יש להסתיר את מספר שלדת הרכב. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה מזהירה: תופעת גניבת כלי רכב באמצעות מפתחות משוכפלים

נלכדה כנופיית גנבי מכוניות. במשטרה מזהירים מפני גנבים נוספים הפועלים באותה השיטה, ומנחים את בעלי הרכבים: כך תוכלו למנוע גניבה

פורסם בתאריך: 11.2.20 14:27

יחידת אתגר בלהב 433 של המשטרה, האחראית על המאבק בתופעת גנבות כלי הרכב בישראל, יצאה היום (שלישי), באזהרה לציבור מפני תופעת גניבות כלי רכב באמצעות מפתחום משוכפלים.



בימים האחרונים הוגשו כתבי אישום על גניבת רכבים, נהיגה בזמן פסילה וכן עבירות נוספות נגד שני חברי כנופיה שגנבו מאזור המרכז כלי רכב באמצעות מפתח משוכפל.

על פי כתב האישום, החשודים איתרו כלי רכב בהם מספר השלדה מופיע במקום גלוי, לרוב בחלקו הקדמי של הרכב. לאחר מכן העבירו את מספרי השלדה למנעולנים בשטחי הרשות הפלסטינית שדאגו להחליף את קוד המפתח ולייצר מפתח חדש המאפשר את פתיחת הרכב וגניבתו.

במשטרה קוראים לבעלי הרכבים להסתיר את מספר שלדת הרכב, ומציינים כי המחולל העיקרי לתופעה גניבות הרכב, נעוץ בביקוש לחלקי רכב זולים בישראל ובשטחי הרשות הפלשתינאית.

 

עוד נמסר מהמשטרה כי לתופעת גנבות כלי הרכב ממשק הדוק וישיר לפעילות העבריינית בשטחי יהודה ושומרון – משם יוצאות כנופיות גנבי רכב, בהם פועלות "משחטות" המיועדות לפירוק כלי רכב גנובים לחלקי חילוף, ומשם מועברים חלקי הרכב "הזולים" למוסכים בישראל וברחבי שטחי הרשות.



תגובות

תגובה אחת
  1. שולמן

    אם בישראל היו עונשים קשים כמו בסין, תאילנד, רוסיה, ערב הסעודית, הגנבים והשותפים לעבירה היו חושבים פעמיים אם להסתכן ולהסתבך עם החוק. בישראל מערכת המשפט מקלה מדי בעונשים ולכן התעשיה הזו עדיין מתקיימת. כנראה שהיא מאפשרת פרנסה לא רק לגנבים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר