אבנר דן חוזר לבמה וכולם יהיו: פרסי, עיראקי, פולני, תימני ומרוקאי

לאחר היעדרות של 18 שנה, אבנר דן חוגג 70 ועולה עם מופע בידור חדש "בטעם של פעם" בתיאטרון חולון: "אני אמשיך להצחיק עד שלא אוכל יותר"

פורסם בתאריך: 5.4.18 10:30

אבנר דן חוגג 50 שנים על הבמות ויום הולדת 70. הבדרן שנולד יחד עם המדינה מלווה אותה ואת הקהל הישראלי כבר חמישה עשורים והוא לא מתכוון לנוח – בימים אלה הוא מעלה מופע חדש, "בטעם של פעם", שבו הוא משלב חומרים ישנים ואהובים לצד חומרים חדשים.

דן מספר שהחליט להעלות את המופע בעקבות דרישה שהגיעה ממעריצים וקהל נלהב אשר מלווה אותו במשך שנים ארוכות שבהן הוא מופיע על במות בכל רחבי הארץ. כשרונו המיוחד הוא להביא עצמו לתוך מגוון רחב של דמויות עממיות ולגלם את הדמויות והטיפוסים השונים: פרסי, עיראקי, תימני, או פולני, יקה ומרוקאי – כולם זוכים לייצוג אוהד ולהזדהות רבה מן הקהל.

הוא החל את דרכו המקצועית לגמרי במקרה, כאשר שירת בצבא בגדוד 51 של גולני אבל היה למעשה הזמיר של הפלוגה. "תמיד הייתי מוכשר כזה, אבל לא באמת חשבתי לעשות עם זה משהו", הוא מספר. בשנת 1968 הוא השתחרר משירות צבאי ובאחד הערבים הגיע למועדון ביפו, שם ראה על הבמה בדרן מסוים. "ראיתי אותו והוא היה לא מצחיק בלשון המעטה, וחשבתי לעצמי שאם הוא מסוגל להצחיק, גם אני יכול". דן פנה לבעלים של המקום והציע את עצמו להופעות. "הבעלים של המקום קבע איתי שאגיע ביום שישי ואעלה לכמה דקות, שנמשכו שעה שלמה. כשראיתי את התגובות של האנשים, הבנתי שזה המקום שלי, הבמה".

בהמשך, הופיע וצבר קהל גדול של מעריצים ובשנת 1974 הוא הוציא את האלבום הראשון שלו שהכיל מערכונים ושירים. "זה היתה הצלחה מטאורית, השמיעו אותי על הבמה הכי גדולה בארץ, בתחנה המרכזית ובכל חנות השמיעו את החומרים שלי, הקלטות נחטפו והפכתי לסוג של בדרן לאומי".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בשנת 1979 קיבל לראשונה פנייה מהבמאי המיתולוגי ג'ורג' עובדיה ולוהק לסרט "נערת הפרברים" עם עפרה חזה. "הבמאי ג'ורג' עובדיה ז"ל ביקש מני לקחת חלק בסרט הזה, קצת אחרי נכנסה לתמונה עפרה חזה המקסימה שהיתה מאוד פופולרית כבר אז. הסרט צולם במשך חודש וחצי ומבחינתי זו היתה חוויה של החיים", הוא מספר.

ההצלחה הגדולה שלו באה בשנות ה-80, אז הוכתר לתואר "הבדרן של המדינה" ומילא אולמות בקהל שצחק למשמע פיו. דן היה הראשון שהמציא את חיקויי העדות ולמעשה חיקה במומחיות את כל העדות. לדבריו, גם כיום יש הומור עדתי. "השתתפתי בשנים האחרונות בתכניות כמו 'צומת מילר', שם ביצעתי חיקויים שונים, 'שנות ה-80', שם נתבקשתי לחקות מוכר שטיחים פרסי ובעוד סדרות  עובדתית, הדברים האלה עובדים ואנשים מאוד אוהבים לצחוק. מבחינתי, אני אמשיך להצחיק עד שלא אוכל יותר".

ב-21.4 יגיע אבנר דן לתיאטרון חולון, שם יעלה לראשונה את המופע החדש שלו "בטעם של פעם", בו יציג חומרים אקטואליים לצד חומרים ישנים ש"הקהל שלי מאוד אוהב. תבואו, יהיה מצחיק", הוא מבטיח.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר