קולנוע ארמון. צילום: דודו ונצובסקי

חולון בעין המצלמה – קבלו בוק יפהפה של חולון בשחור-לבן:

מתיכון הרצוג ועד התערוכה שעליה חולם דודו ונצובסקי, תושב חולון שמתעד את עיר הולדתו

פורסם בתאריך: 15.10.17 12:35

בעידן שבו כל רגע בחיים, שולי או משמעותי, מתועד על ידי מצלמות הסמארטפונים, עולה כהרף עין לפוסט באינסטגרם או בפייסבוק – החל מארוחת הבוקר שאכלתם, דרך הפקק בדרך לעבודה וכלה בנופש האחרון שלכם בחו"ל – מעניין לפגוש את מי שבחר דווקא לתעד את העיר חולון בצילומים.

"שחור לבן מוסיף עניין". צילום: דודו ונצובסקי

דודו ונצובסקי, בן 36, חולוני מלידה ותושב שכונת אגרובנק, מצלם את חולון ומקווה שיום אחד לצילומים האלה יהיה ערך היסטורי. "כאחד שאוהב לראות תמונות ישנות של חולון בפרט ושל ישראל בכלל, ומנסה להשוות את הרחוב כיום לזה שבתמונה, אני מנסה לתעד את הרחובות ואת הבניינים החדשים לפני שמסיימים לבנות אותם, כדי שנזכור איך היה לפני גורדי השחקים ולפני השכונות החדשות".

"תיעוד היסטורי". צילום דודו ונצובסקי

רוב הצילומים של ונצובסקי הם בשחור-לבן, ולדבריו, הבחירה לצלם בשחור-לבן מוסיפה ערך נוסף לצילום והופכת אותו ליותר מעניין. הוא מצלם בעיקר במצלמת הסמארטפון שלו ואת העריכה הוא מבצע עם כלי העריכה בנייד או דרך כלי העריכה של האינסטגרם.

"אני מקווה שביום מן הימים אוכל להציג את הצילומים שלי על קירות ולא רק על מסך 5.5 אינץ' באינסטגרם או בפייסבוק", הוא אומר ומספר כי אהבתו לצילום החלה עוד כשלמד בתיכון. "קיבלנו לעשות פרויקט במגמת עיצוב המוצר בתיכון הרצוג, על ידי המורה האגדית מרב שטוק. אז צילמנו בפילם ולא יכולתי לראות בדיוק כיצד ייצאו התמונות עד לרגע קבלתן לאחר הפיתוח. עם השנים עברתי לצלם במצלמה דיגיטלית ומאז ועד היום אני משתדל לצלם כמה שיותר".

"בניינים אז והיום". צילום: דודו ונצובסקי

ההשראה שלו לצלם מהטלפון הנייד, שהוא זמין ונגיש יותר ממצלמה, הגיעה מהצלם איתן אסרף, שמציג עולם מגוון דרך עינית המצלמה הסלולרית. "בשנתיים האחרונות התחלתי להשקיע יותר בצילום ובציוד בשאיפה להפוך לצלם מקצועי", מספר ונצובסקי. בינתיים, מעבר לצילומים המתעדים את חולון, הוא מתמקד גם בצילום של חפצים בנאליים או מקומות שגרתיים, למשל ספסל בשדרה,  שלולית לאחר הגשם או בניין רנדומלי. "דברים שבדרך כלל לא היינו מתעכבים עליהם יותר מדי, דברים שגרתיים מנקודת מבט מעט שונה", הוא מסביר ורץ לצלם.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר