% מהאנשים יסבלו במהלך חייהם מכאבי גב תחתון," מדגיש ד"ר סילורה. בנוסף, הוא מציין כי ההזדקנות מביאה עמה גם היא שינויים ניווניים בדיסקים ובחוליות.

לדבריו, בעיות וכאבים רבים מהם סובל האדם, מקורם בעמוד השדרה, כאשר החוליות או הדיסקים המפעילים לחץ על העצבים וגורמים לכאב, לירידה באיכות החיים ולמגבלות תנועה שונות. כך, לחץ על העצב עלול להוביל למגוון כאבים – החל מכאבי גב, כאבי ראש וצוואר, נימול, תחושות זרמים בגפיים ועוד.

מטפלים במוקד הבעיה, משפרים איכות חיים

"כירופרקט פועל לאיתור מקור הבעיה בחוליות או בדיסקים הבין-חולייתיים, ופועלים לשחרור גזים במפרק, על ידי לחיצות על אותן חוליות, המשחררות בתורן את הלחץ המופעל על העצב", מספר ד"ר סילורה.

רוב מטופליו הינם כאלו הסובלים מבעיה כרונית, כאלו החיים עם הסובלים מבעיות גב וצוואר במשך שנים. אחרים מגיעים בעקבות כאב אקוטי, כאשר הם לא מצליחים לתפקד כלל.

ד"ר סילורה מטפל גם באנשים הסובלים מנימולים או חוסר תחושה בגפיים, סחרחורות, מיגרנות, כאבי ראש וכאבי מחזור.

המפגש הראשון עם המטופל מתמקד באבחון, כאשר ד"ר סילורה מתשאל את המטופל על עברו הרפואית, הבעיות הגופניות מהן הוא סובל, מסתכל בהדמיות במידה ויש, ממשש ובודק. בהתאם לאבחנה יותאם טיפול שמשכו יכול להיות מספר בודד של טיפולים או סדרת טיפולים, בהתאם לצורך.

"אני משוחח עם המטופל באופן פתוח ושקוף, מסביר לו על מה שאבחנתי ועל הטיפול המומלץ. עם זאת, אני לא אחייב את המטופל להתחייב לסדרה של טיפולים אם אינו מעוניין בכך", הוא מדגיש.

בטיפול עצמו שוכב המטופל על המיטה הטיפולית וד"ר ממשש וחש איזו חוליה אינה במקום. בתנועה מהירה ומבוקרת, הוא מבצע כיוונון של אותה חוליה חזרה למקום, לאחר מכן מורח משחה ומחמם את המקום באמצעות מנורה אינפרה אדומה. הטיפול הינו קצר, ממוקד ויעיל, ותוצאותיו מורגשות לא פעם כבר לאחר הטיפול הראשון. ד"ר סילורה שולח את המטופל לביתו עם הנחיות לתרגילים שביכולתו לבצע גם בביתו, ויסייעו לו בשיפור מצבו.

רבים ממטופליו של ד"ר סילורה מגיעים אליו לאורך השנים לצורך טיפול מניעתי-תחזוקתי, שמטרתו שימור ומניעת הישנות הכאב.

עצות לשגרה

לסובלים מבעיות צוואר וגב, ממליץ ד"ר סילורה להמנע מלישון על הבטן, כיוון ששינה בתנוחה זו גורמת לפיתול בחוליות הצוואר והגב. בנוסף, הוא ממליץ לבחור במזרון קשה ולא רך.

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, שימו לב שאתם יושבים על הכיסא שלכם בצורה נכונה – גב זקוף, ישבן צמוד למסעד, רגליים במנח של תשעים מעלות.

כמו כן, הקפידו על פעילות גופנית, המותאמת ליכולותיכם ולמצבכם הרפואי.

צור קשר

קהילת סלוניקי 9 קומה א', ת"א

ז'בוטינסקי 65, הוד השרון

טלפון 054-5351444

ד"ר ליאור סילורה. צילום עצמי באדיבות הלקוח

ד"ר ליאור סילורה. צילום עצמי באדיבות הלקוח


הקוסם מרחוב הקסם: ד"ר גיורא דביר

ד"ר גיורא דביר, כירופרקט וקינסיולוג, "הקוסם מרחוב הקסם" כפי שקוראים לו מטופליו, כבר 29 שנים מסייע לאנשים לשפר ולשמור על בריאותם.

גיורא הגיע למקצוע הכירופרקטיקה בארה"ב עקב בעייה בגבו. "נשאתי מרבד מאד כבד. למחרת התחיל כאב בגב התחתון עם הקרנה לרגל ימין. אחרי שלא הצלחתי לפתור את הבעיה מספר חודשים, פניתי לאורטופד ובסופו של מסלול עברתי ניתוח גב. עכשיו שאני כירופרקט לדעתי הניתוח היה מיותר."

ד"ר גיורא דביר. צילום: עופר שמעוני

ד"ר גיורא דביר. צילום: עופר שמעוני

למה בחרת בניתוח?

"פשוט לא ידעתי שיש פתרון טוב יותר כמו כירופרקטיקה. אתה לא יכול לבחור בפתרון מעולה לבעייתך אם אתה לא יודע על קיומו!"

"אחרי הניתוח הכאבים בגב נמשכו. ידידה ישראלית (שהיתה לקוחה של ד"ר גוטהרט, שנחשב לאבי הקינסיולוגיה)  הפנתה אותי לכירופרקט. הגעתי אליו עקום וכואב. יצאתי מהטיפול ישר וללא כאבים. התרשמתי עמוקות עד כדי החלטה לעשות הסבה למקצוע הכירופרקטיה.

"הבשורה הטובה: עם הקינסיולוגיה יש פתרונות כמעט לכל בעיה.

"הבשורה הפחות טובה: את הפתרון אתה צריך למצוא – זה לא תמיד קל."

שיטתו של גיורא דביר, אותה פיתח במשך השנים, מבוססת על היכולת של מערכת העצבים האנושית. "לכל אחד מאיתנו יש מערכת עצבים עם יכולות מדהימות."

מערכת העצבים מודעת למצבו של הגוף וגם מה יסייע לו לשפר את המצב.


"כמו שד"ר דוליטל ידע לדבר עם החיות, אני, באמצעות השרירים, יודע לדבר עם מערכת העצבים ולזהות מה היא רוצה", אומר ד"ר דביר.

לד"ר גיורא דביר נסיון עם אלפי אנשים בארה"ב ובישראל במגוון תחומים גדול. הנה כמה:

  •              כאבים בגוף (גב, צוואר, גפיים), פריצות דיסק
  •              כאבי ראש ומיגרנות
  •              לב וכלי דם
  •              זיהומים (וירוסים, חיידקים, טפילים)
  •              קשב וריכוז
  •              פוריות האישה והגבר
  •              נזקים מקרינה אלקטרומגנטית
  •              בריחת סידן
  •              מערכות עיכול והשתן
  •              קרוב לודאי גם עם הבעיה שלך

ד"ר דביר מדגיש ללקוחותיו: "אני לא מרפא אותך. אתה מרפא את עצמך. ומוסיף, "בריאות זה כיף! והיא בהישג יד של כל אחד מאיתנו. קח אחריות על בריאותך ופעל לקדם אותה."

בחירתך לתת לגיורא דביר ל"שוחח" עם מערכת העצבים שלך וללמוד מה רצונה, יהיה בהחלט צעד בכיוון הנכון.

ד"ר גיורא דביר  Ph.D., D.C.

קניסיולוג וכירופרקט

09-9505-945

רחוב הקסם 10, הרצליה

מעבר לאתר

ד"ר גיורא דביר. צילום: חיים ויזל

ד"ר גיורא דביר. צילום: חיים ויזל


ד"ר ראובן אקופיאן

ד"ר ראובן אקופיאן הינו כירופרקטור ואוסטיאופת, המטפל בשיטה ייחודית בשם Dynamic Neuromuscular Stabilization –(DNS), הפועלת לאיזון מערכת התנועה דרך המערכת העצבית.

את דרכו החל ד"ר אקופיאן במסלול ללימודי רפואה ברוסיה, ומשם המשיך ללימודי כירופרקטיקה, לפני כעשרים וחמש שנים. לאחר מכן התמחה באוסטיאופתיה וטיפול ב-DNS בצ'כיה. בעשרים ושש השנים האחרונות הוא מקבל מטופלים במרפאתו שברמת השרון.

ד"ר ראובן אקופיאן. למצולמת אין קשר לכתבה. צילום עצמי באדיבות הלקוח

ד"ר ראובן אקופיאן. למצולמת אין קשר לכתבה. צילום עצמי באדיבות הלקוח

מהו טיפול בשיטת DNS?

המערכת העצבית בגופנו שולטת בין היתר ביציבה, איזון ובתנועות של גופנו. שליטה זו נרכשת ברובה בגילאי הינקות ונבנית באמצעות רפלקסים התפתחותיים. אימון בשיטת DNS מטרתו לבצע אופטימיזציה ואיזון לגופנו, לפעול לשיקום פגיעות בשרירים, בגידים ובשלד, ולהפעיל את השרירים החלשים שאינם פעילים דיו. כך, ההנחה היא כי הכאב הוא ביטוי לבעיה, שמופיעה כיוון שהגוף מפצה על חוסר איזון או אי הפעלה של שרירים מסוימים בגופנו.

שיטה זו מתמקדת למעשה בשיפור היציבה של עמוד השדרה ובהשגת שליטה מוטורית בשרירים, הפועלת ישירות על מערכת העצבים המרכזית.

שיטת ה-DNS הינה שיטת טיפול עדינה, ולפיכך היא מתאימה לסוגים רבים של מטופלים

תיקון ואיזון המערכת התנועתית

כאמור, כאמור, הטיפול בשיטת DNS מתמקד בתיקון ובאיזון המערכת התנועתית בגופו של המטופל, דרך המערכת העצבית.

טרם הטיפול, מתבצע אבחון לבעיה, באמצעות בדיקה ויזואלית, כאשר ד"ר אקופיאן בודק את היציבה של הגוף ומאבחן את מיקום שורש הבעיה.  הטיפול עצמו מתבצע באמצעות גירוי פיזי למרכז העצבים בנקודה בה השרירים אינם פעילים כנדרש, שמוביל לתגובה מוטורית של רפקלס ולהפעלתם של אותם שרירים. לדבריו, הטיפול מלמד את הגוף לתפקד מוטורית בצורה נכונה ומאוזנת.

ד"ר אקופיאן נותן כדוגמא מטופל שהגיע אליו עם כאבים בגב התחתון. לאחר בדיקה, אבחן ד"ר אקופיאן כי הסיבה לכאבי הגב נובעת מחולשה בשרירי הבטן התחתונה, שבגללה מבצע הגוף פיצוי על ידי הפעלת יתר של שרירי הגב. הטיפול כלל גירוי פיזי בנקודה מסוימת בבטן התחתונה, על מנת להפעיל את המערכת העצבית במח, שתפעיל בתורה את המערכת התנועתית ותגרום להפעלת השרירים החלשים ולאיזון. הטיפול הצליח וכאבי הגב של המטופל נעלמו.

במקרה אחר, הגיע למרפאתו אדם שסבל מכמה פריצות דיסק שלחצו על העצבים וגרמו לכאב בגב התחתון והקרנה לרגל, ואף היה מועמד לניתוח. "המטופל הגיע אליי עם תוצאות MRI שהראו הצרות של תעלת חוט השדרה. בסדרת טיפולים אינטנסיביים פעלתי להפחית את הלחץ הקיים על הדיסקים הפגועים, באמצעות הפעלה נכונה של שרירים בגב ושרירי הבטן. הפעלת השרירים הללו העניקו תמיכה לעמוד השדרה, ובהדרגה הלחץ של הדיסק על מערכת העצבים פחת ובהתאם פחתו הכאבים. MRI חוזר שביצע מספר חודשים לאחר מכן, הראה כי חלק מהדיסקים חזרו למקומם הוא כבר לא הזדקק לניתוח”.

אל ד"ר אקופיאן מגיעים מטופלים הסובלים ממגוון בעיות, ביניהן פריצות דיסק, הצרות בתעלה של עמוד השדרה, כאבי מפרקים, קרעים בשרירים, דלקות בגידים ועוד.

"יתרונה של שיטת ה-DNS טמונה שביכולתה לסייע אף למטופלים הסובלים מבעיות שלחלקן כירופרקטיקה קלאסית אינה נותנת מענה, כמו דורבן למשל", אומר ד"ר אקופיאן, שמשלב בטיפול בבעיות כמו דורבן ודלקות מפרקים גם טיפול בגלי הלם (Shock wave therapy).

לד"ר אקופיאן ניסיון גם באיזון צירי התנועה במפרקים. "כאשר קיימת בעיה במרפק, הלחץ המופעל על המפרק אינו מאוזן. באמצעות גירוי מקומי אני משנה את ציר התנועה במפרק ומביא לאיזון בפעילות של המפרק".

מטופלת אחרת, שהינה ספורטאית, הגיעה למרפאה עם חשד לקרע במיניסקוס בברך. "על ידי טיפול ביצענו איזון במערכת התנועתית שלה ומנענו צורך בניתוח. בנוסף, הכאבים בברך פחתו והיא חזרה לפעילות ספורטיבית כפי שהייתה רגילה", מספר ד"ר אקופיאן.

צור קשר

ד"ר ראובן אקופיאן

אוסישקין 5, קומה ג', רמת השרון

054-3294854

03-5470383

ד"ר ראובן אקופיאן. למצולמת אין קשר לכתבה. צילום עצמי באדיבות הלקוח

ד"ר ראובן אקופיאן. למצולמת אין קשר לכתבה. צילום עצמי באדיבות הלקוח


כתבה שיווקית



אין במידע כל עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר