צילום: Billion Photos / shutterstock.com

מתכוונים לערער על דוח חניה? ערעור לבית המשפט התסיים בקנס

מה שהתחיל כדוח חניה עם דרישה לתשלום קנס בסכום של 250 שקל, הפך ל-1,500 שקל ונזיפה מהשופט

פורסם בתאריך: 2.2.20 12:55

בית המשפט דחה ערעור שהוגש נגד עיריית חולון בגין דוח שניתן על חנייה על מדרכה. הקנס המקורי הוכפל ל-500 שקל בנוסף להוצאות משפט בסך 1,000 שקל.

תושב חולון ביקש להישפט לאחר קיבל דוח וקנס בסך 250 שקלים בגין חניה על מדרכה עם שני גלגלים ברחוב המשביר בחולון. אלא משום שלא התייצב לדיון בבית המשפט לעניינים מקומיים, נוטל עליו קנס של 500 שקלים.



לאחר שלא טרח להתייצב לדיון בעניינו, הגיש לבית המשפט בקשות לביטול פסק הדין, כל פעם בטענות שונות. בית המשפט דחה את בקשותיו פעם אחר פעם מאחר שלא מצא הצדקה לטיעוניו, אך התושב התעקש והגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. השופט אברהם הימן לא מצא כל בסיס ראייתי לטענותיו של המערער נגד הדוח עצמו, ולכן דחה את ערעורו וקבע כי לא קיימת עילה לביטול פסק הדין שניתן בהיעדר התייצבות, וכי לא נגרם לו כל עיוות דין: "אין בפי המערער ולו כשמץ כדי להצביע על בסיס ראייתי כלשהו שיש בו לתמוך בטענתו. כל שיש בפי המערער טענה בעלמא בלבד".

בית המשפט הותיר על כנו את הקנס שקבע בית המשפט לעניינים מקומיים, והטיל על המערער הוצאות משפט בסך 1,000 שקלים נוכח קביעתו כי הערעור הוגש ללא תשתית משפטית ועובדתית, תוך השחתת משאבים, כספי ציבור וזמן שיפוטי יקר.



בסיכום דבריו ציין השופט: "לעיתים קרובות, כמו במקרה שלפניי, מוגשים ערעורים חסרי בסיס אשר מוטב היה אלמלא הוגשו. מעבר לכך שאין בסיס לערעורים, הרי מדובר בערעורים על קנסות בסכומים קטנים עד לעיתים פעוטים. אכן מדובר בערעורים בזכות ולא ברשות, אך התוצאה היא בזבוז משאבים אדיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר