כשגבר מבקש תמונת עירום מילדה בת 12: איך מגינים על הילדים ברשת?

בחודשים האחרונים הצליחו שוטרים סמויים ממרחב דן להביא למעצרם של מספר עברייני מין החשודים בפדופיליה. כך תישמרו על ביטחון הילדים ברשת

פורסם בתאריך: 21.2.20 08:24

בחודשים האחרונים הצליחו שוטרים סמויים ממרחב דן להביא למעצרם של מספר עברייני מין החשודים בפדופיליה. באחד המקרים הפעילות הסמויה הובילה לחשיפת פדופיל בן 47 שהתכתב עם שוטר שהתחזה לקטינה בת 13. על פי חומרי החקירה, החשוד ניהול התכתבויות בעלות תוכן מיני עם הקטינה, כולל תמונות וסרטונים בעלי תוכן מיני, כשהוא מעודד אותה להיפגש עמו.



במקרה אחר, חשוד בן 25 מכפר קרע נעצר לאחר שהציע ל"קטינה" כי יסדר לה גברים שישלמו לה כסף תמורת סקס, לחץ עליה להיפגש עמו לצורך קיום יחסי מין ואף שלח לה תמונות של הצימר בו רצה לשכב עמה. הוא נעצר במהלך מפגש מבוים שהתקיים בחולון, ובתום חקירתו הוגש נגדו כתב אישום חמור.

מקרה אחר של גלישה לא בטוחה ברשת עלה כאשר אם לילדה בת 12 פנתה למשטרה וסיפרה כי בתה מתכתבת באמצעות הפלאפון עם אדם מבוגר. במסגרת החקירה, שוטרת סמויה להתכתב עם החשוד באמצעות הפלאפון של הילדה. החשוד המשיך לשלוח לה מסרים ותכנים בעלי אופי מיני וביקש ממנה מספר פעמים שתשלח לו תמונות וסרטונים שלה בעירום, חרף העובדה כי זו ציינה בפניו שהיא בת 12. בחיפוש שנערך בביתו של החשוד נתפסו ארבעה מכשירי פלאפון ומחשב ובהם חומרי פדופיליה רבים.

במשטרה פועלים למען גלישה בטוחה ברשת – הן באמצעות מבצעים יזומים והן באמצעות פעילות הסברתית לילדים ולבני הנוער בבתי הספר ומסגרות החינוך. ההסברה מתבצעת על ידי שוטרי מחלק הנוער ומפקדי שיטור קהילתיים.

"אנו נמשיך לפעול ללא הרף ובנחישות תוך שימוש בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו, על מנת לאתר ולהעמיד לדין את עברייני המין המסכנים את ילדינו", מציינים במשטרה, "האנונימיות ברשת לא תהווה מסתור או הגנה עבור עבריינים אלו. אנו יודעים ופועלים לזהות את אלו המשחרים לטרף ואורבים לילדים הצעירים ומבקשים לפגוע בגופם ובנפשם. נעצור ונעמידם לדין".

בתוך כך, המשטרה פרסמה מספר המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה:

• עודדו את הילדים לשתף אתכם או כל מבוגר אחר שהם סומכים עליו במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגעו ממישהו ברשת או חשו אי-נוחות.

• קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, באמצעות ההגדרות במנועי החיפוש השונים.

• קבעו את רמת הפרטיות של המשתמש בהגדרת החשבון באתרי מדיה חברתית פופולריים כמו יוטיוב ופייסבוק.

• הקפידו שהטלפון או הטאבלט יישארו בלילה מחוץ לחדר הילדים.

• הנחו את הקטינים להימנע מהזנת פרטים אישיים ומזהים בפרופיל וממסירתם בשיחות.

• הורו לילדים לא להיפגש עם מישהו שהכירו ברשת, ודאי שלא בלי אישור הורים.

• למדו את הקטינים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' מאנשים שאינם מכירים.

• הימנעו מאיומים כמו ניתוק האינטרנט בשיחות עם הילדים, כדי שלא יחששו לשתף אתכם במקרה שנפגעו או שהם זקוקים לעזרתכם.

בכל חשד לביצועה של עבירה, יש לפנות למוקד 105 – המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר