מפתחות לדירה. ותרו על המקומות המוכרים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

איך נזהרים? עלייה של 40% במקרי הפריצה לבתים בחגים

זוג פנסיונרים מחולון מספר על החוויה קשה שעבר כאשר שב הביתה מחופשה וגילה כי גנבים ביקרו בו | משטרת ישראל ממליצה על טיפים שימנעו את הפריצה הבאה

פורסם בתאריך: 17.4.19 16:07

במהלך החגים ותחילת עונת הנסיעות חלה עלייה של 40% במקרי הפריצה לבתים בישראל. כך עולה מנתוני המשטרה לשנת 2018. כ-50% מהמקרים נגרמים בגלל רשלנותם של בני הבית, או חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים.

מי מאיתנו לא חרד לחזור מחופשה ולגלות כי בעת שבילינו בנעימים, מישהו פרץ לבית והשאיר אחריו בלגאן. נוסף על הנזק לרכוש שנגרם לבית יכולה להיות פגיעה משמעותית בתחושת הביטחון העצמי ותחושת חדירה לפרטיות.

בת שבע ובעלה, זוג פנסיונרים מחולון, מספרים כיצד עברה עליהם החוויה הקשה: "יצאו לטיול בחו"ל לפני כחודש וכשחזרנו הביתה, חשכו עינינו. חזרנו לאחר שבוע מהנה בקרוז שחלמנו עליו הרבה זמן. היינו עייפים ומותשים וכל מה שרצינו היא מקלחת טובה ושינה ארוכה. השעה היתה שש בבוקר, ירדנו עם המזוודות מהמונית והתקדמנו לעבר הבית. בעלי ניסה לפתוח את דלת הבית אך ללא הצלחה. הוא הכניס את המפתח לחור המנעול אך משהו חסם את הדלת. חשבנו שאולי שכחנו את המפתח בדלת בצד השני.



"בעלי יצא לחצר, שם יש לנו סורגים לחלון עם מנעול, הוא אמר אני אכנס משם ומה שגילה היה נורא: הסורגים נעקרו ממקומם וחלון הסלון היה פתוח לרווחה. מיד הוא טיפס לתוך הדירה בקומת הקרקע וראה בית מבולגן והפוך. דבר ראשון הוא פתח את הדלת שנחסמה על ידי שולחן הסלון ואני נכנסתי הביתה. בדקתי דבר ראשון שהתכשיטים של הוריי עדיין נמצאים במקומם. הם היו ניצולי שואה ונפטרו לא מזמן, וזו המזכרת היחידה שנותרה לי מהם. כשראיתי שלא לקחו אותם, ישבתי על המיטה והתחלתי לבכות. בעלי הרגיע אותי והזעיק את המשטרה, שאספה ממצאים מהזירה. כך, במקום מקלחת ושינה טובה אני ובעלי מצאנו את עצמנו מסדרים את ביתנו. התברר שגנבו מעט כסף שנשאר בבית, מחשב ורכוש שניתן לקחת ביד והשאירו אותנו עם בית הפוך וחסרי ביטחון".

בת שבע מוסיפה: "בהמשך ישבנו וניתחנו מה לא עשינו בסדר: נעלנו את הבית, התקנו סורגים, עשינו הכל. אבל גם היום, לאחר כחודש מהפריצה, אנו עדיין חסרי ביטחון ומאוד מפוחדים".

ממשטרת מרחב איילון מדגישים שכל השנה הם עמלים סביב השעון במטרה לשמור על בטחונם של התושבים ומוסרים טיפים לשמירה על הבית בעת חופשה ובכלל:

נעילה כפולה – כיום אין להסתפק במנעול רב בריח בלבד. יש להוסיף מנעול עילי (כדוגמת מנעול כספת). הנעילה הכפולה צריכה להיות הרגל גם כאשר אנחנו יוצאים מהבית לזמן קצר.

סורגים על החלונות – כיום יש סורגים נפתחים וננעלים שמאפשרים תחושה נעימה יותר. כאשר עוזבים את הבית יש לעבור על כל הפתחים ולראות שאכן הם סגורים ונעולים.

לא להשאיר מפתחות במקומות נגישים – המנהג חייב להיפסק. ארון חשמל, מעל המשקוף, מתחת לשטיחון, לעציץ או בתיבת הדואר – כל אלה הם מקומות מוכרים וידועים לעבריינים.

מוזיקת רקע  ואורות – בזמן יציאה לתקופה קצרה ניתן להשאיר אור דולק או רדיו פועל.

פינוי תיבת הדואר – כאשר נוסעים לתקופה ממושכת רצוי לוודא שמישהו יפנה את הדואר המצטבר בתיבת הדואר וכן ייכנס מדי פעם לדירה לבדוק שהכל כשורה.

לא כולם צריכים לדעת – יש להימנע מלפרסם את דבר הנסיעה ברבים כי אין לדעת מי שומע שהבית יהיה ריק ולאן המסר עובר. הדבר נכון גם לגבי המדיה החברתית שבה נוהגים לפרסם תמונות.

שומר הבית – במידה ומתאפשר כדאי לתאם עם מכר שיגור בבית למשך תקופת ההיעדרות.

להפריד את הצ'יפ מהמפתח – אנשים רבים נוהגים לכלול את הצ'יפ של עגלת הקניות בצרור המפתחות ואז כאשר הצ'יפ בעגלה, צרור המפתחות גלוי לעין. יש להפריד בין המפתחות לצ'יפ מאחר שבקלות ניתן לשכפל מפתחות בדרך הזו.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר