תביעת רשלנות רפואית. אילוסטרציה: שאטרסטוק
תביעת רשלנות רפואית. אילוסטרציה: שאטרסטוק

תושבת חולון תובעת מקופ"ח 2.5 מיליון שקל: תסמיני גיל המעבר התבררו כסרטן סופני

על פי כתב התביעה, הסרטן אובחן בשלב מאוחר מדי. קופת החולים: "הרופאים פעלו בצורה מקצועית. המטופלת חלתה במחלה ממארת, שלא ניתן היה למנעה"

פורסם בתאריך: 25.12.18 13:36

תושבת חולון, בת 56, חולה במצב סופני, תובעת את קופת החולים הכללית על רשלנות רפואית. על פי כתב התביעה, הרופאים קבעו שהיא סובלת מ"תופעות גיל המעבר" ולכן סרטן צוואר הרחם אובחן אצלה מאוחר מדי.

בימים אלה הגישו עוה"ד פרקש ופייל תביעה על רשלנות רפואית נגד קופת החולים, בשם המטופלת אשר נמצאת במצב סופני, בטענה לנזקי גוף עקב רשלנות רפואית. התביעה לפיצויים, בסכום המקסימלי הקבוע בחוק – 2.5 מיליון שקל – נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב-יפו.

על פי התביעה, אישה תושבת חולון ילידת 1962, הגיעה לרופא הנשים שלה בקופת חולים כללית, עם תלונות על דימום נרתיקי הנמשך כחודשיים. הרופא הפנה אותה לבדיקת PAP לאיתור סרטן השחלות שפורשה כתקינה. לדברי עוה"ד פרקש ופייל, כחודש לאחר מכן שבה האישה לרופא עם אותן תלונות, והפעם הוסיפה כי היא סובלת גם מגלי חום. בעקבות כך, הניח הרופא כי מדובר בתופעות גיל המעבר, ורשם לה טיפול תרופתי בהתאם, אך על פי התביעה, הדימום המשיך והאישה חזרה שוב ושוב אל רופא הנשים שלה והופנתה לבדיקות נוספות – כולן נמצאו תקינות.

עו"ד דוד פייל. צילום: רן כליף

כעבור כשנה אובחנו בשחלותיה ציסטות, אך גם אז, כך נטען בכתב התביעה, הניח הצוות הרפואי כי מדובר בממצא שפיר. רק יותר משנתיים לאחר תלונותיה הראשונות עברה האישה כריתת שחלות, שהעלתה כי היא סובלת מסרטן צוואר הרחם.

בבדיקות הדמיה אותן עברה התגלה כי הסרטן שלח גרורות לשחלותיה, למעייה ולריאותיה, ולמרות טיפולי הקרנות וכימותרפיה מצבה החמיר והפך לנואש. בימים אלה היא נאבקת על חייה ועוברת טיפולים נסיוניים לאחר שכל הטיפולים הקונבנציונליים למיגור מחלתה כשלו.

אל התביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר רוני רביע, מומחה בגניקולוגיה ובמיילדות מ"פורום רופאים". לדבריו, התסמין הנפוץ ביותר של סרטן הרחם הינו דימום לא סדיר, גם בתקופת גיל המעבר של האישה. בנוסף, ציין בכתב התביעה ד"ר רביע, כי המשקל העודף ממנו סבלה המטופלת באותה עת הוא מצב רקע המגביר בצורה משמעותית את הסיכויים ללקות בסרטן הרחם. לדבריו, האבחון כי מדובר בתופעות של גיל המעבר הוא אבחון שגוי הנוגד כל הפרקטיקה הנהוגה ברפואה.



ד"ר דוד אדלמן, מומחה לרפואה פנימית ולאונקולוגיה מ"פורום רופאים", הגיש חוות דעת נוספת מטעם התביעה. לדבריו, אילו הסרטן היה מאובחן אצל התובעת עם הגעתה לרופא הנשים, היתה מחלתה נמצאת ככל הנראה בשלביה המוקדמים ביותר – עם סיכויי החלמה של כמעט 90%. לדבריו, אילו ביצעו הרופאים כריתת שחלות כשנה לאחר מכן, כאשר התגלו הציסטות – סיכויי החלמתה היו עומדים על כ-60%, אך בשל האיחור הרב באבחון ובטיפול, סיכויי החלמתה עומדים כיום על כ-15% בלבד.

משירותי בריאות כללית נמסר כי כתב התביעה התקבל רק לאחרונה, אך מבדיקה ראשונית עולה כי הטענות המועלות בו אינן מדויקות וכי הרופאים פעלו בצורה מקצועית ובהתאם לתסמינים והנתונים שעמדו בפני רופאי התובעת טרם אבחון מחלתה של המטופלת. "למרבה הצער, המטופלת חלתה במחלה ממארת, שלא ניתן היה למנעה", כך נמסר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר