גן סיפור צ'בורשקה וחבריו. צילום: אלי נאמן
גן סיפור צ'בורשקה וחבריו. צילום: אלי נאמן

גן סיפור חדש מיוחד ליוצאי חבר העמים בחולון

הפסל ליאוניד זילבר יצר עבור הגן חמישה פסלים של דמויותיהם של "צֶ'בּוּרַשְׁקָה וחבריו", הפופולריות בתרבות הרוסית

פורסם בתאריך: 30.8.18 14:12

ביום רביעי בשבוע הבא ייחנך בשדרות משה שרת 27 בחולון גן סיפור חדש – "צֶ'בּוּרַשְׁקָה וחבריו". הגן החדש, שיצטרף ליותר מ-50 גני סיפור הפזורים ברחבי העיר, מבוסס על סדרת ספרי הילדים האהובה והוותיקה מאת הסופר הרוסי אדוארד אוספנסקי, שהלך לעולמו לפני כשבועיים.

צ'בורשקה הוא יצור בדיוני בעל גוף קטן ואוזניים גדולות שמבלה הרבה מזמנו עם גֶנה התנין נגן האקורדיון ועם חברים נוספים. מדובר בדמויות שמפורסמות בכל רוסיה ומדינות חבר העמים, ומשום כך, עצם הקמת הגן כבר מעוררת התרגשות נוסטלגית רבה בקרב יוצאי מדינות אלו.

הפסל ליאוניד זילבר יצר חמישה פסלים עשויים ברונזה בגובה כשני מטרים עם גיבורי הספרים: צ'בורשקה, התנין, הכלב, החתול והגברת. הגן החדש, בתכנונה שלאדריכלית הנוףכרמלה גבריאל ובביצוע אגף גנים ונוף בעיריית חולון, ממוקם בתוך גן ציבורי קיים, בשדרות משה שרת 27, בשכונת קריית שרת (מול מרכז שטיינברג למוזיקה). הגן שודרג והוחלפו בו גם מתקני המשחק למתקנים חדשים ונוסף דשא סינתטי. כמו כן, בגן ובסביבתו בוצעו פעולות הנגשה, עבודות פיתוח וריצוף ובנוסף חודשה מערכת ההשקיה.



פרויקט גן סיפור בחולון כולל כבר למעלה מ-50 גנים שמשלבים ספרות ילדים עם פיסול סביבתי ברחבי העיר. הגנים מציעים לילדים חוויה שמעודדת קריאת ספרים, במקביל לחשיפתם לעבודות אמנות פלסטית מגוונות. באמצעות פרויקט זה מקבל הגן הציבורי מרכיב חינוכי נוסף, מבלי לוותר על מרכיביו האחרים: משחק מוטורי, בילוי בחיק הטבע, פעילות ספורטיבית ומפגש חברתי לבני גילים שונים. גני הסיפור הפכו עם השנים לאבן שואבת למבקרים רבים מהעיר, מהארץ ומחוצה לה והפרויקט אף זכה ב"פרס עזריאלי לתכנון אורבני". בין גני הסיפור שהוקמו באחרונה בעיר: אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה, המומינים, מסעות עם קורחיריו ואבא חום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליז

    כל הגן סיפור בעיר חולון מטופשים שמים פסל של קיפוד וזה גן סיפור שמים פסל של כלב וזה גן סיפור נוו באמת שימו פסלים בכייף אבל אל תשגעו את הילדים וצקראו להם גן סיםר איזה סיפור בדיוק??

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר