מינימרקטים בחולון הפכו מטרה לכנופיות שודדים. צפו בתיעוד:

בעלי העסקים מפחדים, העובדים מקבלים תדרוכים מיוחדים וכולם חוששים שמישהו ייפגע בשוד הבא. המשטרה: חקירת המקרים מתנהלת על ידי צוות מיוחד, הפועל באמצעים גלויים וסמויים"

פורסם בתאריך: 9.7.19 16:56

פחד וחוסר אונים בקרב בעלי מינימרקטים ופיצוציות בחולון: שורה של מקרי שוד אירוע בעיר בחודשים האחרונים, לעיתים פעם אחר פעם באותם המקומות.

"אנחנו מרגישים חסרי ביטחון", אומר גבי הבעלים של "סופר גבי ויוסי", "בכל מספר ימים מתרחש שוד במינימרקט או פיצוציה שפתוחים במהלך בשעות הלילה".

במקביל, במשטרת מרחב איילון משקיעים לא מעט מאמצים לחקירת המקרים ומדווחים על ירידה של 37 אחוז במקרי השוד שאירעו באזור חולון ובת ים במהלך השנה החולפת.



בעלי הפיצוציות והמינימרקטים שנערכים למקרה של שוד, מקפידים להשאיר פחות כסף בקופות. אולם, השודדים גונבים סיגריות, מוצרי טבק ואלכוהול, שמותרים נזקים כספיים כבדים, מלבד החשש לפגיעה בחיי אדם.

"את החנות שלי שדדו ארבע פעמים בשלושת החודשים האחרונים. לפני כן נשדדתי פעמיים באותו השבוע. אני חסר אונים", הוא ממשיך, "בלית ברירה אני משבץ שני עובדים בלילה. אני כבר לא יודע מה לעשות, תחושת הביטחון אבדה לי. ויש בעיה נוספת, אני מתקשה לגייס עובדים, בעיקר אחרי שאני מתדרך אותם מה לעשות במקרה של שוד".

"גם ככה קשה להשיג עובדים שיסכימו לעבוד במקומות כאלו ואנחנו נאלצים לשלם להם יותר רק כדי שיישארו", הוא מוסיף.

לפני כשלושה חודשים פורסם כאן, ב"השקמה חולון" על חוסר האונים והפחד בקרב בעלי העסקים, לאחר שבהפרש של שבוע בלבד נשדדו שני סניפי ה"סיטי מרקט" באיומי אקדח. בעקבות שני המקרים, אמר יואב גל, הבעלים של שני הסניפים, "העובד בסניף ניצל בזכות תושייתו. זה נגמר בנס. תחושת הביטחון שלי ושל בעלי העסקים בחולון ירד".

גם במקרים הנוספים מקרי השוד הסתיימו בנס ללא נפגעים. "כדי להימנע מפגיעות", מספר גבי, "הנחתי את העובדים שלי לא להתנגד ולתת לשודדים מה שהם רוצים. אבל אז הבעיה היא שאם בתחילה הם היו מגיעים עם מספריים וכלים פרימיטיביים, היום הם מגיעים עם אלות ופטישים וכלי נשק. זה נורא מפחיד ועד שלא יקרה אסון אך אחד לא יתעורר".

בעל עסק נוסף בחולון, מתאר: "המצב הנוכחי הפך להיות כמו המערב הפרוע. אנחנו שילמנו אגרת שמירה כדי שיהיה שיטור עירוני שנועד להגביר את תחושת הביטחון. אבל מה שקורה הוא שאנו חסרי אונים. אף אחד לא שומר עלינו".

בעקבות המצב התאחדו בעלי העסקים כדי להפעיל לחץ שיוביל להגברת השמירה והאבטחה בעיר בשעות הלילה. "החלטנו להקים קול זעקה לפני שיהיה מאוחר מדי ומישהו ייפגע", אומר אחד מבעלי העסקים, "אנחנו רוצים לעורר מודעות, שאנשים ידעו מה קורה. לא ייתכן שלא נרגיש מוגנים בעיר שלנו".

"השודדים הם צעירים, ברובם נערים, הם לא מקצוענים, אבל מספיק טעות אחת כדי שיישפך פה דם ואז כולם יתעוררו", אומר בעל עסק אחר.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אנו פועלים בשיתוף עם משטרת ישראל לצמצום האירועים הפליליים בעיר לרבות התפרצויות לבתי עסק. העירייה והמשטרה מפעילות שיטור עירוני שמפגין נוכחות בכל שעות היממה במקומות המועדים להתפרצות ומבצע פעולות מניעה נוספות באמצעים גלויים וסמויים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המאבק המתמשך של המשטרה בעבירות הרכוש הניב בשנים האחרונות הישגים חסרי תקדים, בהם מעצרים וכתבי אישום רבים וכפועל יוצא ירידה בשיעור פשיעת הרכוש".

"במהלך השנה החולפת (2018), חלה ירידה דרמטית של 37 אחוז במקרי השוד שאירעו באזור חולון ובת ים, מול עלייה בשיעור הפענוח של מקרי השוד. חקירת צבר המקרים מהעת האחרונה, מתנהלת על ידי צוות חקירה מיוחד אשר פועל באמצעים גלויים וסמויים במטרה למצות את הדין עם המעורבים".

עוד נמסר כי "נדגיש שהחקירות במקרים הללו מנוהלות בעדיפות גבוהה ועל ידי צוות חקירה מיוחד. במהלך החקירה נבדקים כיוונים שונים ולשם כך, בנוסף למישור הגלוי, המשטרה מבצעת פעילות גם במישור הסמוי, המודיעיני והטכנולוגי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עניי עירך קודמים

    תגידו בעיר הזו לא משלמים לסיירת ביטחון??
    אם משלמים איך יש כל כך הרבה שודים פריצות כשיש משטרה,פיקוח עירוני-וסיירת ביטחון??
    א הם כולם עסוקים לתת דוחות ולדפוק קופה למען עצמם נגד ילדים שרק צחקו קצת ובמקום לומר חברה הביתה די הפרעתם לשכנים והילדים היו מתפזרים דפקו לכל ילד כמעט 400 שח קנס.. עיר המתעללת בילדים ובנכים ובכיכר ויצמן מאכילים יונים ואיש לא מטיל קנס אבל נגד קשישה בכיכר ללא הברכה קנס 500 שח ואל תגידו שזו לא הוראה של הראש-הוא סרב לדבר אם הכול כלול ולבטל את החרפה-כמה רוע כמה רשעות וכמה שחיתות-עיר הגנבים ולא עיר הילדים………

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר