הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הרב טריקי זצ"ל ורעייתו ע"ה (צילום: רחמים אבניאל)
הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הרב טריקי זצ"ל ורעייתו ע"ה (צילום: רחמים אבניאל)

בצל הטילים והאזעקות התקיימה הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הרב טריקי זצ"ל ורעייתו ע"ה

בשבוע שעבר התקיים מעמד הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתם הזכה והטהורה של הרה"צ סידנא רבי יוסף שלמה טריקי זצוק"ל ורעייתו הרבנית הצדקת רחל טריקי ע"ה, לבית הכנסת גאולת ישראל בקרית שרת, כאשר ברגעי השיא של המעמד רקדו רבני המשפחה עם ספר התורה

פורסם בתאריך: 27.5.21 12:45

בשבוע שעבר, בצל הטילים והאזעקות, התקיים מעמד הכנסת ספר התורה רב הרושם, ביום שלישי – ערב ראש חודש סיון לבית הכנסת גאולת ישראל בקרית שרת. מעמד ספר התורה נערך לעילוי נשמתם הזכה והטהורה של הרה"צ סידנא רבי יוסף שלמה טריקי זצוק"ל ורעייתו הרבנית הצדקת רחל טריקי ע"ה.

המעמד החל עוד משנה שעברה בעת סיום כתיבת האותיות בבית הרב יהודה טריקי שליט"א במעמד מכובד עם" כ"ק האדמו"ר הבבא ברוך שליט"א, לשם עלו כל רבני המשפחה אשר כתבו אות בספר התורה, ביניהם ניתן למנות את בנו בכורו של רבינו זצ"ל הרה"ג אברהם טריקי שליט"א, וההכנסה נדחתה עקב מגבלות הקורונה אשר חלו בתקופה זו וכאמור התקיימה בער"ח סיון.

מתחילה תוכננה בקפידה תהלוכה מפוארת ברוב שירה וזמרה לכבודה של תורה, אך במגבלות שנית של הטילים ממבצע 'שומר החומות' בוטל הרישיון לכך והתקיימה ההכנסה בית הכנסת בלבד, כאשר הגיע ספר התורה לתחילת הרחוב יצאו מאות המתפללים עם ספרי התורה בבית הכנסת לקבל את הספר החדש ובאופן ספונטני החלו בשירה וריקודים ברחובה של עיר.

השיא היה עם היכנס ספר התורה לחצר בית הכנסת, שבו פצחו מאות המתפללים בריקודים סוערים בליווי המנגנים, כשרבני המשפחה והנלווים אליו, לצד האורחים הנכבדים ובני משפחת הנדיב, מסובבים את הבימה בשבע הקפות כנהוג, כשספר התורה נישא בזרועותיהם, תוך ריקודי שמחה.

ברגעי השיא רקדו רבני המשפחה עם ספר התורה (צילום: רחמים אבניאל)

ברגעי השיא רקדו רבני המשפחה עם ספר התורה (צילום: רחמים אבניאל)

האווירה העילאית הרקיעה שחקים, עת הגיעו רגעי השיא של המעמד הנשגב בהקפה השביעית, כשהרב יהודה טריקי שליט"א רקד עם אחיו הבכור הרה"ג אברהם טריקי שליט"א במשך דקות ארוכות עם ספר התורה כמנהג אבותיהם, בריקוד שהינו לפי אותיות שם הוי"ה, והנענועים עם ספר התורה, אלו עניינים טמירין שנהגו על פי הקבלה והדבר עובר מדור לדור במסורת מיוחדת.

דמעות רבות זלגו מהתרגשות מהמעמד. "זה החזיר אותנו אחורה לריקוד של הרב טריקי זיע"א שהיה מפזז ומרקד בכל שמחת תורה עם ספר התורה בידו" סיפר אחד מחסידיו. זה היה מחזה מרטיט. הוסיף "אלו טללי נחמה משנתיים של אבל על רבינו הקדוש זיע"א, כשאנו רואים פה את המשך שושלת הקודש".

לאחר מכן נשאו בניו וממשיכי דרכו הרה"ג אברהם טריקי והרב יהודה טריקי שליט"א בדרשות מרגשות על עניין "וייחן שם ישראל כנגד ההר", הצורך באחדות כלל ישראל, להרבות באהבת חינם ובתיקון המידות ערב קבלת התורה, בפרט לאחר האסון הנורא שאירע במירון, והמצב הקשה השורר בארץ הקודש בימים אלו.

סעודת המצווה נערכה לאחר מכן ברוב פאר והדר, שכולה על טהרת ההכנות של בנות המשפחה אשר טרחו ועמלו מיוחד לערב זה.

ספריו של רבינו, תמונותיו ונרות חולקו למאות המשתתפים בערב זה.

תפילת ערבית נערכה ברוב עם הדרת מלך עם ידיד המשפחה הפייטן נעים זמירות ישראל ליאור אלמליח אשר בימים אלו סיים להפיק את הפיוט "לכבוד צדיק ותם" שנכתב במיוחד לכבוד הרה"צ סידנא רבי יוסף שלמה טריקי זצ"ל עם הפייטן משה לוק ושני נכדי רבינו זצ"ל

וממש בקדיש האחרון של סיום התפילות החלו להישמע בחולון אזעקות, כמובן שכולם נכנסו למרחב הפנימי ביותר ומיד בהפסקתם החל הרב טריקי לבקש מהציבור ללכת לביתו ולא לקחת סיכון בחיי אדם.

אזעקה זו גדעה את סיומת השמחה שתוכננה לערב זה, אך נסיים במשפט שאמר בנו הרב יהודה טריקי "אבינו זצ"ל היה צנוע בחייו, בתחילה מנע מאתנו בימי הקורונה תהלוכה ענקית מפוארת, וכך גם בתחילת הערב נמנעה התהלוכה וכשהייתה כבר לקראת סופה היא נעצרה, זה בדיוק משקף את חיי רבינו כל חייו בצניעות וסיגופים".

הספרים הוכנסו במהרה לתוך היכל הקודש בשירה אדירה ובריקודים "עוד יוסף חי".

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר