מסעדות ביפו: ליהנות ממבחר קולינרי עצום. צילום: Foxys Forest Manufacture, shutterstock
מסעדות ביפו: ליהנות ממבחר קולינרי עצום. צילום: Foxys Forest Manufacture, shutterstock

מסעדות ביפו: ליהנות ממבחר קולינרי עצום

אין כמו יפו בלילות ואין כמו יפו בימים, בטח כשמדובר על טעמים וניחוחות המערבים בין מזרח למערב ובין הים ליבשה. ארוחות עסקיות, ארוחות רומנטיות, דגים משובחים, בשר איכותי וכמובן קינוחים כיד המלך, והכל בשפע בעיר בה כולם מתקבלים באהבה

פורסם בתאריך: 3.3.20 19:29

רק בשר: מהויטרינה אל המנגל

אם אתם חפצים בארוחה עסקית בשרית מצויינת ביפו, כדאי שתהיו עירניים. יש סיכוי גדול שאם לא תפקחו עיניים או תסתייעו בהכוונה, תפספסו את מסעדת "רק בשר". זאת מפני שהשלט המבשר על מיקומה הוא קטן מידות וצנוע. בנוסף, לא תוכלו להציץ פנימה משום שפשוט אין לה חלונות. אל תתנו לזה להפריע לכם, כי העושר הקיים בפנים יציף אתכם באושר ויסעיר את החושים.

כבר בכניסה למסעדה תחושו באווירה המיוחדת שלה. התאורה המעומעמת והחמימה, ריהוט העץ, קירות האבן החשופים מטיח או צבע ותקרת הקשתות הגבוהה של הבית הערבי, משווים למקום ניחוח של פעם ומשתלבים נהדר עם כוס היין שתוגש לכם מיד ברגע שתעברו את המפתן. אחרי קבלת הפנים הלבבית, החיוכים והברכות ילוו אתכם לויטרינה המזכירה ביקור באיטליז.

"אצלנו אין תפריט למנות העיקריות", אומר דני ברנד, מי שייסד את הסניף הראשון של "רק בשר" בשנת 2008 ביפו, אליו הצטרפו עם השנים שלושה סניפים נוספים: בראשון לציון, רמת החיל והמושבה הגרמנית בחיפה. "מאחורי כל ויטרינה בכל אחד מהסניפים שלנו עומד מומחה שמסביר על כל אחת מהמנות שעומדות לבחירה, החל מסוג הבשר, דרך ארץ המקור שלו ועד מידת העשייה הרצויה והמומלצת".

רק בשר: העושר הקיים בפנים יציף אתכם באושר ויסעיר את החושים. צילום: אסף רונן

"רק בשר": העושר הקיים בפנים יציף אתכם באושר ויסעיר את החושים. צילום: אסף רונן

בין המנות הבשריות המוצגות תוכלו להתלבט בין סטייק אנטריקוט עם או בלי עצם, פילה שאטו, בינטה, סטייק טיבון, שייטל, צלעות טלה, שקדים, אוכף טלה, כבז אווז, חזה עוף, קבב, ואסיו, פיקניה, צ'וריסוס, המבורגר ועוד. רוב המנות מתומחרות על פי משקלן, אבל שום דבר לא קורה בהפתעה – הנתח שתבחרו ייחתך ויישקל מול עינכם ותוכלו לראות את מחירו הסופי בטאבלט שמונח על הדלפק לפניכם. "אנחנו מאמינים באמינות ושקיפות. מה שבחרתך זה מה שתקבל. לא פחות אבל לפעמים יותר ממה שתוכל להכיל", ממשיך ברנד בחיוך. "כל המנות מוגשות לשולחן בליווי תפוחי אדמה קטנים צלויים ורוטב צ'ימיצ'ורי ללא הגבלה. בנוסף, לאורך הארוחה תוכלו ליהנות מיין הבית ללא הגבלה ב- 29 שקלים בלבד".

הבשר מוגש למרכז השולחן כשהוא מונח על גריל ששומר על חומו ומומלץ ללוותו גם בשיפודי ירקות צלויים ומבחר מתוך המנות הראשונות וסלטי הבית שאת כולם מכינים מידי יום, ביניהם: סלט פטריות מוקפצות, אמפנדס, סלט עשבי תיבול, קרפצ'יו, חציל בלאדי קלוי או קציצות ירק מרוקאיות.

ברנד בן ה- 78, שהתחנך בנערותו בבית הספר החקלאי "מקווה ישראל", התגייס לנח"ל והתיישב בקיבוץ גזית (עזב לתקופה וחזר לשם לפני כשנה), ספג עם השנים ערכים של שיתוף ושותפות שנראה שחלחלו גם לצוות העובדים לצידו בכל הסניפים. "אני גאה ומאושר כשאני רואה שכל אחד מאנשי הצוות שלנו מתייחסים למקום כאילו היה שלהם", אומר ברנד. "זה ניכר בשירות, בחום שהם מעניקים לאורחים שלנו ובעצם העובדה שהם נשארים כאן לאורך שנים. הם לוקחים חלק בקבלת ההחלטות של הרשת, ואני יכול לומר בסיפוק שגם חלק מהרעיונות הטובים שיישמנו לאורך השנים הגיעו מהם".

רק בשר
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

"רק בשר". צילום: אסף רונן

"רק בשר". צילום: אסף רונן


חג' כחיל: ליהנות מכל העולמות

זה כמעט בלתי אפשרי לטייל ביפו ולא לראות שלטים עם השם "חג' כחיל", בעיקר בתחום שבין הרחובות יפת ונחום גולדמן. מה שהתחיל בשנת 1991 עם מסעדת שווארמה קטנה, הפך וצמח לאימפריה קולינארית של ממש, כשהשיא היה בשנת 2011 כשנפתחה המסעדה הגדולה הממוקמת בכיכר הגדולה המשקיפה על השעון המפורסם של יפו ובה מוגשות מנות בשר, דגים ופירות ים.

את הארוחה תוכלו לפתוח עם מגוון מסלטי הבית, כולם טריים ומוכנים מדי יום, שיוגשו לשולחן עם פיתות חמות מהטאבון. צילום: אנטולי מיכאלו

את הארוחה תוכלו לפתוח עם מגוון מסלטי הבית, כולם טריים ומוכנים מדי יום, שיוגשו לשולחן עם פיתות חמות מהטאבון. צילום: אנטולי מיכאלו

משפחת חג' כחיל מתגוררת ביפו למעלה מ- 120 שנים. בזמן השלטון העותמני התפרנסו בני המשפחה מנהיגה ב’דליג’אנסים’ – כרכרות שהסיעו את התושבים המכובדים של יפו ברחבי ארץ ישראל ותפקדו גם כשומרי ראש. את מסעדת חג’ כחיל החדשה פתח נעים חג’ כחיל באותו מקום ששימש במשך שנים כ’תחנה מרכזית’ לכרכרות. כאות הוקרה להיסטוריה המשפחתית הנציח חג’ כחיל את הדליג’אנס כסמל המסעדה החדשה. "בשלושת העשורים האחרונים יפו עברה מהפיכה של ממש בכל הנוגע לתיירות בכלל והסעדה בפרט", אומר חג' כחיל מי שללא ספק תרם לנושא לא מעט. "כשהיינו צעירים יותר ורצינו לאכול טוב היינו נוסעים לשכונת התקווה. היום הכל במרחק נגיעה ויש כאן מבחר גדול שאני שמח שאנחנו חלק ממנו ומובילים אותו. יפו היא כבר מזמן לא רק מעצמה של חומוס-פול, אלא הרבה יותר מזה".

במסעדת חג' כחיל תמצאו מנות מהמטבח היפואי והגלילי, עשירות ומגוונות שיהפכו את הבילוי בה לחוויה קולינארית של בשר משובח ומבחר דגים טריים ופירות ים. על התפריט מנצח ביד רמה השף (דרגה 5), קוסאי שלוש, החבר גם באיגוד השפים בישראל שמשתתף בתחרויות בארץ ובעולם מטעם האיגוד.
כיאה למסורת מפוארת של קבלת אורחים תזכו לשירות אדיב ואישי של המלצרים וכל מה שיוגש לכם יהיה בשפע, החל מהמנות הראשונות ועד העיקריות. את הארוחה תוכלו לפתוח עם מגוון מסלטי הבית, כולם טריים ומוכנים מדי יום, שיוגשו לשולחן עם פיתות חמות מהטאבון, כחלק מארוחה הכוללת מנה עיקרית. בנוסף, תוכלו להזמין מנות ראשונות מהתפריט, בהן: סלט שקדים עם חמוציות, חומוס עם בשר טלה, פטריות מתובלות במרינדה שנצלו על הגריל, קובה, חציל בטחינה, טאבולה עם רימונים, כרוב לבן עם צימוקים וקצח ועוד.

צילום: אנטולי מיכאלו

צילום: אנטולי מיכאלו

אחרי שתקחו אוויר מכל הטוב הזה, תוכלו לבחור משלל המנות העיקריות. מנת הדגל של המסעדה היא כתף טלה ממולאת באורז, בשר אנטריקוט טחון, צימוקים ושקדים, שמתבשלת במשך שבע שעות בתנור. עוד בתפריט העשיר: קבב חלאבי עם רוטב עגבניות במעטפת בצק אפוי בתנור; פוחארה בשר – מנה מפוארת של כד ממולא בבשר ובאורז שנעטף בבצק ונאפה בתנור; מנסף – אוסובוקו כבש עם יוגורט מבושל ואורז; סינייה בטחינה או ברוטב עגבניות; מדליוני אנטריקוט וכבד אווז; שיפודים בגריל ועוד. וכמובן פוחארה פילה דג או שרימפס; מבחר דגים מטוגנים או בגריל; מיקס פירות ים.

פוחארה. צילום: אנטולי מיכאלו

פוחארה. צילום: אנטולי מיכאלו

כדי להשלים את החוויה, תוכלו לבחור מקינוחי הבית שאף הם מוכנים במקום, כמו: כנאפה, עטאיף ממולא בגבינת עזים ואגוזי מלך וקינמון, בוואריה קרמית, מלבי ביתי עם פיסטוק. בנוסף, ניתן לסגור את המסעדה לאירוע פרטי של עד 100 אורחים, בו יורכב למענכם תפריט לבחירתם ותוכלו ליהנות מכל המגוון שיש למסעדה להציע.

חג' כחיל

כתובת: רזיאל 18, יפו

שעות פעילות: ימים א' – ו' 11:00-23:00, יום שבת 11:00 עד חצות.

טלפון: 03-6831239, 03-5188866

קישור לאתר 

קישור לפייסבוק  


חצר גולדמן: "אצלנו אתם אורחים לא לקוחות"

הסיפור של מסעדת "חצר גולדמן" הוא קודם כל סיפור של חיבורים: חיבור בין דתות, חיבור בין לאומים, חיבור בין טעמים וחיבור בין יפו לתל אביב. "כולם מדברים על שלום עולמי, אנחנו עושים את זה כאן במסעדה ביפו, כבר 18 שנים, הלכה למעשה", מספר בחיוך תמיר רפאלי, מי שמנהל יחד עם לילה גראבלי את "חצר גולדמן" (לשעבר פיני בחצר). "אצלנו אין פוליטיקה, רק אחווה, אהבה, כבוד הדדי והרבה מאוד שמחה. אם בממשלה היו מסתדרים כמונו מצבנו היה מצוין".

ב"חצר גולדמן" מגישים אוכל מוקפד בהשראת אגן הים התיכון מחומרי גלם טריים ואיכותיים, המשלבות פתיחות קולינארית ותרבות של דייגים. כיאה למסעדה ים תיכונית, אין ארוחה שלמה ללא מנות פתיחה של מזטים, כמו: סביצ'ה דג ים על קרם חצילים עם פיסטוק וזעתר טרי, סלט תמנון עם עגבניות מיובשות על יוגורט כבשים, סלט עדשי פנינה עם אגוזי מלך וחמוציות ועוד.

בתפריט ארוחת הבוקר תמצאו, בין השאר, פראנצ' טוסט, שקשוקה עשירה בפלפלים ראשי שום ורוזמרין, בנדיקט על קרואסון וסלמון מעושן, מגוון חביתות עם תוספות.

בין מנות הדגל של ארוחות הצהריים והערב: תבשיל אוסובוקו טלה ברוטב שזיפים וערמונים; טאג'ין קבב עם ירקות בגריל וטחינה; מסחאן – עוף קצוץ עם בצל וסומאק שמוגש בפיתה שנאפתה במקום; מחבת דייגים עם ירקות שורש ופפריקה; קבב לוקוס עם בורגול קר ויוגורט עזים; סטייקים טריים ופירות ים.

אוכל מוקפד בהשראת אגן הים התיכון. צילום: תמיר רפאלי

חצר גולדמן: אוכל מוקפד בהשראת אגן הים התיכון. צילום: תמיר רפאלי

"אנחנו גאים במיוחד בפוקאצ'ות שלנו, שהפכו מפורסמות לא רק ביפו אלא בכל הארץ", ממשיך רפאלי. "הן פריכות וחמימות, מתובלות בשמן זית, מלח גס ורוזמרין וכמובן נאפות במקום. ההמלצה שלנו היא לפתוח את הארוחה עם פוקאצ'ה, אך גם מזהירים מפני התמכרות".

ואם איכשהו, אחרי הארוחה עוד יש לכם מקום לקינוח, תוכלו ליהנות ממגוון מנות אחרונות, שאת כולן מכינה קונדיטורית הבית, כמו: מלבי קרמי ועשיר עם רוטב פירות יער, גלידת וניל עם חלבה סילאן וטחינה גולמית.

מסעדת "חצר גולדמן" ממוקמת על הגבול בין יפו לתל אביב. היא מעוצבת בסגנון המשלב מראה קלאסי וחיספוס של אונייה מה שמשווה למקום אווירה חמימה ונעימה. מי שיישב על הטרסה המוקשטת תרנים של אונייה ומשקיפה על הים, יוכל לראות מימינו את תל אביב ולשמאלו את יפו וליהנות במקביל מבריזה נעימה ואוושת הגלים.

המסעדה ערוכה בעיקר בחלקה הפנימי לארח אירועים של עד 60 איש, להם מותקן תפריט ייחודי מגוון בהתאם לרצון המזמינים.

"אצלנו אתם לא לקוחות אלא האורחים שלנו", אומר רפאלי. "מי שרוצה מוזמן באהבה להיכנס למטבח ולראות מקרוב כיצד מנהל המטבח המעולה שלנו מכין את המנות במקצועיות ועד כמה המקום כולו מצוחצח ונקי לכבודכם. כל הטוב הזה שאנחנו מגישים והמוניטין שלנו לא יכלו להתקיים ללא עבודת צוות מושלמת ואהבת אדם אמיתית".

חצר גולדמן
כתובת: נחום גולדמן 6, תל אביב יפו
טלפון: 03-6822111
שעות פעילות: א' 12:00-23:00, ב'-שבת 9:30-23:00
קישור לאתר
קישור לפייסבוק
קישור לאינסטגרם

"אצלנו אתם לא לקוחות אלא האורחים שלנו". צילום: תמיר רפאלי

"אצלנו אתם לא לקוחות אלא האורחים שלנו". צילום: תמיר רפאלי


ויטושה: מבולגריה ליפו באהבה

אמרתם יפו, אמרתם בולגרים. ואם כבר בולגרים אז "ויטושה" – מסעדה בולגרית אותנטית בה כל מי שאוהב אוכל בלקני ימצא את עצמו מתענג על המאכלים של העדה שהפכה את השמחה לדרך חיים.

את "ויטושה" הקימו בשנת 1997 ויולטה ודוד דווידוב, שעלו כל אחד בנפרד מסופיה בירת בולגריה, הכירו בארץ, התאהבו ונישאו כאן. "כל המנות שאנחנו מגישים מקורן בבית סבתא שלי שהייתה בשלנית מצוינת ושיתפה אותי בסודות שלה", מספרת ויולטה המשמשת גם השפית הראשית כשלצידה טבחית מומחית. "האוכל שלנו מחבר בין היום-יום בישראל לבין זיכרונות ונוסטלגיה של רבים מהאורחים שלנו שעליהם נמנים לא מעט תורכים, רומנים, סרבים, יוונים וכמובן בולגרים, אך גם צברים ובני עדות אחרים שאוהבים את האוכל הבלקני".

המסעדה, שהורחבה בשנת 2004, משרה חום וביתיות. היא פשוטה למראה ואת השולחנות שלה מעטרות מפות רקומות המוכרות היטב גם לכל מי שאי פעם ביקר באחד מהשווקים התוססים של בולגריה.
כל בולגרי שמכבד את עצמו יפתח את הארוחה בשקמבה צ'ורבה, מרק קיבה מסורתי, אך בודאי יתלבט בינו לבין מרקים נוספים, ביניהם: מרק עדשים, מרק כדורי בשר, מרק ירקות או מרק שעועית עם גוגן, תבלין המיובא במיוחד ממולדתם של הדווידובים.

ויטושה: מסעדה בולגרית אותנטית. תמונה באדיבות ויטושה

ויטושה: מסעדה בולגרית אותנטית. תמונה באדיבות ויטושה

כמיטב המסורת, המנות הראשונות מתחלקות למנות קרות כמו אגריסטדה עוף או מוח, במיה ברוטב עגבניות וגבינות, ולמנות חמות כמו פשטידת תרד וגבינה (פסטליקו), קציצות פרסה (כרישה), לשון, ביורק פלפל קלוי ממולא בגבינה ועלי גפן ממולאים.

במנות העיקריות תוכלו לבחור בין מגוון תבשילים, כמו: גיובץ', כרוב או פלפל ממולאים, מוסקה חצילים ומוסקה תפוחי אדמה, כבש בתנור, או למנות שעשויות על הגריל כמו צלעות כבש, פרגיות, שיפודי כבד עוף, מנה צמחונית על טהרת וכמובן הקבב הבולגרי אותו, בניגוד לרומני, מכינים ללא שום ומתבלים בכמון.

לדברי ויולטה, הם בין הבודדים בארץ שמכינים את הסלט לוטניצה פלפלים קלויים, שהכנתו כרוכה בהרבה זמן והתעסקות, כך שהם הפכו מוקד עלייה לרגל של אנשים מכל הארץ שמגיעים ליפו רק כדי לרכוש אותו או ממבחר המאכלים שאת כולם ניתן לארוז לטייק-אווי.

"ויטושה" היא הרבה יותר מאוכל טוב. עם השנים היא צברה מוניטין שמושך אליו רבים מיוצאי קהילת בולגריה, ביניהם השחקן מוני מושונוב והנהלת איחוד עולי בולגריה שמתכנסת במסעדה לפחות פעם בשבוע.
מדי יום חמישי בערב מתארח במסעדה זמר שמנעים את הארוחה בשירים יוונים ואיטלקים והאורחים, כך שמאוד מומלץ להזמין מקום מראש.

בנוסף, ניתן לערוך במקום אירועים עד 100 איש.

ויטושה
כתובת: יהודה הימית 3, יפו
טלפון: 03-5181974
שעות פעילות: ימים ב' ו-ד' 11:00-19:00, ימים ג',ה', שישי ושבת 11:00-22:30. יום א' – סגור.
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

"ויטושה": הרבה יותר מאוכל טוב. תמונה באדיבות ויטושה

"ויטושה": הרבה יותר מאוכל טוב. תמונה באדיבות ויטושה


אפלוקה: כשמסורת ואהבה לים נפגשים

״מאז שהייתי ילד קטן, אני זוכר את אבי ח׳ליל חוזר מהים כשעל כתפו מונח סל עמוס בתנובת הים אותה העלה במשמרת הלילה שלו בים", מספר מאהר ג׳רבוע, הבעלים של מסעדת הדגים "אפלוקה". "כילדים, לא רק שנהנינו מהדגים הטריים, גם ספגנו אהבה לים, אהבה שמעולם לא פחתה ועם השנים כל המשפחה נשאבה אל עולם הים, הדגים ובהמשך גם למסעדנות".

משפחת ג׳רבוע היא דור רביעי של משפחת דייגים. בשנת 2000, הצטרפו לח׳ליל ג׳רבוע בניו: צאלח, מאהר ואייאד, לניהול מסעדת הדגים המשפחתית שברחוב קדם בעיר יפו. כדי להימנע מצפיפות בשדרה הניהולית ולייעל את העבודה, הוחלט על חלוקה פונקציונלית בין האב ובניו. הוא, ח׳ליל האב, ידאג לצאת מדי לילה למסע דיג בים של יפו והאחים ילמדו מאימם אינעאם, את רזי הטיגון הביתי, הכנת המג׳דרה המופלאה שלה וסלטים שקסם המטבח הביתי שלהם נודע בכל העיר.

״בהתחלה היה מאוד קשה משום שהמסעדה נפתחה בזמן שפרצה האינתיפאדה השנייה ולא מעט אנשים פחדו להגיע ליפו", מספר מאהר על ימי ההשקה של המסעדה. "לשמחתנו, שאפנו עידוד כשראינו שהלקוחות חוזרים אלינו ואף קוראים לנו בשמותינו הפרטיים, מה שמלמד שהם התחברו לאוכל ולאווירה שבמקום ואף חשים במסעדה כמו בבית״.

כיום, אפלוקה – הלוא היא דוגית, נחשבת למקום שמושך אליו אניני טעם ומוקירי איכות. גם היום, טורח האבא ח׳ליל להביא את תנובתו מהים, היישר למטבח של בניו שממהרים לטעום מהתוצרת המשובחת וגם להציע ללקוחות שלהם. ״אין דבר שמשמח אותי יותר מאשר להאכיל את הלקוחות מה שאני ומשפחתי אוכלים״, אומר מאהר בחיוך.

אפלוקה: לחוש במסעדה כמו בבית. תמונה באדיבות אפלוקה

אפלוקה: לחוש במסעדה כמו בבית. תמונה באדיבות אפלוקה

במסעדת "אפלוקה" מוגשות ארוחות עסקיות לאורך כל שעות היממה במחיר של 89 שקלים, בהן תקבלו למעלה מ- 25 סוגי סלטים טריים שיוגשו לשולחן בהזמנת מנה עיקרית (סועד שלא יאכל מנה עיקרית ישלם 40 שקלים), ואף להוסיף להם מנות נוספות מהתפריט, כמו: חציל בלאדי, סלט ערבי, פטריות מוקפצות עם אטריות ועגבניות שרי או גבינת חלומי.

ההתמחות הבולטת של "אפלוקה" היא במנות הדגים שלה העשויים לבקשתכם בטיגון עמוק או על הגריל ופירות ים. "מנת הרויאל המלכותית שלנו כוללת סרטנים, שרימפס, קלמרי ומולים", מפרט מאהר. "בתפריט יש מגוון של דגים, כמו: לוקוס, פרידה, בס, מוסר, בורי וסלמון".

בנוסף, מוצע שלל מנות בשרים היישר מהאיטליז השכונתי העתיק, ביניהן: צלעות כבש, קבב, שיפודים, סטייק אנטריקוט ועוד. עוד מציעה המסעדה מגוון של מנות מטוגנות החל מגבינת חלומי ועד פלאפל חמים ומתובל.
גם הקינוחים שמוגשים במסעדה ביפו, ידועים באיכותם ובטעמם המיוחד. בימים אלה מגישים במסעדה כנאפה שמכינים במקום, בנוסף לשלל קינוחים מזרחיים לצד מערביים – אטאייף ממולא באגוזים וטבול בדבש, צד מלבי, בואריה, קרם בורלה ועוד.

מאהר, שנוהג לעקוב אחרי החידושים בתחום הקולינאריה בעולם, ביקר במסעדות באיסטנבול, לונדון ופריז והביא עימו לא מעט תובנות קולינאריות ממדינות עתירות מוניטין בתחום זה. בימים אלה הולכת ונשלמת בנייתו של טאבון מיוחד ללאפות עירקיות שיצטרפו לסלים העמוסים לעייפה בפיתות עם זעתר וטוסטים מרוחים בשמן זית ושום. במבחן התוצאה, כל מי שביקר במסעדה לא רק שחזר וחוזר אליה, אלא מביא עימו עוד לקוחות, בני משפחה וחברים. המסעדה שפתוחה 7 ימים בשבוע, החל משעה 11:00 ועד 24:00, יכולה לארח 200 אורחים בו זמנית, מה שמאפשר לקיים בה גם אירועים.

אפלוקה
כתובת: קדם 69, יפו
טלפון: 03-6836707
קישור לאתר
קישור לפייסבוק

ההתמחות הבולטת של "אפלוקה" היא במנות הדגים שלה. תמונה באדיבות אפלוקה

ההתמחות הבולטת של "אפלוקה" היא במנות הדגים שלה. תמונה באדיבות אפלוקה


מסעדת ג'אסיה

בג'אסיה תוכלו למצוא את כל הטוב שמטבח האסיאתי, עם נגיעות מפתיעות מהמטבח היפואי.

למה ג'אסיה?

ג'אסיה היא מסעדת שף אסיאתית עם נגיעות של מטבח יפואי, ומכאן נוצר שמה – ג'אסיה. אמיר אגבריה, השף של ג'אסיה, משלב במנות האסיאתיות ממטבחי יפן, תאילנד, הודו וסין, נגיעות של אוכל מזרחי אותנטי. השילוב ביניהם יוצר טעמים חדשים ומפתיעים שמענגים את הלשון.

איך הכל התחיל?

הרעיון למסעדה היה חלומם של שני, חברי ילדות ילידי יפו, בני הקהילה היוונית אורתודוקסית שחלמו על הקמת עסק משותף. לפני חמש שנים השניים החליטו להפוך את החלום למציאות. על התפריט מנצח אמיר אגבריה, לשעבר שף ב'סוכה הלבנה', עם ותק של עשרים שנה במקצוע וכיום בעל דיפלומה שף סוג חמש (שף בכיר, מוסמך משרד העבודה והרווחה).

קהל ואווירה

המסעדה ממוקמת במבנה אבן עתיק של הכנסייה היוונית האורתודוקסית, שמקנה לה מראה אותנטי ומייצר אווירה מיוחדת מאוד. את קירות המסעדה מקשטות קשתות מרשימות, קורות עץ וחבלי דייגים לצד עיצוביים אסייתיים, שיוצרים חיבור יוצא דופן בין העבר להווה. הקהל במסעדה מאוד מגוון, החל מילדים, דרך משפחות ועד למפורסמים, ביניהם רודריגז חאמס, לשעבר שחקן ריאל מדריד. חלק גדול מהסועדים הם לקוחות קבועים, שמגיעים עם המשפחה מדי שבוע, ואחרים בוחרים שוב ושוב בג'אסיה למסעדה המועדפת עליהם ומגיעים לסעוד בה בצהרי היום.

תפריט אסייאתי בנגיעות יפואיות

ג'אסיה מציעה תפריט עשיר ומגוון, החל ממולאים, בשר, דגים, פירות ים, לצד סושי, מוקפץ, נודלס ומאזטים. שף אמיר אגבריה בוחר את חומרי הגלם בעצמו ודואג לכל פרט במסעדה – מקטן ועד גדול.

"סועדים שמגיעים אלינו מגלים עולם חדש של טעמים", מעיד אמיר, "התגובות מגיעות מכולם – החל מילדים קטנים שגוררים לכאן את ההורים שלהם שוב ושוב, ועד למבוגרים שמרגישים שהצלחנו להפתיע ולחדש להם בשילוב של טעמים חדשים."

בתפריט תוכלו למצוא: סלט עוף טנדורי – רצועות עוף במרינדה יוגורט מתובל, פפאיה ירוקה, נבטים, פלפלים, עגבניות שרי, בצל, תפוחי אדמה בטעם סלק (46 ₪), פאד וון סאן – אטריות ביצים וירקות ברוטב קארי אדום חריף וחלב קוקוס מוקפצות עם מולים שרימפס וקלמארי בעיטור שבבי פיסטוק קלויים (72 ₪), אודון פרגית – אטריות אודון יפניות מוקפצות עם פלפל חריף כרוב אטריות וגזר מוגשות עם יקיטורי פרגית (₪79), קדירת פירות ים – קדירת קארי ירוק עם חלב קוקוס, קלמרי, מולים, שרימפס וחצאי סרטנים (99 ₪), טייגר שרימפס – שרימפס צלויים ברוטב צ'ילי וחלב קוקוס עם כוסברה, בעיטור פטריות שיטאקה צ'ילי מתוק וטוביקו (99 ₪).

אחת ממנות הדגל במסעדה היא סטייק אנטריקוט ולצדו פירות ים ברוב שמנת פטריות.

בצהרי היום באמצע השבוע ג'אסיה מציעה 20% הנחה על כל התפריט.

אם אתם מתכננים אירוע משפחתי או עסקי, בג'אסיה מקיימים אירועים פרטיים לקבוצות של ארבעים עד תשעים איש.

על מה לא לוותר?

קינוח חלומי של פנקוטה מלבי. מדובר בקינוח טבעוני, על בסיס קרם קוקוס.

עובדים עם נשמה, מסעדה שהיא משפחה

"אנחנו הרבה מעבר למסעדה, מבחינתי מדובר בבית חם, והעובדים הם כמו משפחה", מספר אמיר, "מגיעים אלינו עובדים מכל המוצאים, העדות והגילאים, כך שיש אצלנו ממש קיבוץ גלויות". גם בכל הנוגע לעובדים, אמיר שומר על סטנדרטים גבוהים. "אני בוחר את העובדים שלי בקפידה, התכונות החשובות ביותר מבחינתי בעובד הם אכפתיות ומוסר עבודה גבוה. מבחינתי אני בוחר בני משפחה ולא עובדים."

צור קשר
2417* או 03-9323222
שעות פתיחה:
כל יום החל מ 12 ועד 23:30, למעט ימי א'
כתובת:
רחוב לואי פסטר 7
יפו העתיקה
בירידה אל הנמל
אתר
עמוד פייסבוק


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר