החולוני שכובש את המסך: "הילדים עוד לא ראו את 'מטומטמת'"

דורון בן דוד מספר על הדרך מצוות הווי במלון בטבריה ל"פאודה" ו"מטומטמת"

פורסם בתאריך: 15.12.17 11:19

דורון בן דוד, בן 37, תושב חולון, ישתתף בעונה החדשה של "פאודה". רגע לפני שנצפה בו מדבר ערבית רהוטה והולך מכות, בן דוד פותח את הלב ומספר על הדרך הארוכה שעשה כשחקן ועל חיי המשפחה עם שלושת ילדיו בחולון.

הסיפור של דורון בן דוד מתחיל, ככל הנראה, בתחנה המרכזית של אילת, לאחר יומיים שבהם עבד בצוות בידור. בן דוד, שהיה אז משוחרר טרי מצה"ל, התקבל לצוות הווי באחד המלונות אך הבין מהר מאוד כי העסק אינטנסיבי ותובעני. "חזרתי עם הזנב בין הרגליים. עברה שנה ואמרתי שאני רוצה לתת לזה עוד הזדמנות. פגשתי בחור בשם אלירן ברדוגו, שקיבל אותי לקלאב הוטל טבריה. אני רציתי אילת, אבל השתכנעתי. זו היתה אחת התקופות הטובות שהיו לי בחיים".

לאחר שנה בצוות הבידור בטבריה, נבחן בן דוד לבתי ספר למשחק. בניסן נתיב הגיע לשלב השלישי ונכשל. הוא ניסה את מזלו באודישנים בבית צבי, עבר אותם בהצלחה אבל עדיין לא היה סגור על בית הספר למשחק. הוא חזר לעבודה בצוות בידור, עד ששיחת טלפון לחדרו במלון שינתה את חייו.

בן דוד. "למדתי ערבית ל'פאודה'"

"התקשר אלי מישהו מהלובי ואמר לי, 'גרי בילו (מנהלו המיתולוגי של בית צבי – מ.ד) שלח אותי אליך'. הייתי נורא מופתע. איך שולחים מישהו לרדוף אחרי עד טבריה כדי להציע לי לבוא ללמוד בבית צבי. אותו שליח אמר לי, שבגלל שהיו לי אודישנים טובים, מוכנים לתת לי הנחה של 50 אחוז עבור שכר הלימוד של השנה הראשונה. למרות שבתחילה רציתי ללמוד בניסן נתיב, הלכתי לבית צבי כי הם נלחמו עלי".

איך היתה תקופת הלימודים?
"שמרתי על עצמי, היה לי טוב אבל גם תובעני. אנשים חוו דברים קשים, חוסר ביטחון. אנשים שלא הלך להם, הגיבו רע. איכשהו לי היה טוב שם. הבנתי שזה הזמן שלי לתת הכל. היו שם גם כל מיני תחרויות של מונולוגים. לקחתי את זה מאוד ברצינות. הבנתי שזו תהיה ההזדמנות שלי לשלם את שכר הלימוד וזה מה שעשיתי. קיבלתי כמה מלגות וכמה פעמים קיבלתי את המקום הראשון. זו היתה תקופה מדהימה, סערה של רגשות וסיטואציות, בין עצמך לעצמך, בינך לחברים מסביבך".

אחרי הלימודים יצא לאודישנים והתקבל לסוכנות השחקנים של לביאה הון, ושיחק בהרבה תפקידים בהצגות ילדים, בתיאטרון פרינג' ובקולנוע: "אם היו נותנים לי ליצור תעודת זהות של דורון בן דוד השחקן, הייתי מעלה תמונת קולאז' מכל התפקידים ששיחקתי בהם. אולי תפקיד אחד בלט בין השאר. זה היה בסרט 'אבינו' של מני יעיש. שיחקתי את הדמות של רומנו, בחור שמתעסק בסמים ובסחורות גנובות. המטרה שלו היא להיות כמה שיותר קרוב לראש המאפיה. זו דמות שאני לא שופט אותה אבל אני התחברתי אליה מאוד. היה בה משהו טוטאלי. גם בחיים שלי זה בעוכריי שאני טוטאלי מאוד".

בגדול, זה הטייפ קאסטינג שלך – דמויות מעולם הפשע?
"כנראה בגלל האף הארוך שלי. זה משהו שאני כנראה משדר בתקופה הזו. לאט לאט אני מרחיב את המנעד. היו לי גם הרבה תפקידים לאוו דווקא בתחום הפשע והחוק. עד כה, פעמיים שיחקתי שוטר: ב'נופלות על הרגליים' וב'מטומטמת'. שיחקתי גם חרדי קיצוני בסרט החדש של דורון ערן, 'רוח חדשה'. הסרט מספר על שני אחים, אחד מהם היה פושע, בשלב כלשהו הגיעו מים עד נפש, עזב את הבית והכיר אדם שקירב אותו ליהודים המשיחיים, בזמן שהאח השני התקרב ליהדות האורתודוקסית. זה סרט שמבוסס על סיפור אמיתי".

סצינת החומט ב"מטומטמת"

אחת הסצינות הזכורות שלו בסדרה "מטומטמת" כוללת אקט מיני שאותו הוא מבצע עם גבר נוסף בחנות חיות. בסצינה, בן דוד המגלם שוטר בשם ערן, מספר לגבר השני על פטיש מיני שממנו הוא נהנה: להקפיא חומט (מעין לטאה) ולהפשיר אותו בתוך פי הטבעת כאשר הוא חוזר לחיים ומתחיל לחפש את דרכו החוצה.

איך איש משפחה מתמודד עם סצינה כזו?
"ניסינו לפתור את הסצינה כך שתוציא את כולם באופן מכובד. היוצרים רצו להראות יותר אבל חשבתי על המשפחה שלי, גם השחקן השני, ודאגנו לצאת באופן מכובד. היום, במחשבה שנייה, לא בטוח שהייתי עושה את הדבר הזה, אבל אני שחקן ובסך הכל סינה. אנשים עושים הרבה סצינות קשות ומאתגרות"

הילדים צפו בסצינה?
"הילדים לא ראו את הסדרה, אולי בעתיד הם יצפו בזה. אני מאמין שזה יהיה בסדר.  זה מאד תלוי איך מציגים ומה רואים. לדעתי, זה לא היה עד כדי כך יוצא דופן".

סלבריטאות בחולון

בן דוד עבר לחולון לפני שש שנים עם אשתו מיטל עובד, שחקנית ורקדנית לשעבר ומורה ליוגה בהווה. לשניים יש שלושה ילדים. אדר (8), אוריאל (5) ואליאנה (4.5 חודשים). על חיי המשפחה הוא אומר בהתלהבות: "זה כיף לא נורמלי, זה היסטרי. זה כיף ומאדיר, זו התפתחות אישית ורוחנית ברמות גבוהות. אני חוטף כאפות מצד אחד וליטופים מצד שני".

איך זה מרגיש לך ולילדים שאבא סלב?
"מזהים אותי בחולון, זה נחמד, זה כיף אדיר. הילד שלי אדר גדל לתוך זה ומתגאה בי. אני לא שחקן מאד מפורסם אבל ילדים שואלים אותו שאלות. הוא לפעמים שומע מה היה בצילומים כשאני חוזר בערב ומספר איך היה לי ולפעמים נפלטים לי ספוילרים. אדם שומע אבל מבין שלא מספרים על מה שקורה בצילומים".

ב-31.12 תעלה העונה החדשה של "פאודה" שבה משחק בן דוד את דמותו של סטיבו, תפקיד שגדל מאז העונה הראשונה. "קורים שם דברים הרבה יותר מעניינים וקצביים מהעונה הקודמת. למדתי בשביל התפקיד קצת ערבית, קיבלתי פידבקים על הערבית שלי, אמרו שהיא לא רעה בכלל".

כיום מלבד המשחק בקולנוע ובטלוויזיה, בן דוד מלמד בשיעורים פרטיים ובסדנאות משחק, ובקרוב נפתחת סדנה שלו בת שני מפגשים להכנה לאודישנים בסוף ינואר. "אנחה את הסדנה עם  ענבר דוד נאור ומני יעיש, חבר ילדות ובמאי מלא תשוקה, מלא אש ויצירה ונשמה גדולה. ענבר  היא מלהקת, אחת הנשים המצחיקות וכותבת מבריקה, שתי תכונות אשר הופכות את המפגש איתה למלא השראה, מעורר ומדויק להפליא".

תגיות:

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר