בית כלא
צילום אילוסטרציה: Pictrider/ Shutterstock.com

מאסר של שנה וחצי בלבד לשודד בנקים שסיפר את סיפורו האישי הקשה

השודד שהביע חרטה ולקח אחריות על מעשיו, סיפר כיצד התדרדר לשימוש בסמים ועל הטרגדיות שפקדו את משפחתו

פורסם בתאריך: 29.1.20 11:57

בית המשפט השלום תל אביב, גזר שנת מאסר וחצי בלבד על נאשם בשוד בנק בחולון. זאת, לאחר שסיפר את סיפורו האישי הקשה, שכלל התמודדות עם התמכרויות לסמים מצד הקרובים לו.



לפני כשלוש שנים אירע השוד בסניף בנק מזרחי ברחוב המשביר באזור התעשייה חולון. על פי כתב האישום, הנאשם, בן 51, נכנס אל סניף הבנק, ניגש אל אחת הפקידים, הגיש לו תיק קטן בצבע אפור, סיפר לו שהוא חולה סרטן, והורה לו להכניס את הכסף לתיק. הפקיד המבוהל הכניס לתיק סכום של 6,020 שקל והעבירו לשודד.

בהמשך לכך, נכנס השודד לעמדת הפקיד וניסה לפתוח את מגירת הכסף, אך ללא הצלחה. בשלב זה, הוא פנה לאחת הפקידות והורה לה לפתוח את מגירת הכסף שעמדתה. היא השיבה לו שאין ברשותה כסף, ונמלטה מהעמדה בבהלה.

קצין הביטחון בסניף הבנק הגיע בשלב זה לאולם קבלת הקהל, והורה לשודד לעזוב את העמדה. בתגובה תקף השודד את קצין הביטחון ויצא מסניף הבנק.

לאחר פעולות חקירה, השודד נעצר. מבדיקה שנערכה עלה כי הוא החל להסתבך בפלילים כבר בשנות ה-20 לחייו, וצבר עבר פלילי עשיר בשורה ארוכה של עבירות סמים, רכוש ואלימות. כמו כן, ריצה בעבר מאסרים ממושכים.

בנוסף, במסגרת התסקיר שנערך סיפר השודד כי הוא נשוי ואב לשניים. הוא הוסיף כי לאורך השנים התקשה לשמור על רצף תעסוקתי, לאחר שעבר תאונת דרכים, ולאחר מכן תהליך שיקום שנמשך שנה. כמו כן, סיפר על כך שהחל לצרוך סמים, בעיקר הירואין.

הוא גם תיאר מציאות כואבת, כאשר לאורך השנים אחותו נפטרה בעקבות מחלה קשה ואחיו שהיה מכור לסמים שם קץ לחייו במהלך מעצרו.

השודד תיאר כי ביצע את העבירות על רקע צבירת חובות, חלקם לגורמים בשוק האפור, והסביר כי הדברים נעשו משום שביקש לשמור על תדמית חיובית בעיניי סביבתו הקרובה.

קצינת המבחן ציינה כי הוא לקח אחריות מלאה על ביצוע העבירות, ואף הביע חרטה. עוד ציינה כי הוא מגלה מודעות לקשייו, ומתחיל להתבונן בביקורתיות על התנהגותו לאורך השנים, תוך הבנה כי עליו לערוך שינוי בחייו, ולהשתלב בטיפול אינטנסיבי ומעמיק. בית המשפט התרשם מנכונותו להשתקם וגזר עליו עונש מאסר של שנה וחצי בלבד.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר