צילום: גיא יחיאלי
צילום: גיא יחיאלי

בר רפאלי שלא הכרתם: כיצד הגיעה דמותה של הדוגמנית לצלחת?

בר רפאלי שימשה כהשראה לתערוכה חדשה בגלריית החווה בחולון, והאמנית היוצרת מסבירה: "אנחנו בעצם דומות"

פורסם בתאריך: 11.12.18 12:55

"בר-בי" היא שמה של תערוכה חדשה של המעצבת מוריה אדר פלקסין, שבמרכזה בובת הברבי האייקונית לצד דוגמנית העל בר רפאלי ואף האמנית עצמה. התערוכה תיפתח במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון בגלריית החווה בחולון בחודש הבא (12.1.18).

"העיסוק בבר רפאלי החל לפני שמונה שנים כשחקרתי את האופן בו מתהווים גיבורי התרבות בימינו – תרבות האינסטנט, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכו', ומאז אני מנהלת דיאלוג עם האיקונה שלה", מסבירה מוריה אדר פלקסין.

דרך הנוכחות החוזרת של הדימויים של שלוש גיבורות התערוכה, מתנסחת ומתחדדת ההבנה כי למרות שבר רפאלי, דוגמנית וסלב בעלת קריירה מרשימה והמוני מעריצים חיה חיים שונים בתכלית ממוריה, אמנית ומעצבת קרמית, דתיה שבחרה מאידיאל לחיות בעיר לוד, שתיהן חולקות משותף גם עם בובת הברבי.  בר רפאלי, מוריה והברבי הן סחורות המשונעות בעולם הצריכה בו אנו חיים. כולנו נמדדים/ות מבחינת הערך שלנו, ואם בר רפאלי מוכרת את יופיה, הרי שמוריה מוכרת את כישרונה ויכולותיה.

צילום: רן יחזקאל

השוק הענק הזה בו כולנו מוכרים ונמכרים פועל מתוך הגיונו הפנימי. כל פעולה של בר, מנשיקה ועד לידה, מקבלת ערך שיווקי ומובן כלכלי. היא מופת לרעב הבלתי פוסק של השוק לכבוש עוד נתחים נוספים מהקיום האנושי והמרתם לכדי שווי כלכלי. שיווק הופך לחזות הכל והערכה של איכויות – פואטיות, אתיות או אסתטיות – מתבטלת אל מול עוצמתו הדורסנית של השוק. הקורבן הוא תמיד האנושיות שלנו", אומר אוצר התערוכה ערן ארליך, ראש המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל. "ותערוכה זו היא ניסיון נוסף כמו זה של עוד נשים וגברים ברחבי העולם לפורר ולסדוק היגיון דכאני זה ולהצביע על אפשרויות קטנות, יומיומיות, כאלו שהשוק מתקשה לתמחר, לפעול ממקום אחר".

מוסיפה מוריה: "ככל שהתעמקתי בדמות של בר רפאלי (זו המוצגת לנו בתקשורת, כמובן) וקילפתי עוד ועוד קליפות, מצאתי שבשורש, אנחנו בעצם דומות. כך, כל עבודה שכביכול עוסקת בבר, עוסקת בי ובחברה כולה. כמי שיוצרת מצד אחד בקרמיקה ומצד שני בטכנולוגיות מתקדמות כהדפסה תלת מימדית, אני מביאה ערכים של מסורת מול חדשנות, יקר וזול, עמיד מול חד פעמי – תמיד מעניינים אותי הקצוות וכיצד הם מתחברים".

בין העבודות שתוצגנה בתערוכה:

בר עד אינסוף – סדרה של תבליטי פורצלן של בר עם צבע רקע משתנה, בתוך קרטון זהב-  ספק מסגרת יוקרתית ספק אריזה תעשייתית.

דיוקן האמנית עם בר רפאלי – תבליט של בר ושל מוריה, אחת מול השניה בהדפסה תלת מימדית.

צילום: רן יחזקאל

הגביע של בר ומוריה – גביע בהדפסה תלת מימדית שנוצר מהסילואטים של הפנים של בר ושל מוריה כך שמכיוונים מסוימים הם מתערבבים ומתמזגים.

מאור לאור – מדפסת תלת מימדית מדפיסה מדי יום גוף תאורה עם דמותה של בר בהריון. כל גופי התאורה מתאספים אל הקיר תוך כדי התערוכה.

צילום: רן יחזקאל

צילום: רן יחזקאל

אוסף צלחות – צלחות עם דימויים של בר ושל מוריה במפגש של חומרים וטכניקות עבודה- פלסטיק, פורצלן, קרמיקה / הדפסה תלת מימדית, אובניים, תעשייתי.

עבודת וידאו – תהליך פירוק והרכבה של בובת ברבי פשוטה עד להפיכתה לפיגורינת פורצלן.

"בר-בי", גלריית החווה חולון, נעילה: 2.3.18. אוצר: ערן ארליך

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר