צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

מה הקשר בין קישורים לקידום בגוגל?

מדוע קישורים הם מרכיב חשוב כל כך כמעט בכל פרויקט קידום אתרים, ואיך בדיוק פועלים מקדמי אתרים על מנת להשיג אותם? הכל במאמר הבא

פורסם בתאריך: 29.11.20 16:37

אם אתם בעלי אתרים שמעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש השונים, ובפרט בגוגל, ודאי נתקלתם במושג שנקרא קישורים. לקישורים, גם כיום, יש השפעה לא מבוטלת על היכולת של עמודי האתר להתקדם בדפי תוצאות החיפוש.

מדוע קישורים הם מרכיב חשוב כל כך כמעט בכל פרויקט קידום אתרים, וגם איך בדיוק פועלים מקדמי אתרים על מנת להשיג אותם? הכל במאמר הבא.

אז מהם, למעשה, קישורים?

קישורים הם למעשה הפניות של עמודי אינטרנט לעמודי אינטרנט אחרים. אנחנו יכולים למצוא קישורים כמעט בכל מקום באינטרנט: בתפריט הראשי של כל אתר, בפוטר, החלק התחתון הקבוע של האתר, בגוף הטקסט של מאמרים באתר, בתמונות המוטמעות באתר, ובעוד אינספור מקומות אחרים.

כיצד נראים קישורים? ובכן, ישנם סוגים רבים של בניית קישורים, אולם הנפוצים שבהם נראים כטקסט עם קו תחתון, אשר בלחיצה עליו מעביר אותנו לעמוד אינטרנט אחר. קישורים הם הכוח המניע של האינטרנט, ולמעשה הם אלו שעוזרים לנו, הגולשים, לגלות תוכן חדש, למצוא הרחבות של מידע במידה שזה נדרש לנו, והם גם מאפשרים למנועי החיפוש השונים לאתר עמודים חדשים באתר שלא הכירו לפני כן, ולהחליט האם ברצונם לאנדקס אותם.

במה קישורים יכולים לסייע לקידום האתר?

מדוע קישורים הם חשובים כל כך כמעט בכל פרויקט קידום אתרים? כדי לענות על השאלה הזאת, אנחנו צריכים לנסות ולהבין כיצד מנועי החיפוש השונים מחליטים באיזה סדר לדרג את העמודים השונים בדף תוצאות החיפוש. באופן עקרוני, מנועי החיפוש השונים היו רוצים להציג בפני הגולשים אתרים שהם בטוחים לשימוש, שהם מותאמים לתצוגה במכשירי מובייל, שהם מכילים תוכן שנותן מענה איכותי לשאילתות שביצעו הגולשים, שהם מכילים תוכן מקורי, אותנטי ולא משוכפל, שהם מהירים, בנויים בצורה היררכית נכונה ומספקים חווית שימוש טובה ועוד ועוד.

אולם כלל הפרמטרים האלו, ועוד מאות פרמטרים אחרים שעל פי הסברה משמשים את מנוע החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים בעולם, הם פרמטרים שלבעל האתר יש שליטה עליהם. כלומר, לכל בעל אתר עומדת האפשרות לשפר את מהירות האתר שלו, לטפל בליקויי אבטחת מידע שעולים בו, לדאוג לכך שהתוכן יהיה בעל ערך מוסף, מקורי ולא משוכפל, לבצע אופטימיזציה להיררכיית התוכן של האתר ועוד ועוד. מנועי החיפוש מחפשים פקטורים מבדלים, כאלו שימחישו באמצעות פקטורים חיצוניים עד כמה סמכותי אתר בנישה שבה הוא פועל.

אחד המרכיבים שמעידים יותר מכל על סמכות של אתר  – הוא איכות פרופיל הקישורים שלו. לגבי איכות פרופיל הקישורים נשאלת שאלה: מה מונע מבעלי אתרים להקים אתרים נוספים שיקשרו אל האתר שלהם? כאן התשובה היא פשוטה: מנועי החיפוש בוחנים לא רק את כמות הקישורים הנכנסים לאתר מסוים, אלא גם את הסמכות והרלוונטיות של האתרים המקשרים מהם.

למשל, אם בלוגר מסעדות נחשב ומוערך מאוד בתחומו מקשר לאתר של מסעדה, הקישור הזה יוכל לסייע לה לשפר באופן ניכר את הסמכות שלה בעיני גוגל. לעומת זאת, אם מנעולן מאזור חדרה יקשר לאותה מסעדה, הקישור הזה יתרום הרבה פחות לאיכות פרופיל הקישורים של האתר המקושר.

איך משיגים קישורים חדשים לאתר?

אחרי שהסכמנו שלקישורים יש תפקיד חשוב בקידום אתרים אורגני, נשאלת השאלה כיצד משיגים קישורים חדשים לאתר? ובכן, יש עשרות שיטות שתוכלו לנצל לטובתכם על מנת להרחיב את פרופיל הקישורים לאתר שלכם, כאשר העיקריות שבהן הן קניית קישורים, והחלפת קישורים.

קניית קישורים

חשוב יהיה לציין זאת כבר כעת: גוגל, ומנועי חיפוש אחרים, אוסרים על הוצאת קישורים מסוג dofollow, כאלו שמעבירים את ערך דירוג הדף, בתמורה לתשלום. מבחינת גוגל קישור אמור להתקבל בצורה טבעית, בגלל איכות התוכן המוטמע באתר, או לחלופין, אם התקבלה תמורה כנגד הקישור, על הקישור להיות מסומן ככזה (ישנן אוסף של תתי הגדרות לקישור שלא מעביר את ערך דירוג הדף, בהתאם לסיטואציה שבה התקבל הקישור).

היתרון הגדול של קניית קישורים הוא שמדובר בתהליך מהיר, שבמסגרתו לא תידרשו לתת דבר בתמורה למעט תשלום על הקישור, והוא גם יאפשר לכם לקבל קישורים מאתרים בעלי סמכות. החיסרון הגדול של קניית קישורים הוא כמובן העלות של הקישורים וגם העובדה שקשה יותר יהיה למצוא קישורים עם רמת רלוונטיות גבוהה לאתר המקושר.

החלפת קישורים

החלפה של קישורים מתאפשרת כאשר יש עניין של שנים או שלושה בעלי אתרים להוציא קישור מן האתר שלהם ולקבל קישור מאת אחר (בעיקר משום שגוגל אוסרת על החלפת קישורים הדדית בלי לסמן את הקישורים האלו). ישנם לא מעט פורומים וקבוצות החלפת קישורים בפייסבוק שיאפשרו לכם לבצע את עסקאות ההחלפה האלו. היתרון הגדול בהחלפת קישורים הוא העלות הנמוכה והרלוונטיות הגבוהה של הקישור. החיסרון המשמעותי הוא הזמן והמשאבים שתצטרכו להשקיע בכל החלפה כזו. עוד חיסרון של החלפת קישורים הוא שפעולה כזו מתאפשרת רק אם יש לכם נכס דיגיטלי שתוכלו להוציא ממנו קישורים.

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר