צילום: מאיר בראל

מהכותל המערבי לרדיו: הפייטן מחולון מתחדש באלבום

הוא מלמד את חתני בר המצווה את ההפטרה ומלווה אותם ביום שמחתם לכותל. אלירן לוי מתפייט ומוציא סינגל חדש לרדיו

פורסם בתאריך: 23.12.17 11:55

לירן לוי הוא אמנם תושב חולון אך שעות רבות מיומו הוא מבלה בעשיית מצוות בכותל המערבי בירושלים. הפייטן בן ה-37, נשוי ואב לארבעה ילדים, מלווה חתני בר מצווה ומשפחותיהם לכותל זה כבר 13 שנה, וכפי שהוא מעיד: "ליוויתי אלפי בני נוער במקום הכי חשוב לעם היהודי".

בזאת לא מסתכמת העבודה של לוי בכותל. מבחינתו, אזור הכותל וסימטאותיו הוא סוג של שגרירות ישראל והמקום להפיץ את מסורת העם היהודי בתפוצות. בשירתו הוא סוחף אחריו מאות תיירים וחיילים שלוקחים חלק בחוויה, מצלמים אותה ומשדרים ישירות לתפוצות. הוא רואה את העסק כשליחות וכשירות למדינה ואף הופיע בסרטון שיצא מטעם משרד התיירות לעולם. "הסרט הזה שודר בכל כך הרבה מדינות שאני בעצמי כבר לא זוכר איפה, הכותל זה הפנים שלנו ואני שמח להיות חלק מהפנים הללו", אומר לוי בהתרגשות.

את דרכו המקצועית הוא החל לפני כעשור, בשירות הצבאי לימד ילדים בהתנדבות מלאה וקיבל אות הצטיינות מהרמטכ"ל על פועלו למען בני  נוער. אחרי השירות הצבאי למד תואר ראשון ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה ובמשך שמונה שנים שימש כמורה לשלח בישיבה התיכונית בחולון. במהלך כל השנים הללו הוא לימד בני נוער את ההפטרה לבר המצווה כשליחות אבל בהמשך הפך את התחביב למקצוע, וכיום הוא הבעלים של "לירן לוי בר מצוות בכותל".

לוי הפייטן הוציא לאחרונה סינגל ראשון לרדיו בשם  "אני אחיכם". את המילים לשיר הוא כתב ללחן של אלעד הראל ולהפקה מוזיקלית של נדב ביטון שהפיק את רוב האלבום החדש שלו. "עד שאבי נפטר", מספר לוי, "נהניתי מעבודתי כפייטן ולא הרגשתי צורך לכתוב. אחרי פטירתו לפני שש שנים, התחלתי לכתוב המון וגם להלחין. לקח קצת זמן והנה האלבום מוכן". "אני אחיכם" הוא שיר בהשראת הסיפור המקראי על יוסף ואחיו, ולוי מעיד על עצמו כזמר ששר מוזיקה שמשלבת את כל מה שבין מזרח-למערב עם "צלילים אוריינטליים לצד קול מלטף ומרגש".

צפו בסינגל החדש של לירן לוי "אני אחיכם":

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר