צילום: יונית קמחי

אמא לביאה: סיפור על אם הרפתקנית, תינוקת שאומצה ואריות

סיפור המסע באפריקה של יונית קמחי, מדריכת טיולים וסופרת, פותח את סדרת "נשים מגלות עולם" בחולון

פורסם בתאריך: 21.11.17 14:30

סדרת ההרצאות "נשים מגלות עולם", החושפת סיפורים וצילומים מתוך מסעות של נשים הרפתקניות, יוצאת מחר (רביעי) לדרך בתיאטרון חולון. יונית קמחי, מדריכת טיולים, מרצה וסופרת, פותחת את סדרת ההרצאות בחוויה שעברה עם בתה נטע בזימבבואה, אפריקה.

"נסענו יחד בחופשת פסח לאפריקה, לפרויקט התנדבות, ממנו נולדה ההרצאה 'האומץ לטייל עם לביאה'", מספרת קמחי ומוסיפה:  "אני עוסקת רבות באירופה, מרכז אמריקה, אמריקה הלטינית והאיים הקנריים. אני מרצה על העולם דרך אמנות, קולנוע וטיולים. אני משתעממת בקלות ולכן – אוהבת ללמוד כל הזמן ולחדש את הארסנל. תמיד יש מה ללמוד. גם כשנוסעים למדינה בפעם השלישית והרביעית, רואים אותה כל פעם מזווית אחרת".

 

ובחזרה לאפריקה, קמחי ובתה התנדבו בבית יתומים בזימבבואה וטיפלו בחיות, בעיקר באריות. "זה היה מקום שלא הייתי בו קודם ושאלתי את עצמי מי הלביאה ומי הגורה", ממשיכה קמחי, "שהינו במפלי ויקטוריה כשבועיים ושם התנדבנו בבית היתומים. טיפלנו גם בשתי גורות לביאות שהוחזרו לחיות בטבע. זו הייתה חוויה מדהימה".

היה קשה להיפרד מהמקום ומהאנשים שפגשתן?

"אכן יש קושי רגשי להיפרד מאנשים אחרי שבועיים שאתה חי איתם. זה המסע המכונן השני שעברתי עם בתי. המסע הראשון היה 16 שנים מוקדם יותר, לגואטמלה. נסעתי אחת וחזרנו שתיים. נחתי ונפגשתי עם תינוקת בת ארבעה חודשים, נטע, בתי היום. המסע הוביל ליומן-ספר שכתבתי בגואטמלה, 'חואניטה איילת'. הספר מתאר את המסע שלי, איך הגעתי לשבוע, נשארתי חודשים וטיילתי עם תינוקת על מנשא. שני המסעות המכוננים בחיי קשורים באותה גורה, שהיא הבת שלי".

"נשים מגלות עולם", 22.11, ב-19:30, תיאטרון חולון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר