השופט משה סובל: "אין עוד עיר בישראל עם כל כך הרבה מתנדבים"

תכירו את הפרויקט ההיסטורי "גדלתי בחולון", שעושה כבוד לעיר ולתושבים

פורסם בתאריך: 18.11.17 10:31

השופט משה סובל החליט ללכת בעקבות ההיסטוריה, אבל לא סתם היסטוריה אלא בדגש אנשים מחולון שעשו היסטוריה, ומדי חודש הוא מקיים עבורם, בסיוע רשת קהילה ופנאי, מעין "חיים שכאלה".

בשנים האחרונות אחראי השופט בגמלאות משה סובל על חוג מורשת ישראל הנערך בשיתוף פעולה עם סניף חב"ד בחולון. במסגרת החוג, דנים בסוגיות שונות במסורת ישראל, לומדים על פרשת השבוע ומושגי יסוד ביהדות. השנה החל בפרויקט נוסף, "גדלתי בחולון", שבמסגרתו וותיקי העיר מספרים את סיפורם האישי: בית אבא, זכרונות ילדות בעיר, עיסוק, מקצוע, תחביב ודרך חיים.

גם סובל עצמו גדל בחולון. בגיל  חצי שנה הגיע עם משפחתו לחולון ונשאר לגור בה מאז. הוא למד בבית הספר "ישורון", בתיכונים "יבנה" ו"קוגל", שירת בצה"ל בבסיס הדרכה לטירונים וכן לחם במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים. לאחר מכן, עבר לפרקליטות הצבאית ושמש סנגור צבאי בפיקוד דרום. סובל למד משפטים באוניברסיטת תל אביב. בשנת 1980 פתח משרד עורכי דין בחולון ועסק בתחום האזרחי. בשנת 2000 התמנה לתפקיד שופט בתחום האזרחי וכיום הוא משמש כשופט עמית לאחר יציאתו לגימלאות.

כיצד עלה הפרויקט "גדלתי בחולון"?

"הסיפור של 'גדלתי בחולון' התחיל באחת הפגישות של חוג מורשת ישראל, כאשר נתקלנו בסוגיה כלשהי שגרמה לנו להעלות רעיונות באשר לאנשים שהשפיעו על העיר אבל לא קיבלו את ההכרה המספקת. מצאתי כל כך הרבה אנשים טובים שיצאו מהעיר הזו וטרם קיבלו את ההכרה. פניתי לשולי לוי, מנהלת קמפוס חנקין, היא התלהבה מהרעיון, ברשת קהילה ופנאי פרסמו אודות המפגש הראשון, ולאחר מכן קיבלתי עוד כמה עשרות פניות של אנשים שהציעו שמות נוספים. כרגע אנחנו בפיילוט של שנה אחת ומקווים שזה ימשיך לשנים הבאות. המפגשים פתוחים חינם לקהל".

מה יש בחולון שהיא מצמיחה אנשים כל כך מוכשרים?

"קשה לשים את האצבע על סיבה ספציפית שגורמת בחולון לעודד אנשים להצטיין. אני חושב שמדובר בנושא ההתנדבות. חולון היא עיר עם המון אפשרויות להתנדב. אם תבחנו באינטרנט את מספר העמותות הפועלות בעיר תראו שאנחנו המובילים בתחום. אין עוד עיר בישראל עם כל כך הרבה מתנדבים. יכול להיות שזו נקודת המוצא שלנו".

המפגש הראשון התקיים בחודש אוקטובר עם תא"ל (במיל') שמעון חפץ, מי שהיה המזכיר הצבאי של שלושה נשיאים, שליש צבאי של שרי ביטחון וכיום פעיל בנושאי התנדבות שונים.

סובל: "הגיעו כמאה איש מכל הגילאים. כולם מחאו כפיים והתרגשו מאוד. זה היה הימור מוצלח לפתוח את השנה עם תא"ל חפץ. הסיפור האישי שלו מרגש. שמעון חפץ שירת במלחמת יום הכיפורים, נפצע במהלך הלחימה וחזר לשירות לאחר החלמתו. אחד הרגעים המרתקים בהרצאה שעליהם סיפר היה סיפור מעורבותו  באיתור נעדרים ממלחמת יום הכיפורים והפעילות שבה היה מעורב לאיתור והשבת ספר תורה שנלקח על ידי המצרים מאחד המעוזים בתעלת סואץ".

מי יתארח במפגש הבא של "גדלתי בחולון"?

"האורחת הבאה במפגש שיתקיים ב-26 בנובמבר, בשעה 19:30, היא בת שבע דגן, שורדת אושוויץ, מוותיקות הגננות בחולון, שמנחילה את זיכרון השואה לילדים ומבצעת שליחויות לחו"ל מטעם הסוכנות היהודית".

האם ברשימת האורחים לשנה הקרובה יהיו גם אנשים צעירים?

"מרבית האורחים שלנו הם אנשים מבוגרים, פנסיונרים. הצעיר ביותר מתקרב לגיל שישים. אני לא טוען שאין אנשים צעירים מוכשרים. כנראה שכאשר מדברים על אנשים שעשו דברים חשובים ושינו את פני העיר, זקוקים לפרספקטיבה של זמן כדי שנוכל להבין את גודל העשייה שלהם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר