הלית חממי ובן זוגה. "אהבת חיי"
הלית חממי ובן זוגה. "אהבת חיי"

רוצות זוגיות? "במקום לסנן גברים באתרי היכרויות, שנו את הגישה"

מהייאוש במציאת זוגיות באתרי ההיכרויות, דרך הירידה במשקל ועד שמצאה את ה"אחד". סיפורה של הלית חממי מחולון, מנחת תכנית TWOgether לפנויים/ות

פורסם בתאריך: 23.11.18 10:58

הלית חממי מחולון בילתה במשך שנים רבות באתרי היכרויות ולא הצליחה למצוא זוגיות. רק לאחר שעברה תהליך אישי עמוק, היא הכירה את מי שהוא בן הזוג שלה בשנה וחצי האחרונות. את התובנות שלה לגבי הדרך הנכונה ליצירת זוגיות, היא גיבשה למיזם היכרויות חדש וראשון מסוגו בישראל בשם – https://twogether.co.il

סיפורה של הלית, בת 48, תושבת חולון, גרושה ואם לשתיים, מתחיל כשהיתה בת 25. אז נישאה ולאחר מספרר שנים של טיפולי פוריות, המאמץ נשא פרי והיא הביאה לעולם את בתה הבכורה. זמן קצר לאחר הלידה החלה להתערער מערכת היחסים שלה עם בעלה, אולם הם המשיכו לחיות יחד עוד חמש שנים שבמהלכן לא הצליחו לגשר על הקשיים ובסופו של דבר התגרשו.

לאחר תקופה ארוכה שבה בילתה באתרי היכרויות רבים, היא הכירה גבר מבוגר ממנה ב-13 שנים ולאחר שנה נכנסה שוב להריון. בשנת 2012 חלה בסרטן בעלה לשעבר של חממי ובתוך חודשיים מהיוודע דבר המחלה, הוא נפטר. הטרגדיה הזו הובילה את חממי לתובנה שהחיים קצרים והיא החליטה שהיא חייבת לעשות שינוי ולמצוא לעצמה זוגיות אמיתית. זמן קצר לאחר מכן היא נפרדה מבן זוגה, אבי בתה השנייה, ונרשמה לתכנית לירידה במשקל.

במקביל לירידה במשקל, היא בילתה באתרי היכרויות במשך תקופה ארוכה אולם לא הצליחה לייצר שם קשר אמיתי עם גברים שלכאורה נראו פוטנציאליים. לאחר שנואשה מאתרי ההיכרויות פנתה חממי למאמנת מקצועית לזוגיות ולאחר תהליך שעברה איתה, היא הבינה מהם הדברים שתוקעים אותה מלייצר זוגיות טובה.

התהליך שעברה גרם, לדבריה, לשינויים מהותיים בתפישה העצמית, ובהמשך הפכה היא עצמה למנחת קבוצות וכבר חמש שנים שהיא מרצה ומנחה קבוצות ברחבי הארץ של מאות נשים.

"תהליך הירידה במשקל היה עבורי תהליך משנה חיים",  היא מספרת. "הגעתי אישה עם ערך עצמי ברצפה, קורבנית ובטוחה שהחיים התאכזרו אליה. נכון, החיים שלי היו עמוסי אתגרים ועל חלקם הייתי מותרת בקלות, אבל שם בסדנה ("סיון אופירי – פשוט לרדת במשקל"), שהיום אני עצמי מנחה ומצילה בעזרתה אלפי נשים, קיבלתי בעיקר מסוגלות והבנה שאני ראויה לטוב ביותר.

"מהיום שהיא הסתיימה, הפכתי כל חלק בחיי לטובה ב-180 מעלות. מעבר לירידה במשקל, ההרגשה והמראה הנהדר, נפטרתי מדלקת פרקים, ממיגרנות ומעוד מכאובים שסחבתי שנים, פיתחתי קריירה מפוארת והתחלתי להתפרנס כראוי. הבנתי בעיקר שאם משהו אינו עובד לי בחיים למרות שאני ממש רוצה אותו, אז כנראה שיש לי איזו פרדיגמה שתוקעת אותי וכדאי לוותר על האגו וללכת לקבל עזרה".



כך בעצם הגיעה לקרן גילת, המאמנת הזוגית, לקבל עזרה. זמן קצר לאחר שסיימה את האימון לזוגיות היא מצאה את בן זוגה בשנה וחצי האחרונה, אותו היא מגדירה כאהבת חייה. לאור כל התובנות שלה בנוגע למציאת זוגיות נכונה, היא החליטה להעביר הלאה את כל מה שלמדה ולאחרונה הקימה את מיזם ההיכרויותTWOgether .

ספרי על החוויה האישית שלך מאתרי היכרויות?

"התחושה היתה לפעמים כרואה ואינה נראית. אלפי גברים שאת צריכה לעשות ביניהם עבודת סינון. עד שאת אוספת את הכוחות לפנות לאחד הגברים, רוב הסיכויים הם שהוא בכלל לא יענה לך. אז את מוצאת את עצמך בעיקר נעלבת, מרגישה דחויה ומתחילה לפתח תיאוריות לא רלוונטיות על מי ומה שאת. אם כבר הצלחת ליצור קשר, אז אחד בכלל רוצה רק יחסי 'יזיזות' ואת לא. אחר מגיע אחת לשלושה חודשים לארץ והוא רוצה חברה לבילוי ואילו את רוצה זוגיות, השלישי שלוש דקות אחרי שפתחת שיחה, ירצה לבדוק את גודל ומידת החזייה שלך ואת מיד מתכווצת ונעלבת עד גועל.

"נכון שהכל טוב ומקובל, רק שאני נכנסתי לאתרים הללו כדי למצוא בן זוג לחיים, לבנות שוב משפחה. אחרי כמה נסיונות כושלים, פורשים לקחת מנוחה ואז כנראה תעבור עוד שנה עד שתעזי שוב להתחיל ולנסות מחדש. כמה אפשר? ברור שבין כל אלפי הגברים יש אחד שרוצה זוגיות, אבל אם אין את הכלים הנכונים כדי לאתר אותו ובכלל לשרוד את התהליך. הסיכוי שהוא יימצא קלוש ומייאש".

מה הבאת מתוך החיים שלך למיזם ההיכרויות?

"המון תובנות, בהתחלה את התסכול האישי והידיעה שהענף בפשיטת רגל, שמאסנו באמצעים הקיימים היום; את ההבנה שיש כל כך הרבה פנויים ופנויות שלא מצליחים למצוא זוגיות ובעיקר את הייאוש. מתוך הייאוש הבנתי שחייבים לעשות שינוי, שם באה לעזרתי היכולת שלי להביא את עצמי לכדי עשייה, עבודה רגשית, מנטלית וקוגניטיבית. שמתי את האגו בצד והלכתי ללמוד מה אני עושה לא בסדר. כל חיי הסתובבתי עם הבנה שגויה בכלל על מה זו זוגיות. היום אני בטוחה שכנראה זוגיות היתה מתחת לאפי יותר מפעם אחת אבל לא יכולתי לראות אותה.

"ובכלל, אם אני מחכה כל החיים ל'אחד' ואילו הסיכוי למצוא אחד כזה הוא בגדר בלתי אפשרי. הבנתי שאין דבר כזה 'האחד' – עובדה: אהבתי יותר מגבר אחד בחיי. שניתי את הפרשנות שלי למושג 'פשרה' והבנתי שזה יושב על פשר. כל זה חידד לי את השיחות שלי עם חברים בעולם הפנויים ואיך אנחנו תקועים ושחייבים לשנות את הגישה לגבי מה ואיך יוצרים זוגיות ובכלל שזה באחריות שלי".

ספרי על הצלחות בעקבות השתתפות בקורס.

"אחד הגברים טרח לשתף ולספר לי שהוא נמצא כבר כמה חודשים בזוגיות וברור לו שלולא הסדנה, רוב הסיכויים שבכלל לא היה פונה לבחורה שבה הוא מאוהב עד הגג, כי לכאורה היא בכלל לא עמדה ברשימת המכולת השגויה הקודמת שלו. בחורה נוספת סיפרה שהיא כבר ויתרה על האופציה לצאת לדייטים. אחרי הסדנה, חזרה לצאת לדייטים. מבחינתה, זו הישג ענק.

"בחור נוסף שסיפר שבמהלך הסדנה התחיל לצאת עם מישהי והיום ברור לו שאילו היה לומד תקשורת זוגית (חלק מהתכנית), רוב הסיכויים שהזוגיות הזו היתה נכשלת. הוא שינה את כל סגנון התקשורת שלו עם בת הזוג הנוכחית, הם חובקים יחד שנה. ואם זה לגיטימי, אני אחת מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר