המטפלת ההוליסטית מחולון: "ראיתי אור גדול מתוק"

התת מודע עובד אצלה שעות נוספות, האלוהים שלה הוא אלוהים של אהבה והיא מגרשת את הפחד ומחבקת כל אישה. ביקור ב"מרסלה" בחולון

פורסם בתאריך: 15.12.17 08:59

כבר בגיל צעיר הבינה אדית הגר שהיא קצת שונה ושהדמיון שלה – איך נאמר – מפותח. ״לימים הבנתי שמה שקורה לי הוא לא בהכרח פרי דמיוני. והאמת, לרוב הרגשתי שלא מבינים את מה שאני אומרת. היום, אני מבינה לא מעט ממה שחוויתי כילדה״. לדבריה, היא יועדה לתפקיד מטפלת בחייה הבוגרים כבר בילדותה: "את ילדי הכיתה שהפריעו, תמיד הושיבו לצידי כי כי הייתי היחידה שהצליחה להרגיע אותם. כשגדלתי, אמרו לי שיק משהו בחיבוק שלי שממלא באנרגיה ובתחושה של שלווה, שכשאני מחבקת, הכל מרגיש בסדר. אז בחרתי לחבק כמה שיותר".

אדית הגר, המוכרת לרבים מתושבי חולון כ"מרסלה" היא מטפלת הוליסטית והאישה שמאחורי מרכז טיפולים, העצמה ומתנות קסומות לנשמה ברחוב סוקולוב 101, בשכונת אגרובנק. היא בת 47, אמא לשני ילדים שאותם היא מגדלת בעיר הולדתה חולון, והיא מוכוונת מטרה: ללוות נשים לאיזון רגשי באתגרי החיים ובהתמודדות עם פחדים משינוי.

״אני כאן עבור כל אישה שרוצה לשפר את איכות חייה ולהעצים את עולמה הפנימי״, מסבירה הגר. ״אני כאן לכל אישה שמבינה שמצב רגשי משפיעה על מצבה הבריאותי, אישה שרוצה לצאת מתקיעות ולעשות שינוי כדי לחיות חיים בריאים ושמחים, לקבל החלטות שטובות ונכונות לה ולהעשיר את חייה בחוויות מלאות סיפוק בשם האהבה״.

כוחו של התת מודע

הגר גדלה בבית להורים עם רמת תודעה גבוהה ופתיחות מדהימה, שהתגרשו כשהיתה בת שלוש. הם נשארו החברים הכי טובים ויצרו לה ולאחיה חיי שפע ושמחה. ״היתה לי ילדות קסומה. הוריי עלו לארץ ממצרים. בשנה הראשונה אבא שלי עבד במע״צ והיה כשנה בבית לוינשטיין. היתה לו פגיעת ראש קשה והיה מרותק לכיסא גלגלים. לא נתנו לו סיכוי להחלים ולקום על הרגליים. אבא שלי, שלא יכל לדמיין בכלל שזה מה שיקרה לו, הצליח לרפא את עצמו בכוח המחשבה. הוא אימן את עצמו לחשוב בריא ולראות את עצמו עומד על הרגליים, וכך היה".

בדרכה של הגר עמד גם כן אתגר לא קטן. ״בגיל 15 אושפזתי בבית חולים לחודשים רבים כתוצאה מדלקת באוזן. זו היתה הפעם הראשונה שחוויתי את פחד ברבדים העמוקים שלו. הפחד הגדול והנורא מכל היה שלא אשמע. קצת לפני שידעתי ששמיעתי נפגעה, היה בי קול פנימי שחשבתי שהוא פרי דמיוני. הקול הזה אמר שלא אשמע באוזן ושאפסיק להיות מוטרדת כי אני צריכה לשמוע דברים אחרים. לקראת סוף האשפוז ואחרי ניתוח לא פשוט שעברתי, היה ברור שאיבדתי את השמיעה לצמיתות. אם זו היתה נבואה שהגשימה את עצמה ואם היה זה פרי דמיוני, לא ידעתי לזהות, אז ייתכן שזה שילוב בין השניים".

בהמשך, כשהיתה בת 24, קיבלה מאביה מתנה ספר בשם "כוחו של התת מודע" מאת ד״ר ג'וזף מרפי. ״קחי ילדה שלי, את הספר. זה ספר שאני כתבתי ולא אני כתבתי, אבא אמר לי ומהספר הבנתי את כל מה שבתוך תוכי ידעתי וקיבל אישור", מספרת הגר כיצד השפיעו הוריה על בחירותיה.

״אמא שלי היתה אישה עוצמתית ואת משמעות אהבת החינם הבנתי דרכה. הבית שלנו היה תמיד פתוח לנשים שבאו להתייעץ איתה ולקבל חיזוקים. לימים אמא שלי חלתה, את המחלה גילו מאוחר מדי, מהר מאוד היא נפטר. זה היה לפני כשש שנים וחצי. חוויתי משבר גדול שהיה מלווה בחרדת קיום. תקופה לא קצרה נתתי לעצמי לשקוע לתוך מרה שחורה מבלי להבחין שזה קורה. באותה תקופה עבדתי ותפקדתי במלוא העוצמה. היום אני מבינה שזו היתה בריחה מהפחדים שהתרוצצו במוחי. קצת לפני תום השנה הראשונה, יומיים לפני יום העצמאות, חוויתי הארה – אור גדול ותחושת מתק שפתיים שלא אוכל לתאר במילים. אני מאוד נזהרת לדבר על כך כי לא כל אדם יכול להבין או להכיל את החוויה שחוויתי. משם, היה בי רצון להמשיך משם ולקיים את הייעוד שלי כאמא וכמטפלת".

במעמד החוויה הזו, קיבלה הגר אישור ליכולות ההילינג שלה בליווי הדרכה עליונה. ״לתומי חשבתי שאני צריכה לגעת בדת והתחלתי בתהליך של חזרה בתשובה. מהר מאוד הבנתי שלא לזה התכוון המשורר ושהאלוהים שלי הוא אלוהים של אהבה ושלכל אדם יש את דרכו באמונה. טוהר המידות, בעיני, עולה על כל תורה. ההבנה שהאמונה מחזקת, ובעיקר האמונה בעצמנו וביכולת שלנו להתגבר על הפחד ולהתמקד בעשייה, לעשות כל דבר באהבה ובהשלמה, מתוך הבנה שהכול קורה לטובה".

כך הוקמה ״מרסלה״, מתוך תחושת שליחות להמשיך את דרכה של אמה ז״ל וליצור קהילה נשית תומכת. "בשבילי", מסבירה הגר, "המקום הוא בית פתוח לחיבורים בשם האהבה".

יש לך טיפ לקוראות ולקוראים?

"הטיפ הטוב ביותר שאוכל לתת זה לנשום נשימה עמוקה, להיות על כך בהודיה, להיות בתודעה, להבין ולהאמין שהכל קורה לטובה. גם מה שנראה לנו נורא, הנורא מכל. להבין שממקום של כאב עמוק באה הצמיחה הגדולה ובכל אתגר שבו אנו עומדים יש לחזק את מקום האמונה ומשם האומץ לבצע כל פעולה באהבה״.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר