"האב צפה בסרטוני האבטחה מהפעוטון וממש בכה והיה בהיסטריה"

השוטר הקהילתי רס"מ סהר בצ'י שמלווה את הורי הפעוטון מיום שהתפוצצה הפרשה ועד הפגנות הזעם, מספר על הכאב, הבלבול והמשאלה של אחד הילדים ששבה את ליבו

פורסם בתאריך: 1.10.20 13:39

רס"מ סהר בצ'י, השוטר הקהילתי שמשרת במשטרה כבר 23 שנים, הפך בשבועות האחרונים לנקודת האור ומקור לנחמה להורי ילדי הפעוטון שבו על פי החשד התעלל הצוות בילדים. בתוך הכעס, החרדה, ההלם והכאב שליוו ועדיין מלווים את ההורים שצפו בלא מעט סרטונים שבהם תועד צוות הגן מתעלל לכאורה בילדים, בלט השוטר בצ'י.



מאז התפוצצה פרשת החשד להתעללות בילדי הפעוטון בקריית בן גוריון, בצ'י ליווה את הורי הילדים שיצאו למחאה והפגינו מחוץ לבתי החשודות, בעלת הגן והסייעות, לאחר ששוחררו למעצר בית. בעקבות כך נוצר קשר עמוק בין השוטר מחולון לבין ההורים. בסוף השבוע שלחו ההורים סלסלת שוקולדים לבצ'י, שאליו צרפו פתק המסביר את הקשר העמוק שנוצר עמו. "השוטר מספר אחד", כתבו ההורים לבצ'י, "תודה על ליווי צמוד ומסור. כיף לדעת שיש שוטרים כמוך שעושים את עבודתם נאמנה מתוך שליחות ואמונה. אנו מודים לך מעומק הלב ומוקירים תודה גדולה".

על הקשר עם ההורים מספר בצ'י: "את אחד האבות הכרתי באופן שטחי. יצרתי איתו קשר אחרי שהתפוצצה הפרשה כדי לראות איך ניתן לעזור. בהתחלה כולם היו שבורים מההלם הראשוני. לקח זמן עד שאותו האב נרגע ויכול היה לדבר איתי. קבענו את הפגישה הראשונה עם האב שהילדים שלו נפגעו הכי קשה. הוא ממש בכה והיה בהיסטריה ולא ידע לאן לפנות. מאותו רגע החלטתי לקחת את זה עד הסוף, כפרויקט אישי לכל כל מה שהיה קשור לחקירה, אם הם היו צריכים לדעת פרטים והיה צריך לקשר את ההורים עם צוות החקירה".

"ההורים היו שברי כלי ומבולבלים", ממשיך בצ'י, "הם לא ידעו איך לאכול את זה. היה להם חשוב שלא יזלזלו בפרשה".

פרט לרצון לתת תמיכה להורים של ילדי הפעוטון אשר חשו כאב וזעם בעקבות אירועי ההתעללות, נאלץ בצ'י להתמודד עם הפגנות הזעם מחוץ לבתי החשודות. "ההורים החליטו לצאת להפגנות מול הבתים של הגננת והסייעות", מספר בצ'י, "המטרה שלי הייתה שהזעם והמחאה לא יתנגשו עם המשטרה. האימהות צעקו דברים מדם ליבן. התחושות היו מאוד קשות".

"הליווי האישי שלי לא היה כדי לרצות את המשטרה וההורים, אלא בגלל שרציתי שכל הסיפור הזה יעבור בשלום. מכיוון שמדובר בילדים אתה נותן את הנשמה שלך עד הסוף. היה חשוב לי שההורים לא ייפגעו, כי כבר קרה ששכנים זרקו על ההורים דברים".

כאב לילדים, מה הרגשת עם כל הפרשה?

"לצערי, לא הייתי מופתע כשראיתי את כל החשיפה של הפרשה. אולם הדבר שונה כשאתה רואה אותו פתאום קורה לידך. אני יכול לומר לך שמאז המקרה נתתי הוראה לכל מאבטח לבדוק מה קורה בגנים ולדווח לי. ברמה שלי כשוטר, הייתי מאוד רגוע כי ידעתי מי חוקר את התיק הזה. מבחינה אישית, כאב לשלושה ילדים, הלב מתרסק. ראיתי דברים לא אנושיים מבחינת כל הרוע שהיה שם. הילדים והמשפחות מהגן נכנסו לי ללב. אחד הילדים נכנס לבידוד ויום למחרת ערכנו לו מסיבת יום הולדת. שאלו אותו מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול והוא ענה שהוא רוצה להיות שוטר סמוי".

בצ'י התחיל את השירות ביס"מ, שם עבד 17 שנים. בין שלל תפקידיו הוא מגשר בסכסוכי שכנים שעד כה טיפל במאות תיקים שלא הובאו לחקירת משטרה או לפתחו של בית המשפט ונסגרו בדרך כלל בלחיצת יד. הוא דמות מאוד מוכרת בחולון ורבים מעידים עליו כעל "אדם לפני שהוא שוטר".

כיום משמש בצ'י כשוטר קהילתי בחולון, שאחראי על רובע מרכז המונה את אזור קריית בן גורון, שכונות רסקו, קריית רבין וסוקולוב. לפני התפרצות נגיף הקורונה, הוביל בצ'י מספר פרויקטים של מיל"ה – נערים ונערות בסיכון או עוברי חוק, מגיל 13 ועד גיל 17. "המטרה של הפרויקט הייתה לשנות את דפוסי ההתנהגות של נוער עובר חוק ונוער בסיכון, לאמץ דפוסי התנהגות נורמטיבית, לתת סיכוי לחיים בוגרים ללא השפעות שליליות מן העבר. לשלב את בני הנוער בחברה ולמנוע ביצוע עבירות בעתיד", הוא מספר על הפרויקט שמאוד קרוב לליבו.

תגובות

4 תגובות
  1. יעל ל.

    אני לא מכירה את סהר בצ'י והייתי בחולון לא יותר מפעמיים, בילדותי הרחוקה. אבל לאחר קריאת הכתבה, נראה לי שאין מתאים ממנו לתפקיד המנכ"ל. איש שכל מעשיו נתינה וחא נגוע בפוליטיקה. דמות בהחלט ראויה להנהיג את המשטרה לעתיד טוב יותר.

  2. גיורא מגל

    בעניין סהר בצ'י – מכיר אותו לא מעט שנים עקב התנדבותי בבסיס 205 – קריית בן גוריון. שוטר ואם לא יותר מזה, בן אדם. רציני, מוכן לסייע לכל אחד בכל דרך שיכול, תענוג לעבוד מולו. וחוץ מזה אני ידוע מכין קפה יותר טוב ממנו… -:)

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר