מחולון לפסגת הקרמלין: "בישראל נשארתי הרוסי מכוכב נולד"

האב האבוד, האכזבה מהתעשיה בישראל, מיליוני הצפיות ביוטיוב, ההופעה בקרמלין והסירוב לייצג את רוסיה באירוויזיון. ולדי בלייברג פותח את הלב וסוגר חשבון

פורסם בתאריך: 12.1.18 09:44

מי שיצפה בהופעות של ולדי בלייברג, בן 35, תושב חולון לשעבר, יתפלא לראות שהזמר בעל הטעם המצועצע החליף את הצעיפים הססגוניים בחליפות מחויטות.

עשר שנים לאחר שהתמודד בתכנית הריאליטי "כוכב נולד" בישראל ונכווה קשות מהתעשיה הישראלית, בלייברג כובש את רוסיה ובגדול. בחודש נובמבר האחרון הופיע מול אלפי אנשים בקרמלין. למרות הכל, בלייברג עדיין מתגעגע לחברים מתיכון ק"ש ולכיכר ויצמן בעיר.

צפו בדואט של בלייברג ב-TheVoice רוסיה:

בראיון ל"השקמה-חולון" מספר בלייברג על המסע המפרך שעבר. "חווית הבמה הרצינית שלי היתה בשנת 2008 בפסטיבל המוזיקה הגדול בעיר יורמלה בלטביה. שרתי שם את 'אידיש מאמא', הביצוע גרם למיליוני צופים להתאהב בי והוזמנתי להופעות רבות ברחבי מדינות ברית המועצות לשעבר. את סבב ההופעות הזה קטעתי כדי להשתתף ב'כוכב נולד'בישראל, שם זכיתי במקום השני".

על אף ההצלחה והנוכחות הייחודית והבולטת של בלייברג ב"כוכב נולד" בישראל, הוא נחל אכזבה קשה. "לא הצלחתי", הוא מספר, "לא פרגנו לי בארץ. הוצאתי שני סינגלים, ניסיתי לייצג את ישראל באירוויזיון – בכל פעם כשהיתה ועדה, השם שלי היה ברשימה אבל הפסדתי בנקודה אחת ל'איזבו' ב-2012".

כיצד התבטא חוסר הפרגון שעליו אתה מדבר?

"בין לבין, השירים שהוצאתי לא נכנסו לפלייליסט בתחנות הרדיו, התקשורת לא פרגנה, ואם כבר היו מצלמים אותי פפרצי, היו כותבים  מה אני לובש ופחות התעניינו בי כיוצר וכזמר. גם גורמים אחרים בתעשיה, כמו חברות תקליטים, לא התעניינו בי ובזבזתי לא מעט כסף על כל הנסיונות שלי להצליח בישראל".

בכל זאת, היית קרוב כמה פעמים לייצג את ישראל באירוויזיון.

"לא ממש. כשהשיר שלי 'חופשי' הגיע למקום השני בוועדה הפנימית ב-2012, ביקשו שאשלח אותו לקדם שנה לאחר מכן (כמו שקרה בעבר עם "אבניבי" שנדחה בשנה וזכה באירוויזיון – מ.ד). שנה אחרי הבנתי שזה לא זה אבל לא יכולתי לעשות דבר. הרגשתי שזה לא השיר הנכון עבורי וגם שמשהו קורה מאחורי הקלעים – קטלין רייטר למשל עזבה ברגע האחרון. אני פספסתי את הניצחון ושוב לא התייחסו אלי. נשארתי הרוסי מ'כוכב נולד' – ככה קראו לי, ככה התייחסו אלי, ולמרות שהכרתי את כל הכתבים, כולם אמרו לי, 'לך מפה, אין לך מה לעשות פה'".

יש לך הסבר לכישלון בארץ?
"אולי הקדמתי את זמני, קראו לסגנון שלי מוגזם, אבל היום אני רואה את סטטיק ובן אל ואני לא חושב שהייתי מוגזם. היה לי שיר בשם 'תני לי צ'אנס' שהיום היה מצליח הרבה יותר.הבעיה שלי היתה שפשוט לא באתי בזמן הנכון".

בזמן שבישראל לא רצו לשמוע ממנו, בחו"ל הופיע בלייברג ללא הפסקה. "הבנתי שאני לא רצוי כאן. אני לא מספיק מעניין או טוב בשביל הקהל הישראלי ועדיין הייתי מוכר בחו"ל בזכות ההופעה בפסטיבל יורמלה".

ואז הגיעו מוסקבה ואבא

ולדי בלייברג לא התכוון בכלל להופיע ב-TheVoice רוסיה, עד שגילה כי חברים רשמו אותו והוא זומן לאודישנים מתקדמים מבלי להשתרך בתורים האינסופיים של החובבנים. המנטור של בלייברג היה דימה בילאן שזכה באירוויזיון 2008, שוב הוא לא הגיע לגמר אבל כבש את לב הקהל. מאז, הוא מככב על במות ברחבי רוסיה.

בנובמבר האחרון הופיע באולם קונצרטים בקרמלין, מופע שכלל חומר חדש, סינגלים שהוציא וקאברים. אחד השירים ששר ב- TheVoice זכה ל-8 מיליון צפיות. מדובר בדואט עם זמר גיאורגי שהיה אלוף גיאורגיה בהיאבקות. כל אחד שר בית בשפה שלו ולאחר מכן עברו לרוסית. בזכות הביצוע והיסטריית הצפיות בו, זכה בלייברג להכיר את אביו שמעולם לא פגש.

"התארחתי יחד עם הזמר הגיאורגי בתכנית בערוץ הממלכתי של רוסיה ובראיון התגלה כי שנינו גדלו בלי אב. אחר כך עשו עלי תכנית בסגנון 'אבודים', הביאו לתכנית את אמא שלי ואת אחותי וגם מצאו את אבא שלי, אשתו ובתו החיים שלי השתנו מאז".

במשך כל אותה קופה התגורר בלייברג באוקראינה, שם גם פגש את אביו ומשפחתו. "היה הרבה בכי, התרגשנו ועלו הרבה זכרונות. אמא שלי פגשה את אבא שלי אחרי יותר מ-30 שנה. הם מסתדרים ביניהם, אמא שומרת איתו ועם אשתו על קשר, וזכיתי להכיר את אחותי מצד אבא. יש לי היום בעיה להיכנס לתחומי אוקראינה בגלל המתיחות בין המדינות, אבל אנחנו שומרים על קשר כל המשפחה ומאוד מחוברים".

לא ממתין לדוז פואה

בשנים האחרונות סיפורים מרגשים מסייעים לזמרים לנצח באירוויזיון. בשנה שעברה זכה זמר חולה לב מפורטוגל ולפני שנתיים זכתה הזמרת מאוקראינה, ששרה על סבתה שגורשה מביתה. למרות הסיפור הנוגע ללב של בלייברג, יש לו תכניות אחרות:

"אני לא מתכוון לייצג את רוסיה באירוויזיון, גם אם יציעו לי. אני מאוד ישראלי. לראות דגל אחר מאחורי זה קצת בעייתי בשבילי. ניסיתי לייצג את ישראל בעבר אבל כנראה לא אוכל לייצג את ישראל גם בעתיד הקרוב. כרגע אני חתום על חוזה הופעות לחמש שנים ברוסיה".

אז מה התכניות הלאה?

"ברוסיה יש הרבה תחרויות וערוצי מוזיקה ופרסים. אני רוצה להגיע לכמה שיותר קהל, להפוך למיינסטרים".

למה אתה מתגעגע בארץ?

"אני מתגעגע לחולון. זה הבית. כשעליתי לארץ הגענו ישר לכאן. לא הכרתי שום מקום אחר בישראל. אף פעם לא עזבנו את העיר. למדתי בתיכון בק"ש, וגמר של 'כוכב נולד' ערכו הקרנה גדולה וחגיגית עבורי. הייתי עובר ברחובות ורואה פוסטרים שלי. אנשים בעיר ידעו לפרגן באופן הכי מחמם לב שיש. זה הגעגוע הגדול ביותר שלי".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ולדי, אני רואה אותך הרבה מופיע בטלויזיה רוסית,גאה בך ושמחה בשבילך שהגעת למקום שיודעים להעריך את הכשרון הענק שלך! ישראל בהחלט קטנה עליך..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר