מה קורה כשרווקה, נשואה ודתל"שית נפגשות על במה אחת?

שלוש נשים מצחיקות במיוחד לא מפסיקות לברבר, לרדת על הבעלים, על הילדים, על הפולנים ולגז'דר על החיים וביחד הן מופע הסטנד-אפ "בנות עם ביצים"

פורסם בתאריך: 3.3.18 11:06

רווקה, נשואה ודתייה לשעבר נפגשות על במה אחת ולא מפסיקות לברבר –  למעשה הן קורעות מצחוק ובשורה התחתונה, "בנות עם ביצים", אחרי כל הבדיחות, הוא מופע שבא להעצים נשים.

מורן אזערי – בת 32, נשואה ואמא לשני ילדים, מיכל קירזון – בת 29, רווקה ומירב הרמל – בת 32, נשואה ואמא לשניים, הן כוכבות המופע "בנות עם ביצים" שיעלה ביום האישה הבינלאומי (8.3, חמישי) בבית שטיינברג בחולון. המופע מיועד לנשים ולגברים כאחד והוא מביא נקודת מבט משעשעת על נשים, זוגיות ועל החיים בכלל.

המופע רץ כבר שלוש שנים ברחבי הארץ, ואזערי, הרוח החיה מאחורי המופע, יזמה אותו. בשלב מסוים, אחרי שהצחיקה את הסביבה שלה, הבינה שיש לה משהו טוב בידיים והוציאה לפועל את הרעיון שלה. "כשחשבתי להרים את המופע 'בנות עם ביצים' היה לי ברור לגמרי מה אני מחפשת ומה אני רוצה להביא. היה לי חשוב להרים מופע נשי אחר, כזה שלא היה עוד, ושהקהל יקבל במופע אחד כמה עולמות שונים. במקרה שלנו: רווקה, נשואה, ומאוד רציתי גרושה אבל בעלה של מירב לא מרפה, אז אנחנו מסתפקות בהיותה דתייה לשעבר ובשריטות שהיא מביאה. ככה יצאנו לדרך".

מתי למעשה הבנתן שאתם מצחיקות?

אזערי: "אמא שלי מספרת שמהיום שנולדתי הייתי מצחיקה. האמת, שבכל מסגרת שהייתי בחיים הייתי המצחיקה. זה תמיד הטייטל שהוצמד לי. מתנה כזאת שאתה לא בוחר אלא פשוט מקבל וזה נחמד. גם בעלי הוא סוג של מתנה שקיבלתי – רק חבל שהוא לא הגיע עם פתק החלפה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

קירזון: "את ההומור קיבלתי מאבא שלי ומסבא שלי – זה גנטי. אני פשוט קבעתי עובדה שאני הולכת להיות שחקנית וקומיקאית. אבא שלי תמך בי ואמר לכי על זה, רק כדי שלא אקום יום אחד ואתחרט שאני לא הולכת אחרי הלב".

הרמל: "הומור נשמתי מגיל כלום, מסבתי, ניצולת אושוויץ, שהיתה יורדת לעצמה על המספר על היד שזה כדי שימצאו אותה אם תלך לאיבוד, ומאבי שהיה חובש בכיר בגולני והיה נכה צה"ל והיינו מתבדחים על זוועות המלחמות שעבר. אז היה ממי ללמוד. ניסיתי שנים לחקות את אבי עד שיום אחד הצלחתי לשבור את אמי הקורקטית מצחוק עם חיקוי של תינוקת, ואז הבנתי שאני בדרך הנכונה".

דיברתן על העצמה נשית – איך זה מתבטא במופע?

אזערי: "קודם כל, עצם זה שעומדות שלוש בנות מצחיקות על הבמה ומובילות מופע שלם, זאת כבר העצמה נשית. מעבר לזה, בחומרים: אישה שמצליחה לשלב בהצלחה קריירה ומשפחה – זאת העצמה. אישה עצמאית שמסתדרת בזכות עצמה – זאת העצמה. אישה שמגדלת שני ילדים ובעל – זאת גם וואחד העצמה. אבל חשוב לי להגיד שאנחנו מאוד מחזקות גם את הגברים במופע כי גם לנו לא חסר. בעלי למשל, הוא לא 'עוזר לי', הוא שותף מלא בגידול הילדים".

קירזון: "אני מסכימה עם מורן. ההעצמה באה לידי ביטוי במי שאנחנו, מה שאנחנו מייצגות ובתכנים כמובן. אני למשל מנהלת חיים עצמאיים לגמרי, טוב לי, שמח לי, אני לא צריכה לחלוק שום דבר עם אף אחד, לא צריכה לתת דין וחשבון לאף אחד, אני לבד עם עצמי ופשוט מעולה לי".

הרמל: "זה ששלוש נשים מצליחות לנהל הופעה משותפת של ברברת – אם זה לא עצמה, אני לא יודעת מה כן".

מופע הסטנד-אפ מורכב מקטעים שכל אחת מהבנות כתבה וקטעים שכתבו השלוש במשותף.  אזערי: "מה שיפה בסטנד-אפ זה שהכל מהחיים, מהבית, הרבה פעמים בצורה מוקצנת לשם ההצחקה אבל הבסיס מהבית. זה כמו שאני מדברת על זה שלבעלי יש 'קטן'. נו, זה לא באמת ככה. נראה לך שיש לו קטן? יש לו קטן מאוד! לא, סתם".

הקהל המעורב, גברים ונשים, מתחבר. "לנשים", אומרת אזערי, "אנחנו שמות בעצם מראה מול הפנים של המציאות המוכרת של כולנו, והגברים לומדים דברים חדשים על האישה שהם נמצאים איתה כבר 30 שנה ועדיין מופתעים. זה מרגיש נעים להבין שאתה לא המשוגע היחיד – כולנו משוגעים ועל כולנו עוברים דברים".

קירזון מוסיפה: "הכל מהבית. אני למשל גדלתי בבית שלא זורקים בו כלום וככה אני מתנהלת גם היום בבית שלי – אני לא זורקת אוכל. למדתי למצות כל דבר עד תום. פירות רקובים – קומפוט, ירקות עייפים – מרק, עציץ נובל – סלט רוקט. אמא שלי גם מקשטת את האוכל: קלופס עם עלה פטרוזיליה, גפילטע עם צימס עם צימוק לבן. בקיצור, לכל חור דוחפת זית. ככה זה אצל הפולנים: משקיעים ביופי כדי לטשטש את הטעם. הקהל שלנו יוצא מבסוט, הוא מקבל טעימה מכמה עולמות ותמיד מוצא למה להתחבר".

"כל אחת מביאה את האמת מהחיים שלה", מסבירה הרמל, "אני מביאה את כל הדפיקויות שיש בכל אישה ואין לזה הקלות כמו אבחונים בבית ספר. אני למשל דיסקלקוליתסקלטיבית, לא מסתדרת עם מספרים שאני לא אוהבת – גיל, משקל, מינוס בבנק. גם יש לי הפרעת קשב ובזבוז".

ואיך בכל זאת משלבים קריירה עם הבית, המשפחה, הסביבה?

אזערי: "אנחנו נשים! זה אומר הכל. סתם נו, האמת היא שיש הרבה תמיכה ופרגון מצד הבעל והמשפחה, אלה הם דברים הכרחיים כדי שהדבר הזה יתאפשר ויקרה. פתאום כשאני חושבת על זה, אולי הצורך להרים את המופע 'בנות עם ביצים' נבע מהצורך להרוויח עוד ערב מחוץ לבית, בשביל להתאוורר".

קירזון: "אני עוד לא נשואה אז אולי מהבחינה הזאת לי יותר קל. או שלא – המפרנסת היחידה וכאלה. הכל עלי אבל מה שבטוח, אני אוהבת את מה שאני עושה ויש הרבה פרגון מצד המשפחה, הם נהנים לראות את ההצלחה". והרמל מסכמת עם הרבה חוש הומור: "משלבים בכיף, עם קצת תסכול, רגשות אשם, עצבים וכדורים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר