המוכרת בקניון חשדה וזייפן כרטיסי האשראי מחולון נעצר ונענש

בן 21 מחולון השתמש בתוכנת מחשב לצריבת כרטיסי אשראי מזויפים, בהם רכש בעיקר בגדים וציוד מחשבים. שותפו נמלט מהארץ

פורסם בתאריך: 29.11.17 09:06

בית משפט השלום בראשון לציון גזר לאחרונה 15 חודשי מאסר בפועל  על תושב חולון, בן 21, בגין שימוש בכרטיסי אשראי שאותם זייף. שותפו לפשע נמלט מהארץ.

ראובן תשובה, תושב חולון, פעל בשנה האחרונה לזיוף כרטיסי אשראי ותעודות זהות. העבירות בוצעו בשיתוף עם אליהו עמר, בן 25, אשר נמלט מהארץ. מכתב האישום עולה כי השניים השתמשו, בין היתר, במכשיר קורא שפתיים וכרטיס ניקוי וכן מחשב נייד שעליו הותקנה תוכנת RSM המשמשת לצורך צריבת כרטיסי אשראי.

שיטת הפעולה של השניים עבדה כך:  תשובה קיבל לידיו כרטיסי אשראי ותוך שימוש בתוכנת המחשב הייעודית, צרב על גבי כרטיסי החיוב המזויפים את מספרי האשראי של בעלים לגיטימיים. תשובה הגיע לחנויות ועשה שימוש באותם כרטיסים. בנוסף ועל מנת לאמת את זהותו, הציג תשובה למוכרים בחנויות תעודות זהות מזויפות אשר תאמו לשמות שהוטבעו על גבי כרטיסי האשראי. במשך חודשיים בלבד, השניים גנבו סכום של 28,000 שקל.

המוכרת חשדה והמשטרה עצרה

רוב השימוש בכרטיסים הגנובים נעשה בחנויות בגדים ומחשבים. השניים נעצרו כאשר תשובה ניסה לקנות מוצרים בסכום של כ-3,000  בחנות של "פלאפון" בקניון בחולון. המוכרת, שחשדה בכרטיס כגנוב, התקשרה לחברת האשראי וביקשה להחרים אותו.

תשובה נמלט מהמקום כשהוא מותיר את כרטיס החיוב המזויף בחנות, נכנס לרכב שבו המתין לו אליהו ובעודם  מנסים להימלט, נעצרו על ידי המשטרה.

בדיון בבית המשפט עלה כי תשובה נעצר, נחקר ושוחרר, מעצרו לא הרתיע אותו והוא שב וביצע את העבירות. לאחר אותו המעצר פעל במשך עוד ארבע פעמים והצליח לקנות סחורה בכרטיס גנוב ובמשך חמש פעמים נוספות כשל לקנות סחורה וכרטיס האשראי שלו דווח כמזויף. לאחר מקרים אלה הועברו צילומי הווידיאו מהחנויות השונות למשטרה אשר זיהתה במי מדובר. ראובן תשובה נעצר ואליהו עמר נמלט לחו"ל.

ללא משפחה תומכת, ללא רקע פלילי

מכתב ההגנה עלה כי תשובה, ללא עבר פלילי, ללא תיקים פתוחים, חי במנותק ממשפחתו, פרש מהלימודים בכיתה י' על רקע מצבה הכלכלי של משפחתו, השתלב בעולם התעסוקה בגיל 13 ומאז גיל 17 שקוע בחובות גבוהים. הוא לא שירת בצבא ואף ריצה עונש מאסר בבית הכלא הצבאי. בשל העובדה כי צבר חובות, פנה לשוק האפור, מה שלדבריו החמיר את המצב. לבסוף, פנה לזיוף כרטיסי האשראי עד שנתפס.

בתחילה הוטל עליו מאסר בית, אך מאחר שלא היה לו מקום להתארח בו כיוון שפונה מהדירה אותה שכר וחבר שאירח אותו לא יכול היה לספק לו קורת גג, ביקש תשובה להשתחרר מהאיזוק האלקטרוני ושב למעצר של ממש. בתום המשפט פסק השופט שמעון שטיין מבית משפט השלום בראשון לציון 15 חודשי מאסר על ראובן תשובה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר