גפנר מרחף באוויר. צילום: אורלי אייל
גפנר מרחף באוויר. צילום: אורלי אייל

מפגש מהסוג השישי עם ההודיני של חולון. צפו:

אחרי תכנית הריאלטי הפופולרית בארה"ב והמקום הראשון באליפות אירופה לקוסמות, אמן החושים והמנטליסט רן גפנר הביא כבוד לישראל באולימפיאדת הקוסמים האחרונה

פורסם בתאריך: 4.8.18 18:08

מהדורת שוקולד של "ורד הגליל' שנקראה פיקולו ובה בכל חפיסה היה דף הוראות לביצוע קסם (מיזם שהפיקה הקוסמת דליה פלד) הציתה את דמיונו של הילד רן גפנר. היום הוא אמן חושים

ומוזיקאי פעיל שמספר שזהו "הזיכרון הראשון והמתוק שלי מהתחום. גפנר ידע כבר בגיל שבע שיהיה קוסם: "סבא שלי לימד אותי את הקסם הראשון שלי ועד היום אני מבצע אותו", הוא אומר בחיוך נוסטלגי.

גפנר, שמתגורר בחולון עם אשתו ובנם בן השמונה החודשים, התוודע לתחום העל-חושי, קטגוריה בקסמים, בתקופת שירותו הצבאי. "אם קוסם ישתמש בזריזות ידיים לצורך הקסמים, אז אמן חושים ישתמש בטכניקות פסיכולוגיות כדי ליצור אשליה של חוש שישי", הוא מסביר ומספר כיצד אחרי שנים של אימונים, קריאה אינסופית של ספרים, הרצאות וכנסים בארץ ובעולם, "החלטתי שזה מה שאני רוצה לעסוק בו באופן מקצועי ושילבתי את היכולות שפיתחתי ביחד עם התחביב השני שלי- מוסיקה, כדי ליצור קטעים שהם ייחודיים רק לי".

צפו בגפנר מייצג את ישראל באולימפיאדת הקוסמים: 

 

גפנר, בוגר בית הספר רימון למוזיקה, התמקצע בתחום, ההשקעה והשילוב הבימתי החזק הוכיחו את עצמם והביאו לגפנר בשנת 2014 את הזכייה באליפות אירופה לקוסמים של הפדרציה הבינלאומית לקוסמים FISM. בנוסף להשתתפותו באליפות, הופיע גפנר בתכנית הטלוויזיה האמריקאית PENN AND TELLER – FOOL US בעונתה הרביעית. שנחשבת לתכנית הקסמים החשובה בעולם. התכנית, בהנחיית אליסון האניגן המוכרת מהסרטים "איך פגשתי את אמא" ו"אמריקן פאי", צולמה בלאס ווגאס ונצפתה על ידי קרוב ל-30 מיליון צופים. למעשה, פורמט התכנית כל כך הצליח, שברשת קנו את הזכויות לתכנית הקרויה "מי יפיל את המאסטר" ובה השתתף גם. אשתקד זכה בפרס האמן היוצר מטעם אמ"י (איגוד אמני ישראל) על מופע הטלפתיה שלו.

ואולם, את ההישג המשמעותי ביותר בקריירה שלו עד כה קצר גפנר בתחילת החודש באולימפיאדת הקוסמים הבינלאומית בעיר בוסאן שבדרום קוריאה. את התחרות סיים מדורג במקום הרביעי המכובד בתחום המנטליזם – הישג ישראלי חסר תקדים. באליפות התמודדו 150 מהקוסמים והמנטליסטים המובילים בעולם בקטגוריות שונות (מנטליזם, קלפים, קומדיה, אילוזיות ועוד). גפנר, שייצג את אגודת הקוסמים הישראלית, הוא האמן הישראלי הראשון שמייצג את ישראל בתחרות זו.



איך אתה מתייחס להישג הזה?

"אולימפיאדת הקוסמים הבינלאומית נחשבת לפסגת התחום ומוכרת על ידי כל העוסקים בענף. היא מתקיימת אחת לשלוש שנים, בכל פעם בעיר אחרת, ומאורגנת על ידי FISM – פדרציה של 150 אגודות קוסמים מכ-50 מדינות ברחבי העולם. הזכייה חשובה ומעניקה לי הערכה עולמית וגם מציבה את אגודת הקוסמים הישראלית על המפה", הוא מסכם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר