הכי קולים בעיר: חולון אימפריה לא דופקים חשבון

"חולון בשבילנו זה הטראפ", אומרים חברי להקת חולון אימפריה, חולונים מזן מגניב במיוחד שמוציאים עכשיו אלבום בועט על החיים בעיר שמשעממת אותם. אנחנו עפנו עליהם

פורסם בתאריך: 24.2.18 11:08

הם "חולון אימפריה" – הלהקה הכי הארד-קור בעיר, שחבריה כולם חולונים מזן מגניב במיוחד, עם שמות שלא מצטלצלים בטבעיות ברחובות העיר אבל כל מי שאי פעם פגש אותם, לא יכול להישאר אדיש אליהם. הם תופעה והם באמת מגניבים.

צפו בחולון אימפריה-פריפריה:

ארבעת המוזיקאים (אלגו וואן, איתכ המנהל, אניאוהבאתטל ומייקרו – וזו לא טעות כתיב ולא ג'יבריש) הם חברי ילדות שהחליטו לחבור יחד ללהקה. זה קרה ביולי שנה שעברה ומאז הם הספיקו להקליט אלבום, להרים עמוד פייסבוק ולצבור לא מעט מעריצים מהאזור.

"אנחנו כולנו מחולון ומאזור ועל זה גם בנוי רוב התוכן של השירים שלנו. כשחשבנו על שם, מישהו זרק 'חולון אימפריה' והחלטנו שזה נשמע מגניב, אז סיכמנו שזה יהיה השם". האם חולון אימפריה בעיניהם? "זה לא שאנחנו מאמינים בזה באמת. העיר הזו היא די משעממת", אומר השבוע אלגו, זקן החבורה.

קבלו גם את חולון זה אטלנטה:

ארבעת חברי הלהקה מתפרנסים ביום יום ממוזיקה כמפיקים מוזיקליים ונגנים, ומשלימים הכנסה בלהקה,  "שהיא בעיקר בשביל הפאן. נורא רצינו לעשות משהו יחד, זה קרה ואנחנו מאוד אוהבים את התוצאה".

מה הקשר בין חולון לאטלנטה

הסגנון המוזיקלי שלהם נקרא "טראפ" והוא במקור מאטלנטה, ארצות הברית. מדובר בראפ דרומי שהתחיל להתעורר לפני כשנתיים והיום הוא נפוץ.

"יש לנו שיר באלבום שנקרא 'חולון אטלנטה' והוא מספר על הדרך שבה המוזיקה הזו הגיעה אלינו. שמענו שלל גירסאות מוזיקליות לסגנון הזה והבאנו את מה שהכי קרוב מהבחינה הזו אלינו כדי שבניגוד לסגנונות המוזיקליים שמגיעים לישראל והם נופלים מאוד מהמקור, פה זה לא יקרה", מסביר אלגו.

מה זה בדיוק "טראפ" (Trap music)? זה ז'אנר מוזיקלי שהתפתח בתחילת שנות ה-90 בארצות הברית. הוא מאופיין בסאונד אגרסיבי ובמילים תוקפניות, כשברקע המוזיקה מונעת על ידי "Roland TR-808" – אחת מתוכנות מכונות התופים הראשונות, או בליינים של בסים כבדים. מוזיקת הטראפ מוגדרת על ידי התוכן המילולי המלוכלך והלוחמני אשר משתנה מאוד בהתאם לאמן. נושאים טיפוסיים בדרך כלל יתארו מצוקה, סבל, חיי רחוב, עוני, אלימות וחוויות קשות בסביבה העירונית. המונח "טראפ" (מלכודת) מתייחס בבסיסו למקומות שבהם מתבצעות עיסקאות הסמים ועד כמה זה קשה להימלט מאורח החיים הזה.

חולון אימפריה נאמנים לז'אנר ובטקסטים שלהם הם מזכירים את החיים בחולון, שזוכים לנקודת מבט צינית, הארד קור-משהו. לפחות כמו שנשמע הפזמון בשיר "חולון זה אטלנטה": "חולון זה סטייל, חולון זה דיבור, חולון זה אחושרמוטה שאני מכור…" או "חולון אימפריה, כל הביצ'ס בהיסטריה, מג'סי כהן לתל גיבורים".

הם נפגשים כמעט מדי יום, שרים, מקליטים ובעיקר נהנים מהכיוון המוזיקלי, הם הופיעו על במות שונות אבל משום מה, בחולון עדיין לא נראו על במה. "אין כל כך איפה להופיע בחולון, אנחנו מאוד רוצים שזה יקרה, יש איזה דיבור לעשות פסטיבל רחוב בשיתוף עם העירייה אבל זה עוד לא קרה. חוץ מזה, הופענו ב'מוסד', ב'מגמה' ובאירוע ענק של הסצינה המוזיקלית והיו כמה דברים מגניבים לאללה, בניגוד לחולון, שהיא בעינינו לא מגניבה. מצד שני, יש פה את כל הדברים הרגילים וזה מה שהופך אותה למיוחדת, בשבילנו לפחות", הם מסבירים.

המודל שלהם הוא "מיגוס", הרכב מארצות הברית שעיצבו את כל הסגנון הזה והסצינה הייחודית, ולדבריהם, יצא שאפילו השוו את האימפריה אל הלהקה האמריקאית, שזה בהחלט, מבחינתם, כבוד.

"חולון בשבילנו זה הטראפ. כמו שהראפרים באטלנטה אומרים שאטלנטה זה הטראפ, זה בדיוק מה שאנחנו יכולים לומר על חולון", מסכם אלגו ורץ לפגוש את החברים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר