צפו בקבוצת החולונים שאוהבים לצחוק ובקול:

הם מגיעים מכל רחבי העיר כדי לצחוק ולהבריא בסדנאות יוגה-צחוק בקריית שרת בחולון. "צחוק יפה לבריאות"? בדוק

פורסם בתאריך: 24.12.17 15:48

אמר כבר מי שאמר, שצחוק יפה לבריאות, ויש מי שמאמץ את האימרה על בסיס שבועי. הם מגיעים, בני ארבעים ועד שמונים פלוס, מכל רחבי העיר כדי לצחוק ולהבריא בסדנאות יוגה-צחוק שנערכות מדי שני בערב בהיכל הספורט בקריית שרת בחולון.

צפו בקבוצת היוגה-צחוק בפעולה:

המורה-מדריכה לשיטה הייחודית היא עדנה קרקולי, בת 59, שבמשך 25 השנים האחרונות עובדת ברפואה משלימה. בעברה היתה נטורופתית ועבדה בקופות החולים בתחום הרפואה האלטרנטיבית וכיום היא מחזיקה קליניקה פרטית שבה היא מטפלת בביו-אנרגיה וברפלקסולוגיה. עם זאת כאמור, בשנים האחרונות קרקולי עוסקת בעיקר בפיתוח שיטת יוגה-צחוק.

"לקחתי חלק בשיטת היוגה צחוק. הייתי רק תלמידה וכשהמדריכה עזבה את העיר, ביקשו ממני להדריך את הקבוצה במקומה. עם הזמן  הלכתי ופיתחתי את הכלי שהיה אצלי רדום במשך כל השנים, הקדשתי את המרץ שלי ליוגה-צחוק, הכנסתי פנימה את כל נסיון החיים שלי והעבודה הטיפולית ובעקבות ההצלחה, עזבתי את קופת החולים והתמקדתי בשיטה הזו".

איך עובדת השיטה?

"פירוש המילה יוגה הוא 'איחוד'. כל האלמנטים של היוגה מדברים על איחוד, בעיקר בין גוף נפש. למעשה, אמנם אין קשר בין יוגה-צחוק לבין יוגה קלאסית מבחינת תרגילים כמו 'ברכת השמש' או 'הלוחם', אבל אני עושה הרבה שימוש בנשימות עמוקות,ב הכנסת חמצן לגוף, בנשימות יוגיות. יש הרבה מאוד קווים מקבילים".

מאחורי התרפיה והצחוק של קרקולי מסתתרות שנים של חיפוש עצמי וכאב, כאלו שהכריחו אותה לעשות מעשה, לשנות את חייה ולעזור לאחרים. "אמא שלי נפטרה לפני 30 שנה", היא מספרת, "הייתי מאד צעירה מכדי לאבד אמא. היא לא הכירה את הנכדים שנולדו לאחר כמה שנים, היא לא הכירה אותי בתקופת השגשוג של הרפואה האלטרנטיבית. בתקופה שחלתה, התעוררה אצלי המודעות לרפואה המשלימה, נחשפתי לענייני בריאות, תרופות ורופאים. ראיתי כמה מעט דגש שמים על נפש האדם. חיפשתי לאמא שלי שיטות חלופיות שיקלו עליה, למשל תזונה נכונה, העולם של הרפואה האלטרנטיבית נפרש לפני, למדתי המון והחלטתי לסייע לאנשים עם הידע שצברתי".

איך הגעת ליוגה-צחוק?

"לפני 12 שנה אבי נפטר ולאחר זמן לא רב גם אחותי הלכה לעולמה בגיל צעיר. איבדתי את שמחת החיים. את האנרגיות שלי ריכזתי לטיפולים, כמעט לא נשארה אנרגיה בשביל עצמי. באותו הזמן הבנתי כמה שאנרגיה טיפולית יכולה להיות הפכפכה. המשפחה שלי מגיעה מעולם של כוח ואנרגיה מיסטית. המשפחה מצד אמי היתה נצר לשושלת  רבנים. אבא שלי כמעט נרצח במאורעות תרפ"ט, אבל היתה הילה שהגנה עליו. היה להם כוח מיסטי ואני מאמינה שמשהו הגיע גם אלי והמשיך לפעום בי גם ברגעים של הכאב. אני בעצמי הלכתי לרב, הוא שאל אותי למה יש לי עצב בעיניים. הבנתי שהמזור שלי נמצא בצחוק, זו התובנה ששינתה את חיי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר