מתי עדיף לפנות למרפאת שיניים פרטית? צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע''מ
מתי עדיף לפנות למרפאת שיניים פרטית? צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע''מ

מתי עדיף לפנות למרפאת שיניים פרטית?

הדילמה הראשונה שכל מטופל נאלץ להתמודד עמה היא השאלה לאיזה רופא שיניים עדיף לפנות – של קופת חולים או מרפאה פרטית? לכל אחת משתי האפשרויות הללו יש את היתרונות והחסרונות שלה. היום ננסה לעשות לכם סדר בכל העניין, כדי שתוכלו להגיע להחלטה הנכונה עבורכם

פורסם בתאריך: 1.7.20 10:46

אחד השיקולים המרכזיים במשוואה הוא עניין העלויות. טיפול שיניים דרך קופת החולים יהיה באופן טבעי זול יותר בהשוואה לרופא פרטי, לפעמים בהיקף של כמה עשרות אחוזים, מאחר והמטופלים משלמים לקופה תשלום חודשי. התשלום החודשי לקופה מוזיל את העלויות באופן משמעותי. חשוב לציין כי אמנם רופא פרטי הוא יקר יותר, אבל אפשר לברר האם ישנה אפשרות לקבל פריסת תשלומים, שתהיה נוחה יותר לכיס של המטופל.

גם זמינות היא שיקול חשוב שיש לקחת בחשבון. מצד אחד, מרפאות שיניים של קופת חולים ניתן למצוא בכל עיר, לפעמים אפילו יותר מאחת בהתאם לגודל העיר ופריסת הסניפים של קופת החולים בשטחה, וחלק מהמרפאות פועלות גם בשעות בלתי שגרתיות ביממה. אך מצד שני, מרפאות השיניים של קופות החולים נוטות להיות עמוסות מאוד ואם תרצו לקבוע תור תצטרכו לפעמים לחכות אפילו כמה שבועות במקרה הטוב, או חודשים במקרה היותר שכיח, עד שיגיע מועד הטיפול שלכם. לעומת זאת, אצל רופא פרטי תהנו מתורים מוקדמים יותר כי רופא שיניים פרטי גמיש יותר בלו"ז שלו ויכול בעת הצורך להכניס אתכם בהתראה של שעות ספורות בלבד.

איך שיחס אישי משנה את כל התמונה

אבל מתברר שמעל לשיקולים הקרים של זמינות וגובה העלויות ישנו גורם נוסף, שלפעמים הוא החזק ביותר במשוואה – היחס האישי של רופא השיניים למטופל.

"למטופלים חשוב מאוד להרגיש שהם יכולים לסמוך על רופא השיניים שלהם", אומר ד"ר יגאל בלן, רופא שיניים מהמובילים בארץ בתחום ההשתלות עם ותק של מעל 25 שנה בתחום. "המטופלים מרגישים רגועים ובטוחים יותר בידיים של רופא שהם הספיקו להכיר לאורך זמן. מטופל שמרוצה מהרופא הפרטי שלו ונותן בו אמון ימשיך עמו שנים קדימה ואולי אפילו ימליץ עליו למשפחתו ולחבריו, על אף שהעלות יקרה יותר מקופת חולים באופן יחסי".

ד"ר בלן. צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע''מ

ד"ר בלן. צילום: אהוי קריאייטיב ויזמות בע"מ

מערכת יחסים כזו של אמון בין רופא למטופל איננה יכולה להתקיים בקופת חולים מאחר ורופאי השיניים שעובדים בקופות נוטים להתחלף בתדירות גבוהה מאוד. אך כאן הוא מוסיף טיפ שימושי: אם נתקלתם ברופא שיניים שעובד בקופת חולים וברצונכם להמשיך לעבוד עמו, נסו לשאול האם הוא מקבל מטופלים גם באופן פרטי. רופאי שיניים רבים משלבים בין שני העולמות ומחזיקים במרפאה פרטית בנוסף לעבודה בקופת החולים. תשאלו, זה לא יזיק לנסות.

בכל אופן, מה שמעניין לדעת הוא שכתוצאה מהעדפת היחס האישי על פני שיקולים אחרים כמו עלות, חלק גדול מהמטופלים מעדיף להיעזר ברופא שיניים פרטי במקרי חירום וכאשר הם נדרשים לעבור טיפולים מורכבים כמו השתלת שיניים ביום אחד. ד"ר יגאל בלן מנסה להסביר את התופעה: "היחס האישי והאמון יוצרים אצל המטופל תחושה עמוקה, לפיה בתנאים האלה הוא מקבל את הטיפול הטוב ביותר מבחינה רפואית ומקצועית מאשר בקופת החולים".

נקודה חשובה נוספת היא הניסיון והאחריות – בקופת החולים יכול להיות שהיום עברת השתלת שינים אצל רופא שמחר כבר לא יהיה שם, לעומת מרפאה פרטית שלוקחת אחריות מלאה על הטיפול ובמקרים של בעיות, כאבים או חלילה כשלון של ההשתלה יודעת לקחת אחריות ולתקן את מה שנעשה.
לרוב במרפאות פרטיות נפגוש רופאים עתירי ניסיון. כשמדובר בביצוע סתימה, זה לא קריטי במיוחד אבל כשמדובר בטיפולים מורכבים כמו השתלות שיניים במקרים של חוסר עצם, לניסיון של רופא שיניים פרטי יש השפעה מכרעת על הצלחת הטיפול.

אז אחרי כל זה, בואו נחזור אל השאלה איתה התחלנו את הדיון – מתי עדיף לפנות למרפאת שיניים פרטית ומתי לקופת החולים? בגדול זה תלוי מי מהם גורם לכם להרגיש נוח יותר תחת ידיו, אבל המסקנה שלנו היא שאם אינכם יכולים מבחינה כלכלית להסתמך בלעדית על טיפול אצל רופא שיניים פרטי, ניתן לשלב בין השניים: טיפולים שגרתיים כמו ביקורות חצי-שנתיות, התקנת סתימות לחורים וניקוי אבנית אפשר לעשות עם רופא השיניים של הקופה; בעוד טיפולים שאינם סובלים דיחוי או טיפולים שנחשבים למורכבים מאוד כמו השתלת שיניים עדיף לעשות עם רופא שיניים פרטי שאתם נותנים בו אמון.


כתבה שיווקית


 


האמור בכתבה אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות עם גורם מוסמך בתחום


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר