עבודה של זגמייסטר & וולש
עבודה של זגמייסטר & וולש

מעצב-העל שאמר לא לברק אובאמה מגיע לחולון

אחרי שעיצבו לרולינג סטונס, ל"ליוויס", ל-BMW, לג'יי.זי ול"ניו יורק טיימס", מגיעים מעצבי העל, סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש, למוזיאון העיצוב חולון

פורסם בתאריך: 8.6.18 09:16

מוזיאון העיצוב חולון מקדיש את התערוכה "זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה" לצמד מעצבי העל בתחום התקשורת החזותית: סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש. מדובר במעצבים הגרפיים החשובים ביותר כיום המשפיעים על דור שלם של מעצבים. השניים הגיעו השבוע במיוחד להרצות בפתיחת התערוכה (רביעי) שתינעל ב-20 באוקטובר.

צמד המעצבים, סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש, הידוע בין היתר כמי שעיצבו עבור WIX, הרולינג סטונס, ליוויס, BMW, ג'יי.זי וה"ניו יורק טיימס" בשלל טכניקות.

זגמייסטר & וולש

גסיקה וולש וסטפן זגמייסטר במוזיאון העיצוב חולון. צילום שי בן אפרים

סטודיו זגמייסטר & וולש הפועל במנהטן מתמחה ביצירת זהות ומיתוג. עבודתם של סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש מאופיינת בעיצוב נועז ופרובוקטיבי, אמיץ וחצוף, רגשי ואנושי, פורץ גבולות בין מדיות ואמצעי הבעה. השניים מגמישים את השפה החזותית ומחליפים כובעים בין מעצבים גרפיים, טיפוגרפים אקספרימנטליים ועד לאמני פרפורמנס.

עבודה של זגמייסטר & וולש

עבודה של זגמייסטר & וולש

מיה דבש, אוצרת התערוכה והאוצרת הראשית של המוזיאון: "בשלל טכניקות, אמצעי הבעה מגוונים, חומרים בלתי שגרתיים, תוך נטילת סיכונים, זגמייסטר & וולש מצליחים ליצור דימויים בלתי נשכחים ולעורר אותנו לחשוב על הדימויים שאנו צורכים ומייצרים". באמצעות התערוכה תשאלנה שאלות כמו: איך נראה רגש? איך מתעצב אושר? מהו יופי? האם ניתן לגעת בליבו של אדם באמצעות עיצוב?

סטפן זגמייסטר, יליד אוסטריה (1962), למד באוניברסיטה לאמנות שימושית בוינה ובפראט בניו יורק. בגיל 29 החל לעבוד בסניף הונג קונג של משרד הפרסום "ליאו ברנט" ובמהרה הפך לדמות חשובה במשרד. לאחר תקופה עבר לניו יורק כדי לעבוד כמעצב ראשי לצידו של המעצב האגדי טיבור קלמן. כשקלמן סגר המשרד שלו, זגמייסטר פתח סטודיו משלו ומאז דרך כוכבו.

בתחילת פעילותו העצמאית הרבה זגמייסטר לשתף פעולה עם תעשיית המוזיקה. בין המוסיקאים שעימם עבד היו הרולינג סטונז, דיוויד ביירן, לו ריד, אירוסמית ופט מתיני. עבודתו זיכתה אותו בארבע מועמדויות לפרס הגראמי וכמעט בכל פרס עיצוב אפשרי. בשנות ה-90 אף התפרסם כמעצב שפגע בעצמו בשם האמנות כאשר יצר כרזה לפרסום הרצאה שלו באמצעות חריטת הפרטים החשובים על פלג גופו העליון. הכרזה הפכה לאבן דרך בעולם התקשורת החזותית.

עבודה של זגמייסטר & וולש

עבודה של זגמייסטר & וולש

ג'סיקה וולש, ילידת ניו יורק (1986), למדה עיצוב בבית הספר לעיצוב של רוד-איילנד ועומדת מאחורי פרויקטים עבור לקוחות כמו ג'יי.זי, "ליוויס" וה"ניו יורק טיימס". בין היתר יזמה פרויקטים כמו Ladies, Wine & Design שכיום פועל ביותר מ-150 ערים ברחבי העולם (וגם בתל אביב). עבודותיה זיכו אותה בפרסים רבים ובשנת 2015 היא נכללה ברשימת 30 המעצבים המבטיחים מתחת לגיל 30 של המגזין פורבס.

בשנת 2012 ולאחר שעבדה בסטודיו שלו, הפכה לשותפה של זגמייסטר. ההכרזה על השותפות לוותה במודעה שבה הם מצולמים עירומים. זגמייסטר טען שעירום הוא תכסיס זול ולטענתה של וולש, עירום מוכר.

זגמייסטר נודע כמעצב שהחליט מדי שבע שנים לצאת לשנת שבתון שבה הוא סוגר את הסטודיו מתוך אמונה ב"כוחו של פסק זמן". אפילו פנייה של ברק אובמה ובה הצעה לעבוד על קמפיין הבחירות נענתה בשלילה לטובת שנת השבתון.

12 שלבים של אכפתיות הוא פרויקט אישי של ג'סיקה וולש שמציע תכנית לגמילה מאדישות ומאגוצנטריות. במשך 12 חודשים עסקו ג'סיקה ושותפה לפרויקט, טימותי גודמן, במעשי חסד שכללו בין היתר: מתן כסף לזרים, חיבור מחודש עם אהובים שהתרחקו, חיוך לאנשים ברחוב וחיפוש אחרי חיות מחמד אבודות. תוצאות הניסוי ותהליך העבודה עליו תועדו בבלוג אישי שליווה את הפרויקט.

24/7. אתר האינטרנט של הסטודיו (sagmeisterwalsh.com) מאפשר בכל רגע נתון בשעות היממה, לצפות בשגרת היום של הסטודיו. צילום הסטודיו בזמן אמת מסיר את המסתורין שאופף את תהליך היצירה ומעביר מסר של שקיפות, כנות וטוטליות.

העבודות שיוצגו בתערוכה במוזיאון העיצוב בחולון מחולקות לשש קטגוריות המייצגות כמה מן הכלים באמצעותם מצליחים מעצבים לרגש, לשכנע וליצור דימויים בלתי נשכחים, כמו: אות כדימוי, רפרנסים וציטוטים, פירוק והרכבה, בוראים עולמות, ייצוג של גוף, ייצוג של רגשות.

התערוכה תוצג בין התאריכים 6.6.18-20.10.18.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר