מחלבות מומלצות: נבחרת מנצחת של גבינות ישראליות. צילום: Shutterstock
מחלבות מומלצות: נבחרת מנצחת של גבינות ישראליות. צילום: Shutterstock

מחלבות מומלצות: נבחרת מנצחת של גבינות ישראליות

הכירו את המחלבות הארץ-ישראליות המומלצות, בהן תמצאו כל טוב ושפע גבינות משובחות מכל הסוגים: כזו שטובה לצד תאנה טריה, ריבה, לפיזור על פיצה או אחת שמנמנה למריחה על לחם טרי (ספוילר- חלקן אפילו עושות משלוחים!)

פורסם בתאריך: 24.11.20 21:28

מחלבת חיים בכר

שנת הקמה: 2015

למה דווקא מחלבה: מחלבת בכר הינה מחלבת בוטיק אשר מתמחה בייצור גבינה בולגרית איכותית בשיטה מסורתית. המחלבה הוקמה כעסק משפחתי בשנת 2015 עם סגירתה של מחלבת פנחס, בה ייצר חיים בכר במשך 40 שנה.

מה הסיפור שלנו: חיים מייצר את הגבינה מאז שהשתחרר מהצבא ועד היום’ והוא עושה זאת עם כל הלב והנשמה. את ניסיונו הרב של חיים הוא רכש במחלבת פנחס בעלת המוניטין הגבוה, שם הוא שימש כיד ימינו של יצחק פנחס ז"ל. בדצמבר 2014 מחלבת פנחס נסגרה וחיים ידע שכדי להמשיך לעשות את מה שהוא אוהב יותר מכל, עליו להתחיל בדרך חדשה, ולהקים מחלבה משלו.

מחלבת בכר, צילום: מחלבת בכר

מחלבת בכר, צילום: מחלבת בכר

בצעדים קטנים אחרי בייעוץ והכוונה של אנשי מקצוע, נפתחה מחלבת חיים בכר, וחיים המשיך לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – לייצר בולגרית איכותית.

 שומרים על המסורת: הכנת הגבינה נעשית בשיטה מסורתית כאשר רוב ההכנה היא בעבודת ידיים. מחלבת הבוטיק מייצרת גבינה בולגרית איכותית מבקר ומכבשים עם מרקם מיוחד ועשיר, כאשר גבינת הבקר מיוצרת ב5 אחוז שומן ו16 אחוז שומן וגבינת הכבשים מיוצרת ב16 אחוז שומן.

 לבקשת הקהל: הקהל אוהב בעיקר את הבולגרית מחלב בקר. ניתן להשתמש בגבינה במגוון אפשרויות: סלטים, אפייה, טיגון וכמובן בקיץ כשחם עם אבטיח מרענן.

גבינת בכר זכתה לביקורות טובות מהשפים המובילים בארץ: אביב משה, יוסי שיטרית, עומר מילר, טום אביב ואייל שני.

כיום הגבינות נמכרות במשקל במעדניות פרטיות וברשתות הסופרים.

 משלוחים: כרגע אין. ניתן לרכוש במעדניות מחדרה עד גדרה.

מחלבת בכר, צילום: מחלבת בכר

מחלבת בכר, צילום: מחלבת בכר

מחלבת בכר

כתובת: בית דגן

טלפון: 054-2176346

מעבר לפייסבוק


מחלבת ברקנית

שנת הקמה: 1978

למה דווקא מחלבה: מחלבת ברקנית החלה את דרכה מעדר של עזים וכבשים שיצאו למרעה. לאחר שהתאהבו בעובדה שהם קמים כל בוקר ועושים את מה שהם אוהבים– המשפחה החליטה להקים מחלבה שתייצר עבורם דברים טובים.

 מה הסיפור שלנו: אחרי שהוחלט לפתוח מחלבה (ולהיות מהחלוצים של עסק כזה בארצנו) מיכל ואבינועם ברקין נסעו לצרפת למשקים בוטיקים ולהשתלמויות בתחום. עם השנים גם הילדים נכנסו לעסק המשפחתי וכיום הבן הצעיר צור עובד במחלבה לאחר שלמד מאביו אבינועם כיצד להכין גבינות, הבת ליהי עובדת במחלבה ובמרכז המבקרים והבן רז עוסק בשיווק הגבינות.

בסופי שבוע ניתן להגיע למרכז המבקרים על מנת לשמוע על הגבינות ולטעום אותן.

מחלבת ברקנית, צילום: ליהי ברקין

מחלבת ברקנית, צילום: ליהי ברקין

שומרים על המסורת: מיכל מספרת כי היא חשה גאווה גדולה במה שהיא ומשפחתה עובדים עליו כבר 40 שנה' ולא בכדי- המוניטין הגבוה מדבר בעד עצמו. את הגבינות הם מכינים באהבה גדולה מחלב מלא, ללא חומרים משמרים ולאחר מכן משווקים אותן ליקבים, מעדניות ומסעדות.

לבקשת הקהל: יש מגוון מוצרים, ביניהם גבינות חצי קשות, קממבר שמגיע בכל מיני תצורות, גבינה בנוסח סנט מור, מנצ׳גו, תום עיזים, תום עיזים עם יין. הלקוחות של מחלבת ברקנית אוהבים את גבינת הסנט מור משום שהיא יכולה להתאים למתכונים רבים.

משלוחים: יש קווי חלוקה ברחבי הארץ לחנויות בימים קבועים

מחלבת ברקנית, צילום: ליהי ברקין

מחלבת ברקנית, צילום: ליהי ברקין

מחלבת ברקנית

שעות פתיחה: חנות פתוחה בשישי מ10:00-14:00 ובשבת 10:00-14:00

כתובת: מושב כפר יחזקאל, מחלבת ברקנית

טלפון: 050-4492799

מעבר לפייסבוק


מחלבת עז הרים 

שנת הקמה: 2016

 למה דווקא מחלבה: הבחירה במחלבה הגיעה מהדיר במשק, בו מגדלים עיזים אלפיניות- עזים שמתאקלמות היטב באיזור הגליל ונותנות חלב עם אחוזי חלבון גבוהים. בתחילת הדרך, המשפחה ייצרה מהחלב לאבנה ויוגורט לשימוש עצמי ומכרה בכמויות קטנות לתושבים בכפר.

 מה הסיפור שלנו: לאחר שמכרו את המוצרים שלהם בכמויות קטנות, אנשים אהבו מאוד את המוצרים וביקשו עוד ועוד. במחלבה החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה ולפתוח עסק של מחלבה במשק וכך הגדילו את היצע המוצרים שלהם.

מחלבת עז הרים, צילום: מחלבת עז הרים

מחלבת עז הרים, צילום: מחלבת עז הרים

בעוד כחודש מחלבת עז הרים מתכוונים לפתוח חנות מפעל שהולכת להיות בצמוד למחלבה. בחנות יימכרו גבינות קשות וגבינות טריות כאשר כל אחד יוכל לטעום מהם לפני הרכישה, ומגוון מוצרים נלווים.

 שומרים על המסורת: מקפידים על השיטה המסורתית- החליבה נעשית בכל יום והחלב מועבר ישירות למחלבה. למשל, על מנת לייצר את הלאבנה הם מפסטרים את החלב, לאחר 8 שעות שמים את היוגורט שנוצר בתוך שקיות על מתלים מיוחדים בכדי שהמים יטפטפו מתוך היוגורט וכך בסופו של דבר נוצרת הגבינה.

 לבקשת הקהל: היוגורט הטבעי הוא המוצר הנמכר ביותר במחלבה, והוא מגיע בגדלים של ליטר, ליטר וחצי ו3 ליטר. בנוסף יש  למחלבה יוגורט בטעמים תות ופירות יער, לבנה למריחה בגדלים, לאבנה כדורים עם שמן זית, גבינת ג׳יבנה, גבינת ג'יבנה למתוקים שמתאימה במיוחד לקינוחים כמו קדאיף וכנאפה וגבינות עיזים למריחה בטעם טבעי בתוספת שום שמיר.

משלוחים: אין. יש נקודות חלוקה בסופרים בצפון ובמרכז

מחלבת עז הרים, צילום: מחלבת עז הרים

מחלבת עז הרים, צילום: מחלבת עז הרים

מחלבת עז הרים

שעות פתיחה: 7:00-16:00, למעט יום ראשון

טלפון: 04-9888548

כתובת: איזור תעשייה מעיליא

מעבר לפייסבוק

אינסטגרם: ezharimdairy


 מחלבת ואדי עתיר

שנת הקמה: 2016

למה דווקא מחלבה: המחלבה הינה חלק גדול מפרויקט ואדי אתיר, יוזמה פורצת דרך של הקהילה הבדואית בנגב ושל מעבדת הקיימות בארה״ב. חקלאות בת קיימא באיזור צחיח ממנף ערכים מסורתיים וכחלק מהאורח חיים, הניסיון והצריכה של מוצרי חלב בקרב העדה הבדואית– קם פרויקט זה ונותן הזדמנות לייצר אוכל בריא ואותנטי עם 100 אחוז חלב צאן.

 מה הסיפור שלנו: פרויקט ואדי עתיר זה פרויקט שמשלב בין הידע הבדואי העתיק לבין הטכנולוגיות החדשות. מאחר ובעבר לא היה חשמל אז היו מייצרים את מוצרי החלב בעבודת יד וכתוצאה מכך היו להם חיי מדף ארוכים.

ואדי עתיר, צילום: פרויקט ואדי עתיר

ואדי עתיר, צילום: פרויקט ואדי עתיר

כיום, עם הטכנולוגיות החדשות עדיין עושים את רוב הייצור בידיים כחלק משמירה על המסורת אך משתמשים במפסטר על מנת לייעל את העבודה וכך ניתן לחלוב כמות גדולה של ראשי צאן ב6 דקות בלבד. בנוסף למחלבה, ישנה חנות בה אפשר לקנות את כלל המוצרים, גם חליטות וסבונים מצמחי המרפא שלהם, ישנם סיורים מלמדים ומעשירים שניתן לעשות בתיאום מראש ובית ספר שהוא חווה חקלאית המלמד ילדים על עקרונות הקיימות והמדבר.

 שומרים על המסורת: ישנם מוצרים שעדיין ממשיכים להכין באופן ידני כמו פעם. למעט תהליך הפסטור– הכל מכינים ביד.

 לבקשת הקהל: מוצרים מיוחדים כמו: פרמז׳ן עפיג, חמאת ״סמנה״ לבנה, לאבנה כדורים, ג׳יבנה, והמוצר הנמכר ביותר– יוגורט טבעי.

משלוחים: יש קווי חלוקה בישובים בדרום הארץ, בקרוב יהיו משלוחים באמצעות האונליין

ואדי עתיר, צילום: פרויקט ואדי עתיר

ואדי עתיר, צילום: פרויקט ואדי עתיר

 מחלבת ואדי עתיר

כתובת: צומת יתיר, פרויקט ואדי עתיר

שעות פתיחה: 8:00-16:00, למעט שישי שבת

טלפון: 08-9170040

מעבר לאתר


 מחלבת טועמה

 שנת הקמה: 2009

 למה דווקא מחלבה: עימאד ואשתו מגיעים ממשפחה של חקלאים ומגדלי צאן ובקר. במשך שנים אביו היה מספק חלב לתנובה ויכל לייצר בכמות גדולה. אמו וסבתו של עימאד היו מכינות למשפחה גבינות טעימות מהחלב וכך לפני מספר שנים הוחלט לקחת את זה צעד אחד קדימה.

 מה הסיפור שלנו: עימאד ואשתו עובדים כעורכי דין משנת 1999. לאחר שאשתו של עימאד ואביו החלו לגלגל את הרעיון של פתיחת מחלבה ועבדו על תוכניות, עימאד החליט להצטרף. תחילה עבד במקביל גם במשרד וגם במחלבה כשלאחר שנתיים נשאר לעבוד רק במחלבה מתוך אהבה ותשוקה לתחום. כבר מפתיחת המקום מחלבת טועמה קיבלו ליווי ורישיון ממשרד הבריאות והקפידו על כשרות.

במחלבת טועמה משתמשים במכשור מתקדם ללא מגע אדם, מה ששומר על איכות וטעם הגבינה ועל חיי מדף ארוכים יותר.

מחלבת טועמה, צילום: מחלבת טועמה

מחלבת טועמה, צילום: מחלבת טועמה

שומרים על המסורת: הרצון הגדול היה לייצר מחלב כבשים ולא מחלב בקר. חלב כבשים נותן גבינה יותר שומנית, טעימה ומבוקשת יותר. המוצרים עצמם טבעיים, וללא מייצבים עמילנים ואבקות חלב.

 לבקשת הקהל: מחבלת טועמה מייצרת גבינה ערבית חצי קשה (ג׳יבנה) המורכבת מחלב עיזים, כבשים ובקר. כמו כן הם מייצרים יוגורט ולאבנה מבקר, עזים וכבשים, משקה יוגורט ״איירן״ ולאבנה עם תוספות טעימות.

 משלוחים: קווי חלוקה בכל הארץ גם למגזר הערבי וגם למגזר היהודי. ללא משלוחים. מספקים למעדניות ולמכולות.

מחלבת טועמה, צילום: מיכאל כץ

מחלבת טועמה, צילום: מיכאל כץ

מחלבת טועמה

שעות פתיחה: ימים א׳-ה׳ מ7:00-15:00 וימי שישי עד 12:00

טלפון: 050-7103000

כתובת: בקה אל גרבייה, שכונה מערבית, ליד מחלף כביש 6 ו9


מחלבת גבינות יניר

שנת הקמה: דצמבר 2013

למה דווקא מחלבה: לאחר שבמשך שנים רבות גידלו כבשים, והכינו מהחלב שלהן גבינות בהכנה ביתית, החליטו דודי ומור ברדה להקים מחלבה משלהם ולייצר בה את הגבינה האהובה שעשו במשך שנים. לאחר שעזבו את גידול הכבשים, הם החלו לייצר בכמויות גדולות את הגבינה הבולגרית הרכה והייחודית שלהם ולמכור אותה למחלבות ומעדניות איכותיות.

מה הסיפור שלנו: לאחר שהחלו בשיווק המוצרים בצעדים קטנים, החליטו הזוג ברדה לפתוח מחלבת בוטיק משפחתית. כיום מור עובדת במחלבה עצמה ובעלה דודי אחראי על השיווק. לאורך כל הדרך מחלבת יניר יצרו את הגבינות באהבה כך שבתוצר הסופי יצאה גבינה טעימה ששומרת על האיכות שלה בזכות מתכון סודי שמהווה חלק בלתי נפרד מהמסורת המשפחתית.

מחלבת יניר, צילום: מחלבת יניר

מחלבת יניר, צילום: מחלבת יניר

שומרים על המסורת: במחלבת יניר מייצרים גבינה בולגרית בעבודת יד בשיטה מסורתית שהולכת איתם לאורך שנים. כל תהליך החיתוך והאריזה נעשה באופן ידני. 

לבקשת הקהל: בולגרית רכה וייחודית של 12 אחוז מחלב בקר ועיזים. הגבינה מתאימה לסלטים וגם לצד יין.

משלוחים: אין. מוכרים למעדניות איכותיות באיזור המרכז

מחלבת יניר, צילום: מחלבת יניר

מחלבת יניר, צילום: מחלבת יניר

פרטי קשר:

שעות פתיחה: מ6:00-15:00 בכל ימות השבוע, למעט שבת

טלפון: 050-8555634

כתובת: אור עקיבא


גבינות הגליל

שנת הקמה: 2019

 למה דווקא מחלבה: שילוב של מסורת ותשוקה. בתור ילדים היינו רואים את האמהות שלנו מכינות גבינות, מיומנות שהן למדו מהאמהות שלהן וכך הלאה בדורי דורות… בנוסף, כשג׳ואד היה נער הוא טס להולנד ושם ביקר במחלבת בוטיק שחשפה אותו לטעמים חדשים וגרמה לו להתעניין ולרצות לחקור את התחום הזה יותר.

גבינות הגליל, צילום: נור עזאם

גבינות הגליל, צילום: נור עזאם

 מה הסיפור שלנו: הרעיון של פתיחת מחלבה צץ במוחו של ג׳ואד עוד מאז שהיה בהולנד, ולאחר לימודי הנדסת מערכות מידע ועבודה בפועל כמהנדס תוכנה – הציע את הרעיון לאחיו ולבן דודו והוחלט לצאת לדרך יחד. כיום האח ג׳ליל שבא מתחום ייצור המזון מנהל את קו היצור ובן הדוד סאמי שבא מעולם השיווק מנהל את מערך השיווק וההפצה של החברה.

 שומרים על המסורת: עוד כילדים שלושת השותפים נהנו מהגבינות שהכינו בבית וזה מרגש אותם שהטעם נשאר בדיוק אותו טעם. כיום הם עובדים בשיטה המסורתית עם ציוד חדשני, מה שגורם לגבינה להיות באיכות טובה ועם מרקם מופלא.

לבקשת הקהל: לגבינות הגליל יש מגוון מוצרים: ג׳יבנה, יוגורט טבעי ובטעמים, לבנה, גבינה צהובה כשהכל מיוצר מחלב בקר. אחת הגבינות הכי מבוקשות זו הגבינה המיוחדת שהם עושים לכנאפה, גבינה אשר תפסה תאוצה ונמכרת כיום במסעדות וקונדיטוריות רבות ברחבי הארץ.

משלוחים: מוכרים במרכולים, סופרים, מסעדות וקונדיטוריות בעיקר בצפון הארץ.

 פרטי קשר:

שעות פתיחה: משתנה לפי הייצור

טלפון: 054-4805155

כתובת: כפר מגאר

מעבר לפייסבוק

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר