עבודות בחווה החקלאית

העירייה ערערה וצו הריסה הוצא למבנה בחווה החקלאית בחולון

העירייה לא ויתרה וערערה לבית המשפט, שהוציא צו הריסה למבנה ב"משולש החקלאי" בחולון

פורסם בתאריך: 26.10.17 13:14

השופטת מרים סוקולוב מבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הורתה על צו הריסה למבנה באזור "המשולש החקלאי" בחולון, הממוקם ממזרח לדרך מס' 4, היכן שעברה בעבר "דרך הביטחון" של חולון.

בחודש יולי 2016, בביקור שערך מפקח עירוני באזור ה"המשולש החקלאי" בחולון, אשר משמש כקרקע חקלאית על פי התב"ע, התגלה כי נבנה במקום מבנה חדש ללא היתר. המבנה, בשטח ששל 41.15 מ"ר, שנבנה בבנייה קלה על גבי רצפת בטון יצוקה, גודר בגדר במבוק. במקום היה בעבר מבנה ארעי אחר שנבנה ממכולות ופורק, ובמקומו הוקם המבנה החדש.

למבנה אשר שימש כחלק מהחווה החקלאית הפרטית במקום, ניתן צו הריסה מינהלי והצו הודבק על דלת המבנה. בעל המקום, שלמה חולי, הגיש ערעור לבית המשפט. בחודש מאי 2017 הגיעו שוב פקחים לביקור במקום, ביוזמת בית משפט. נרשם פרוטוקול והתקיים דיון נוסף שבסופו הוחלט להשאיר את המבנה על כנו.

אולם, עיריית חולון ערערה וטענה כי "שלמה חולי הינו פולש לקרקע. כמו כן בהתאם לחוק התכנון והבנייה, הריסת בניין והקמתו בשנית, כולו או מקצתו, כמוה כבנייה חדשה ויש צורך בהיתר בנייה", טענה העירייה, "ועל כן יש להורות על הריסת המבנה הבלתי חוקי כולו". בתגובה טען חולי כי: "אין מדובר בבנייה חדשה, המבנה הוא מבנה ישן וכך גם גג המבנה".

לאחר עיון בתיק, בהחלטתה טענה השופטת מרים סוקולוב: "המבנה הישן נהרס על ידי חולי ובמקומו נבנה מבנה חדש ברובו ועל כן יש ליתן צו הריסה על המבנה כולו. המבנה הישן שנבנה ממכולות מחוברות ביניהן פורק, והחלקים המפורקים אף צולמו במקום. כמו כן יצקו רצפה חדשה מבטון ונבנו קירות מבנייה קלה וגג. הגג החדש שנבנה שונה לחלוטין מהגג הישן שהיה עשוי טלאים טלאים".

בהתאם להוראת סעיף 145(א)(2) לחוק התכנון והבנייה, ציין בית המשפט, די בהקמת המבנה שנהרס בשנית כולו או מקצתו, הוספה לבניין קיים וכל תיקון בו למעט שינוי פנימי, על מנת שתתקיים העבירה של בנייה ללא היתר.

בזאת קיבלה השופטת את הערעור וקבעהכי צו ההריסה המינהלי יחול על כל המבנה ויבוצע בתום 30 יום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר