שלישיית ה"עורקביז": איש הנדל"ן ואחיו עושים כבוד לשבט ולנשמה

האחים עורקבי מאזור, בדרך לפריצה עם מוזיקת נשמה, מספרים על הגעגוע ל"מלך" זהר ארגוב

פורסם בתאריך: 19.1.19 18:00

בחודשים האחרונים החלה לפעול להקה חדשה באזורנו, "העורקביז" שמה. בלהקה שלושה אחים – נסים, תמיר וטלאור עורקבי, תושבי אזור. בחודשים האחרונים חברי הלהקה נודדים בכל ארץ, מגיעים כמעט אל כל מקום שמזמין אותם להופיע, סינגל לרדיו נמצא בתכנון, וכפי שהם מספרים: מבחינתם, "השמיים הם הגבול".

שלושת האחים גדלו באזור, ונמשכו, כל אחד בדרכו שלו, אל עולם המוזיקה.  נסים עורקבי (33), איש נדל"ן ואח האמצעי מבין השלושה, הספיק לשחרר מספר סינגלים לרדיו, ביניהם השיר "משה אבידור" שנחל הצלחה רבה לפני כשלוש שנים כשהושמע ללא הפסקה בתחנות רבות בארץ. "את 'משה אבידור' כתבתי לאחיין שלי כדי לשמח אותו. עכשיו הוא חלק מהמופע שלנו. השיר הזה עבר את כל הפלייליסטים בארץ. אני בכלל לא ידעתי שהשיר בגלגל"צ, כשחבר שלח לי הודעה בפייסבוק שהשיר שם", נזכר נסים בהתרגשות.

צפו בנסים עורקבי עם "משה אבידור":

הוא מספר כי את המוזיקה גילה בשנות ה-20 לחייו ואז החל ליצור. זאת לעומת אחיו הגדול,  תמיר (45), נשוי ואב לשבעה, שגילה את המוזיקה בגיל צעיר ובהמשך עסק ברפואה אלטרנטיבית. אל השניים הצטרף האח הקטן, טלאור בן ה-20 אשר לומד הפקה, ובחודשים האחרונים שלושתם יוצרים מוזיקה ומופיעים יחדיו במקומות שונים בארץ.



שלושת האחים שואפים לכך שהלהקה תהפוך להיות העיסוק המרכזי בחייהם המקצועיים. הלהקה היא תוצאה של עבודה משותפת שנעשתה בחודשים האחרונים, אך להקמתה קדמו פרויקטים שהתקיימו שנתיים לפני כן, כפי שהם מספרים. נסים נזכר: "תמיר החליט שהוא עושה ערב במה פתוחה לבמאים צעירים, ובכל שבוע באנו לתמוך בו ועל הדרך היינו מנגנים, כולנו. "בשנתיים האלה יצא לי לכתוב המון שירים על כל מיני דברים. וכשעלינו לבמה לנגן, זה פשוט הרגיש קסום. לצערי, עברתי תאונת דרכים לפני שנתיים ואחי חלה במחלה אוטואימונית. לקחתי צעד אחורה במוזיקה ודווקא מהמקום הנמוך הזה כביכול, זה התחיל להיוולד שוב פעם מחדש".

צפו בעורקביז בהופעה חיה:

טלאור הצעיר מספר: "אני חלמתי כל החיים להתעסק במוזיקה. כשאחי ניגש לעניין הזה, הוא פתח לי צוהר והראה לי שהחלום אפשרי, וכך קרה שהתחלתי לנגן איתו. אני חושב שמבחינה החוויה המשפחתית זה מעצים אותנו".

כעת, כאמור, מריצים השלושה מופע משותף אשר מורכב מ-17 שירים, מתוכם 12 שירים מקוריים של הלהקה. את הופעתם האחרונה נתנו בבר הסוקולובסקי בחולון.

אם שאלתם את עצמכם האם קיים קשר משפחתי כלשהו בין האחים עורקבי למשפחתו של הזמר "המלך", זהר ארגוב, אז התשובה לכך חיובית. "המשפחות מכירות, זה אותו שבט", מסביר נסים. "יש לנו בני דודים שהם בני דודים של גילי (ארגוב). במסיבות בר המצווה שלנו זהר היה בא ושר. האחים שלי היו חולים על זהר. היתה תקופת זהר בבית".

כיום הרבה אמנים אלמוניים מנסים לפרוץ דרך תכניות ריאליטי. חשבתם על האפשרות הזו?

נסים: "זו אופציה פופולרית וידועה. אני אישית מאוד סולד מזה, כי אני רוצה לעבור דרך שהיא אמיתית, שלא אשאר באשליה שאחר כך אתעורר ממנה. נכון שזה יותר קשה ואנחנו אוכלים מלא קש".

איזה סגנון מוזיקלי מאפיין את החומרים  שלכם?

"אנחנו מנגנים 'סול גרו', מוזיקת נשמה עם קצב. אנחנו שלושה אמנים, שכל אחד הוא אמן בנפרד. היופי אצלנו הוא שכל אחד מביא את הצבע שלו".

מה הלאה?

"בינתיים אנחנו נהנים להופיע יחד וזה מרגיש לנו בית. בשלב הזה אנחנו מופיעים בכל מקום שייתן לנו במה, ואז נוציא סינגל לרדיו ומפה השמיים הם הגבול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר