שינקמן בהשקת ספרה. "איגדתי את הפוסטים"

נותנים בראש: כך הפך הלב השבור של הצעירה מחולון לרב מכר

ההגיגים, המשברים, סודות הלב ובגדול כל מה שחשבה וחשפה, הפכו אותה לכוכבת, לבלוגרית ולסופרת: רוני שינקמן בפרויקט מובילי הרשת של "השקמה-חולון"

פורסם בתאריך: 10.9.18 17:33

רוני שינקמן, רק בת 26 וכבר הספיקה להיות מובילת דעת קהל, כוכבת רשת, בלוגרית וסופרת. את דרכה אל תחום הכתיבה היא סללה כבר בתור נערה צעירה כשנכנסה אל עולם הבלוגים שהיה אז בשיאו. "התחלתי בגיל מאוד קטן, בת 13", היא מספרת, "ההורים שלי הם עיתונאים לשעבר, כך שהכתיבה היתה חלק מהחיים שלי".

היא החלה לכתוב בבלוגים בימים שעוד אף אחד לא דמיין שעשור לאחר מכן מארק צוקרברג יעמוד בראש מדינת פייסבוק. "כתבתי סיפור בהמשכים במשך שנה וגם טור עלי, אז גם עזרתי לנערות אחרת", נזכרת שינקמן. משם היא המשיכה לשמש ככתבת במגזין "מעריב לנוער" עד גיוסה לצבא. בהמשך חזרה לכתוב באתרי בלוגים, ובשנים האחרונות משמש חשבון הפייסבוק שלה, המונה עשרות אלפי עוקבים, כפלטפורמה המרכזית להעברת תכניה. "הפכתי את הפייסבוק לבלוג שלי", מציינת שינקמן.

חשיפתה הגדולה ברשת באה בעקבות פרידה קשה מבן זוגה (שלימים יהיה בעלה) לאחר שהיתה בקשר זוגי ארוך איתו. שינקמן מצאה את עצמה כותבת ומשתפת את קהל העוקבים על המשבר בחייה ותחושותיה. "פרקתי את התחושות הקשות בפייסבוק, והתגובות וההדים שהגיעו בעקבות זאת גרמו לי להרגיש טוב והבנתי שגם לאחרים זה עושה טוב". כתיבתה הכנה והפתוחה הפכה לפופולרית ואהודה ובמהרה צברה קהל אדוק שרק הלך וגדל.

כעבור לא הרבה זמן הפכה שינקמן לדמות ידועה בעולם האינטרנט וזכתה לתואר "כוכבת רשת". "לא תכננתי לכתוב ולספר לכולם על החיים שלי אבל הפוסט הראשון גרם לכך שנפתחתי, ואנשים סיפרו לי שהדברים ששיתפתי עזרו גם להם להתמודד עם חוויות שעברו בעצמם, אז חשבתי לעצמי למה לא בעצם". כיום מפעילה רוני שינקמן חשבון פייסבוק המונה מעל ל-60 אלף עוקבים.



לפני שלוש שנים פרסמה שינקמן את ספרה הראשון בשם "אהבה בין הטיפות" בהוצאת קוראים, שהורכב מכל החומרים שלה שפרסמה בבלוג ובפייסבוק. שנה וחצי לאחר מכן יצא ספרה השני "חלקים בין אהבה" . שינקמן מספרת לנו כי בימים אלה ממש היא כבר מתחילה לעבוד על ספרה השלישי שבניגוד לקודמיו לא יהיה אסופה של סיפורים, אלא רומן באורך מלא. "עכשיו מתחיל להתגבש רעיון שאתחיל לעבוד עליו אחרי החגים. זה יהיה רומן אחד ארוך, מאוד מעניין ולא בנאלי בכלל", היא מגלה.

לפני שנה סגרה מעגל כאשר התחתנה עם בחיר ליבה ברק אשר לפני שנים שבר את ליבה, אותו שברון לב שהפך את שינקמן לבלוגרית מוכרת.

מה את אומרת לנערות שרוצות להתחיל לכתוב?

"הלוואי והיה לי את המתכון להצלחה בטוחה, אבל לא צריך להוציא בכוח אלא להיות בטוח ולהאמין ביצירה שלך, ורק אחרי שאתה בטח שיש לך משהו טוב ביד, לפרסם".

כבלוגרית, כוכבת רשת וסופרת, מה את חושבת על היעלמות הדפוס מחיינו לטובת הדיגיטל?

"אני שונאת לקרוא בדיגיטל ומעדיפה פי מיליון את הספר. אני מקווה שהדפוס יצליח להשתמר, אבל אני לא יכולה לדעת מה יהיה פה בעוד חמש שנים, כפי שלא חזיתי את הכניסה של פייסבוק".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר