תאונה רכב חולון

יותר מ-2,000 נפגעי תאונות דרכים בחולון בחודשי הקיץ בעשור האחרון

על פי נתוני דוח של עמותת אור ירוק בקיץ שעבר נפגעו בעיר 147 בני אדם. כך תעברו את הקיץ בשלום

פורסם בתאריך: 22.7.19 13:09

מכת תאונות הדרכים שפוקדת את כבישי הארץ לא פוסחת על חולון. לפי נתוני דוח שפרסמה עמותת אור ירוק, בעשור האחרון, בין שנת 2009 ל-2018, נפגעו בחולון 2,061 בני אדם בתאונות דרכים בחודשי הקיץ, כלומר בחודשים מאי עד ספטמבר, מתוכם 12 נהרגו. בחודשי הקיץ הקודם (2018) נפגעו בעיר 147 בני אדם, מהם אדם אחד נהרג.

שיעור התאונות ממשיך לעלות גם השנה. לפי הנתונים, מתחילת שנת 2019 חלה עלייה של עשרה אחוזים בהרוגים בתאונות, ומתחילת חודש יולי, שטרם הגיע לסיומו, נהרגו 23 בני אדם בכבישי ישראל, שמונה בני אדם יותר מאשר בתקופה זו ביולי שעבר.



לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, "מתחילת שנת 2019 נרשמה עלייה חדה במספר ההרוגים מתאונות דרכים, בעיקר בכבישים הבין עירוניים, ולכן, על מנת ליצור אווירה הרתעתית כזו שתמנע עבירות תנועה, המשטרה חייבת להגביר את הנוכחות שלה בכבישים. נהיגה בחודשי הקיץ ובעיקר בחודשי החופש הגדול מזמנת אתגרים וסכנות ייחודיים, ובמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להגביר את ההסברה והמודעות בקרב הנהגים בתקופה הזאת. תאונות דרכים הן לא גורל, וניתן להצליח במאבק הזה ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים בהן רק כאשר המדינה לוקחת אחריות ושמה את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות".

כך תעברו את הקיץ בשלום

בדקו שלחץ האוויר בצמיגים תקין: בקיץ, הכביש החם עלול לגרום לצמיג להיסדק ואף להתפרק. כדי למנוע זאת יש להקפיד על לחץ אוויר תקין בגלגלים במשך כל התקופה.

אווררו את הרכב: על מנת לשמור על רעננות וערנות במהלך הנהיגה השתמשו במזגן כדי לקרר את פנים הרכב ופתחו חלון מדי פעם כדי להחליף את האוויר במכונית.

שמרו על ערנות: במיוחד בנסיעות ארוכות, שתו מים במהלך הנסיעה ואל תנהגו עייפים. החום מכביד, מייצר עייפות ופוגע בערנות. הקפידו לעצור להתרעננות במקומות שנועדו לכך ולא בשולי הכביש.

הימנעו מהסחות דעת: במיוחד בנסיעות משפחתיות יש הסחות דעת רבות – ילדים במושב האחורי, התמצאות בדרכים לא מוכרות, הטלפון הנייד. הקפידו להתרכז אך ורק בנהיגה, הניחו את הטלפון בצד ודאגו מראש לתעסוקה לילדים בזמן הנסיעה.

הרכיבו משקפי שמש: הסיבה – השמש המסנוורת עלולה להוביל לראייה לקויה של הדרך.

הימנעו מעצירה בשוליים: העצירה בשוליים מסוכנת, במיוחד במקומות שבהם השוליים אינם רחבים מספיק. לכן, בדקו את תקינות הרכב טרם הנסיעה כדי למנוע עצירה באמצע הדרך. במקרים שבהם אין ברירה – השתדלו לעצור במקומות מוסדרים כמו תחנות דלק או חניונים. במקרה חירום, במידה שנכפה עליכם לעצור בשולי הדרך, לבשו אפוד זוהר ועברו מעבר למעקה הבטיחות כדי להישאר בטוחים.

אל תסירו נעליים: הנעליים עלולות להחליק מתחת לדוושות ולהפריע לנהיגה.

אל תנהגו בים: על פי החוק, חל איסור לנהוג ברכב במרחק של פחות מ-100 מטרים מקו המים, שכן נסיעה כזו מסכנת את הנופשים בחוף. העוברים על החוק צפויים לקבל קנס שנע בין מאות לאלפי שקלים וכן מסתכנים בהחרמת רכבם.

חפשו את הילדים: בחודשי הקיץ הילדים נמצאים שעות רבות בחוץ. לכן, כשאתם נוסעים ברחובות העיר, שימו לב לילדים שעלולים להתפרץ לכביש ותנו להם זכות קדימה במעברי החציה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר