מתוך עבודת הוידיאו של ליאור עילם
מתוך עבודת הוידיאו של ליאור עילם

המשימה: סיפור אישי. התוצאה: תערוכה מעוררת מחשבה

גלידה שאוכלים גם את הכפית, אפליקציה לג'רמופובים וקמפיין להצלת ים המלח - ביקור בתערוכת הבוגרים של HIT. ביקור חובה שפתוח לקהל הרחב

פורסם בתאריך: 26.7.18 10:58

אם התפנה לכם קצת זמן הקיץ ואתם מחפשים במה למלא אותו, יש לנו הצעה בשבילכם: תערוכת הבוגרים של המכון הטכנולוגי חולון HIT אשר מתקיימת בימים אלה ופתוחה לקהל הרחב ובה מוצגים מגוון פרויקטים בשלל נושאים עליהם עמלו הסטודנטים במהלך התואר בהשראת סיפוריהם האישיים. הנה כמה מהעבודות המרתקות:

אל תייבש אותי – מחאת הים הנעלם

כבר עשורים שלמים שים המלח נמצא בגסיסה. מדי שנה יורד מפלסו במטר אחד כאשר בשנים האחרונות הוא מגיע כמעט למטר וחצי בממוצע. מדובר באסון האקולוגי הגדול ביותר בארץ ישראל. ים המלח לא לבדו ובמהלך המאה ה-20 התייבשו להן מספר ימות בידי האדם כמו ימת אראל בברית המועצות וימת צ'אד ביבשת אפריקה. יש מספר סיבות להתייבשות ים המלח, והעיקרית שבהם היא גירעון בכמות המים שנכנסת אליו מדי שנה מנהר הירדן בעקבות הטיית מקורותיו הטבעיים לטובת משקי המים של ישראל, ירדן וסוריה. ואם לא די בכל זה, הרי שבכל שנה נפערים עשרות בולענים חדשים אשר מצטרפים אל 6,500 הקיימים בשטחי הים שהתייבש ומעמידים את כל עתיד האזור בסכנה.

מתוך קמפיין "אל תייבש אותי". טליה בן דוד

מתוך קמפיין "הים הנעלם". טליה בן דוד

נתונים מדאיגים אלה הם שהביאו את טליה בן דוד, בת קיבוץ עין גדי וסטודנטיות לתקשורת חזותית ב-HIT, להגיש את פרויקט הסיום שלה כתכנית הצלה משותפת למדינת ישראל ולמדינות השכנות לה (סוריה, ירדן) במטרה להשיב מים לים המלח ולשמור על אוצר הטבע המשותף. "הים הנעלם" הוא קמפיין מחאתי, אשר מטרתו להכריז על ים המלח כשמורת טבע. הקמפיין שיצרה בן דוד כולל אתר אינטרנט, המכיל חומרי הסברה ומוצרי שיווק והפצה לרשתות החברתיות. באתר שבנתה כחלק מקמפיין המחאה מוצגים נתונים מרכזיים על האסון, ביניהם ירידת מפלס הים והיווצרות הבולענים. בנוסף לכך, באתר שבנתה יש שעון ספירה לאחור אשר מתאפס כל לילה בחצות ומטרתו לתת מבט ריאליסטי על הזמן ההולך ואוזל להצלת ים המלח.

Pain, Time, Life – מחלת הקרוהן בשלושה שלבים

מיצג של וידאו ארט העוסק כולו במחלת המעי הכרונית הקרוהן ודרכי ההתמודדות אתה הוא פרי יצירתה של רעות שני בת ה-26 אשר מסיימת כעת אל לימודיה במגמת תקשורת חזותית ומתאר את סיפורה האישי. רעות, רקדנית בלט, חולה במחלת הקרוהן אשר מאלצת אותה להתמודד עם כאבי בטן קשים ומחיית אותה לבדוק טוב טוב מה היא מכניסה לפה. המיצג שלה בתערוכה מורכב משלושה מימדים: כאב, זמן וחיים. שלושת המימדים הם מחזוריים ומוקרנים על אובייקט שיצרה רעות שהוא שילוב בין שעון חולון המייצג את האובססיה סביב העיסוק בכאב והזמן, לבין גוף האדם.

Pain, Time, Life. עבודה של רעות שני

Pain, Time, Life. עבודה של רעות שני

GERMSPOT – הסוף לפוביה מחיידקים

אז מי הם אותם ג'רמופובים וממה הם כל כך מפחדים? הג'רמופובים הם אנשים סטריליים, יש שיגידו שאולי קצת יותר מהרגיל. למעשה, לאותם אנשים יש פוביה מחיידקים, והם חיים בחשש תמידי לחלות או להידבק מזיהומים שונים. ליאור בלוך בת 27, סטודנטית לתקשורת חזותית ב-HIT, היא ג'רמופובית בכל רמ"ח איבריה, ולכן חיפשה פתרון לפוביה בה היא לוקה ופיתחה פלטפורמה לאפליקציה שתעזור לג'רמופובים רבים להרגיש בטוחים בסביבה בה הם נמצאים. האפליקציה "ג'רמספוט" מהווה מעין עוזר אישי וקומי של הג'רמופוב ובאופן הזה עוזר לו לשרוד את היום עם מינימום חיידקים. היישומון פועל באמצעות סריקה או צילום של מוצרים בסביבה ונותנת אינדיקציה על כמות החיידקים שבהם באמצעות מאגר שימוש במאגר גלובלי של מוצרים ופריטים מכל רחבי הגלובוס. באופן הזה יוכלו הג'רמופובים למיניהם להוריד את מפלס החרדה בכל פעם שהם נוגעים בחפץ או מוצר כלשהו.

זבל מי שמלכלך

הידעתם שישראל נמנית עם המדינות הראשונות בעולם בייצור פסולת וגרימת זיהום רב לסביבה? האמת שנתון זה לא ממש הפתיע, מספיק לעבור בתחילתו של כל שבוע בכניסה לגנים הלאומיים ולראות את הרי הזבל שנערמו שם משבת. ליאור עילם, בת 29 מתל אביב וגולשת גלים, הזדעזעה מן הנתון הדרמטי הזה והחליטה לבחון את העניין מקרוב בפרויקט הגמר שלה במגמת תקשורת חזותית.

במשך מספר חודשים היא אספה את הפסולת שלה והתחילה לבדוק ולחקור את ההשלכות של כל פריט שמושלך לאשפה. כך גילתה על עצמה כי היא נוהגת להשתמש בקשיות לשתייה מדי יום. עוד גילתה על עצמה כי היא בעיקר לוקחת אתה לקניות שקיות בד רב פעמיות אולם עדיין זורקת המון שקיות ניילון. מתוך המחקר שעשה היא יצרה סרטון בן שש דקות אשר מהווה ביטוי חזותי למחקר שעשתה ומטרתו היא להעלות את המודעות בצמצום האשפה הביתית. הסרטון של ליאור מורכב מ-6 סיטואציות, שממחישות כיצד כל פעולה שלנו פוגעת בסביבה.

מתוך עבודת הוידיאו של ליאור עילם

מתוך עבודת הוידיאו של ליאור עילם



LEDER SCOOPS – בשורה לאוהבי הגלידה

האם חשבת פעם לאכול גלידה כולל את הכפית? ענבר זניר, סטודנטית בת 29 לעיצוב תעשייתי, חשבה על הרעיון. היא רצתה לשלב את שלוש האהבות הגדולות שלה: איכות הסביבה, עיצוב ומזון ולפתח רעיון שישאיר חותם בתעשיית המזון. לצורך כך, היא פיתחה בפרויקט הגמר שלה  סדרה של שישה מוצרים חדשים ואכילים אשר ישנו את חווית אכילת הגלידה מקצה לקצה. החלק הראשון בסדרה האכילה הם המוצרים אשר מחליפים את המוצרים הקיימים – הכוס, הגביע והכפית. החלק השני בסדרה מאפשר תחליף לא רק לכלים הקיימים, אלא גם לצורת האכילה הקיימת – בביס, בשרינג או בשאיבה.

לאכול גלידה כולל את הכפית. עבודה של ענבר זניר

לאכול גלידה כולל את הכפית. עבודה של ענבר זניר

BITE הוא כלי אשר שואב השראה מסוכריות ופרלינים. הוא מאפשר להכניס את הכלי בשלמותו לפה ולחוות פיצוץ של גלידה בכל רחבי החך. הביס בצורת כדור כווריאציה מוקטנת של כדור הגלידה המוכר מאפשר ללקוח לאכול כמות גדולה יותר של כדורים  וכך ליהנות מיותר טעמים בקינוח אחד. BAR הגיע מתוך הבנה שלחלוק גלידה זה תמיד כיף, אבל לחלק לקים פחות. המוצר שואב השראה מחטיפי שוקולד שונים, ונותן פתרון לתרבות השרינג – אפשר לשבור חתיכה ולחלוק עם בן זוג, בני משפחה או חברים. DROPהוא כלי בצורת טיפה אשר שואב השראה מארטיק "גומיגם" ומאפשר אכילה של גלידה בשאיבה – כמו טיפת מים. הוא מנצל את גמישות החומר, ומאפשר "לשתות" גלידה מתוכו.

תערוכת הבוגרים  של HIT מכון טכנולוגי חולון – עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית מתקיימת מדי יום ופתוחה למבקרים עד יום רביעי, 1.8, בימים א', ב' ,ד', ה'  16:00-22:00, ג' 10:00-22:00, ו' 10:00-13:00. גולומב 52, חולון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר