צעירים שהגיעו עם אלכוהול לגינה הציבורית: המשטרה התנכלה לנו בגלל צבע העור I צפו:

הפעיל החברתי: "אם היה מדובר בקבוצת צעירים לבנים מצפון תל אביב האם גם אז השוטרת הייתה שופכת להם את האלכוהול?". המשטרה: "טיעונים פופוליסטים על מנת להתנער מאחריות". צפו בתיעוד:

פורסם בתאריך: 2.6.20 10:06

צעירים מחולון ומראשון לציון, בני הקהילה האתיופית, טוענים שהמשטרה התנכלה להם רק בגלל צבע עורם.

ביום שבת הגיעו הצעירים לגן הבנים שבשכונת בן גוריון בחולון, למפגש חברים שכלל אוכל ואלכוהול. שוטרים שהגיעו למקום שפכו את האלכוהול, בטענה שהצעירים מפריעים לסדר.

את הסרטון העביר למערכת השקמה חולון שאבי יפה, פעיל זכויות אדם, שטוען כי "אם היה מדובר בקבוצת צעירים לבנים מצפון תל אביב, האם גם אז השוטרת הייתה שופכת להם את האלכוהול בטענה שיש חשש לסדר הציבורי?".



התקרית עם המשטרה תועדה. והצעירים נשמעים כשהם טוענים כי אינם מפריעים לסדר הציבורי ומבקשים שלא ישפכו להם את הבקבוקים הסגורים, אך השוטר משיב להם כי הבקבוקים מוחרמים. בהמשך הודיעה השוטרת לצעירים כי הם יקבלו דוחות על אי עטיית מסיכה בניגוד לצו הבריאות והשלכת פסולת.

הצעירים ההמומים המשיכו לבקש מהשוטרים שיניחו להם, וטענו כי אינם מפריעים לאיש וכי הם מעל גיל 18. "למה להרוס לנו את החגיגה? לא הייתה שום הפרעה", טען אחד הצעירים ואמר לו: "עברת באמצע הדרך ושפכת לא הפרענו לאף אחד".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "השוטרים הגיעו למקום בעקבות דיווח של אזרח למוקד 100 בגין התקהלות רבה של קטינים אשר שותים אלכוהול ונמצאים ללא מסיכות. עם בואם של השוטרים למקום הוברר כי מדובר בכ-17 בגירים אשר היו בעיצומה של שתיית משקאות משכרים וביניהם כאלו עם אחוזי אלכוהול גבוהים, כגון וודקה ו-וויסקי. בנוסף לכך היו במקום בקבוקי אלכוהול סגורים מה שהעלה יסוד סביר להניח כי הנוכחים מתכוונים להמשיך לשתות משקאות משכרים במקום. בשלב הזה ראוי להדגיש כי מדובר באירוע שהתרחש בגינה ציבורית, בשעות שהיו במקום משפחות עם ילדים קטנים".

"השוטרים מצאו כי לאור הנסיבות שלעיל קיים יסוד סביר להניח כי שתיית משקאות משכרים עלולים להביא להפרת הסדר הציבורי או לפגיעה בשלום הציבור ובטחונו ופעלו על פי חוק המאבק בתופעת השכרות בנוסף, הנוכחים היו ללא מסכות כפי שנדרש על פי  הנחיות משרד הבריאות ולכן נמסר להם כי ידווחו בהתאם".

"כל ניסיון לטעון כי הטיפול המשטרתי נבע כתוצאה ממוצאם של האזרחים הינו מופרך מהיסוד ומלמד כי הטוענים אינם מכירים בחובתם לציית לחוקים ולכללים ומנסים להצדיק המעשים באמצעות טיעונים פופוליסטים על מנת להתנער מאחריות ולהציג את עצמם כנפגעים. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוקים ללא הבדל בין דת, גזע ומין".

תגובות

5 תגובות
  1. אבי

    איזה שטויות‍♂️ היום בכול מקום בגנים ציבוריים וגם אפילו בים אסור אלכוהול ולהסתובב עם בקבוקי זכוכית ואפילו נותנים דוח על זה,זה לא קשור להעדה האתיופית ולא לנוער מצפון תל אביב.
    זה חוק בכול המדינה

  2. נמאס מהתירוצים

    משתכרים בגינה ציבורית באמצע היום, מה קשור שהם אתיופים? טוב עשו השוטרים.

  3. דניאל

    אני באמת אוהב את העדה האתיופית ויש לי חברים אתיופים. אבל לצערי פה המשטרה צודקת. אחים שד'לי המעשה הזה הוא אסור. ואני באמת מכל הלב אוהב אתכם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תתעדו בנייד שלכם כל עבירה של שוטר .גם במכוניות שלהם חגורה.התנהגות הכל .ותרדפו אותם עד לפיטורים. ואם צריך להכניס אותם אלינו לכלא ושם יפתחו להם את התחת.ונגגיל להם את השושנה.
    כל עבירה דל שוטר כל פניה של שוטר.הכל לתעד.יש הרבה מקרים בטונות שהם עוברים על החוק. עד אחרון השוטרים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחחח על אותו משקל שהמשטרה ממהרת להתעמר הצעירים ממוצא אתיופי, המשטרה בורחת מעימות עם בדווים מתפרעים…יורים יריות….נוהגים בצורה מופרעת…שם, לא חשוב למשטרה לאכוף את החוק. פשוט מקרבנים את החלש, פעם אחר פעם. אכן משטרה למופת..אין מילים !!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר