קבר הנביא יחזקאל בעיראק. עלייה לרגל מדי חג השבועות

שבועות בקבר הנביא יחזקאל בעיראק ולקינוח "קאהי" בלתי נשכח

אברהם שמיר מספר על המסע מבגדד לקברו של הנביא יחזקאל ואשתו שרה מקנחת במתכון לקאהי עיראקי מיוחד לשבועות

פורסם בתאריך: 18.5.18 09:31

"חג השבועות מבחינתי, כמי שנולד וגדל בבגדד, מזוהה עם שני דברים עיקריים: הקאהי והביקור בקברו של יחזקאל הנביא". כך מתחיל אבי, אברהם שמיר, את סיפורו כשבעיניו ניצוצות ובליבו התרגשות שאין כמותה.

"את הקבר של יחזקאל הנביא שנמצא בעיירה צ'פל (chifel), כ-100 ק"מ מבגדד וממוקמת על גדות נהר הפרת, פקדנו לקראת חג השבועות. למקום עלו לרגל (ה'זייארה') נהרו יהודים רבים שהתפללו על הקבר, שהיה מכוסה בפסוקים מספר יחזקאל, וביקשו ישועות לבריאות, לזיווג, לפרנסה ועוד".

אברהם שמיר. "חוויה משפחתית"

אברהם שמיר. "חוויה משפחתית"

"הנסיעה היתה באוטובוסים ציבוריים וכילד היא נראתה לי נצח. כל נסיעה היתה חוויה בפני עצמה ונהגנו להישאר באזור מספר ימים, לישון, לאכול ולחגוג כולנו ביחד. עד היום אני זוכר את החוויה כאילו היתה אתמול. כל כך נהנינו בכל פעם מחדש, למרות התנאים הקשים ששררו במקום: יתושים למכביר, חום אימים והיעדר חשמל בכל האזור. נאלצנו להסתפק בעששיות ופנסי נפט.

"החוויה השנייה שמלווה אותי ומוכרת לעיראקים רבים היא חוויית ה'קאהי' – מאכל פופולרי של יהודים מאותה תקופה. נהגנו לאכול אותו ביום החג בבוקר, כשריחות נעימים אפפו את הבית לאורך כל היום. הקאהי הוא מאפה גדוש בחמאה וסוכר או סילאן, נראה כמו המלאווח התימני אבל טעמו שונה ובלתי נשכח".

ה"קאהי". המלאווח של העיראקים

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לרגל חג השבועות, שרה שמיר, אמי, מנדבת את המתכון ל"קאהי". שווה להתאמץ ולהכין בבית:

מתכון לקאהי עיראקי לשבועות

מה צריך?
4 כוסות קמח

1.5 כוסות מים (לפי הצורך)
1 מרגרינה מומסת

סוכר/סילאן/ דבש

איך מכינים?
מנפים את הקמח לקערה. יוצרים גומה בקמח ולתוכה שופכים כוס מים בטמפרטורת החדר. מערבבים את המים והקמח בידיים ומוסיפים את חצי כוס המים הנוספת במידת הצורך. הבצק צריך להיות יחסית גמיש. לשים עוד כחמש דקות, מכסים במגבת ומניחים לנוח כשעה בטמפרטורת החדר.

מוציאים את הבצק מהקערה ומחלקים ל-9-8 כדורים. פותחים כל כדור לעיגול דקיק וגדול. על כל עיגול מורחים מרגרינה רכה ומקפלים לריבוע. פותחים עיגול נוסף, מורחים מרגרינה. שמים בתוך העיגול את הריבוע הראשון ומקפלים לריבוע. ככה שלוש שכבות. מכניסים את כל הריבועים להכניס למקרר למשך כשעתיים.

מוציאים מקירור ומרדדים כל ריבוע לגודל של כ-2 פיתות רגילות. מחממים תנור על 180 מעלות, מכניסים את ה"קאהי" לאפייה עד שהבצק משחים. מגישים עם סוכר/סילאן/ דבש.

שיהיה לכולם בתיאבון וחג שמח.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר