תומר ורסאצה. צילום: רון-אל עזר

חמישה סיפורי אופנה: "אני סטרייט, נשוי לאשה, שמתאפר ולובש בגדי נשים"

תערוכה חדשה שעולה בסוף החודש ב-HIT, חושפת חמישה סיפורים אישיים בין מגדר, זהות ואופנה

פורסם בתאריך: 22.7.19 17:38

שר החינוך כנראה לא ממש יתחבר לתערוכה המרתקת שתתחיל להציג בסוף החודש למשך שבועיים ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון, אשר מותחת את גבולות ההגדרות בין המינים. "Me" הוא שמה, והיא חושפת חמישה סיפורי אופנה אישיים ואינטימיים של קווירים, גברים שאוהבים להתלבש בבגדי נשים, להתאפר ולהתקשט, לצד נשים שאוהבות ובוחרות ללבוש חזות גברית.



התערוכה, שתיפתח ב-25 ביולי ותינעל ב-7 באוגוסט, היא יוזמה של הסטודנטית רון-אל עזר, בת 26, שלומדת במגמה לתקשורת חזותית במכון. דמויותיה הם חמישה קווירים, גברים ונשים, שבחרו לחשוף את סיפוריהם באמצעות צילומי אופנה.

"במהלך המסע שלי הכרתי חמישה אנשים מרתקים שחשפו בפני את הסיפור האישי שלהם", מספרת עזר ל"השקמה חולון". "דרך ההגדרות, תתי ההגדרות ופריצת הגבולות המוכרים לנו של גבר או אשה, מצאתי מכנה משותף משנה תודעה. זכיתי לקבל הצצה לעולם אישי ואינטימי דרך האופנה וההתייחסות שלהם לאופנה. התגליות, ההתמודדויות והשאלות שעלו גרמו לי לחשוב מחדש על מגדר ואופנה".

לירן מר מר. צילום: רון-אל עזר

חמשת המשתתפים בתערוכה רואים בכך שליחות חברתית. "אני לא מרגיש מודל לחיקוי, אבל אולי אני כן יכול לגרום למישהו להרגיש יותר שייך בחברה ופחות דחוי", מסביר תומר ורסאצ'ה, בן 21, שעובד כדראגיסטית וחי לדבריו חיים קיצוניים. "גדלתי בתוך רחובות אפורים, טווס מוזר שמנסה להצניע את מי שהוא, ובו בזמן מחפש באופן מוחלט מישהו שישמש לו להשראה. ילדות כזו מעצבת את מי שאתה – היא יכולה להיות מבלבלת ולהוביל אותך להתחבא, ויכולה להיות מחשלת ולהוציא אותך הכי אותנטי שיש".

שירלי צ'רלי. צילום: רון-אל עזר

לדבריו, "מספק אותי שאני מראה את עצמי לאנשים אחרים, כדי שכל מי שמרגיש לא בנוח עם עצמו בחברה יבין שהוא לא לבד. יש אנשים שיגידו שאיך שאני מתלבש לא מכבד אותם, אם זה בגלל הדת שלהם או סתם חוסר הקבלה שלהם. במקרה כזה – בעיה שלהם. זה לא שאני בא אליהם הביתה. אני לא עושה משהו בכוונה למישהו, וזה לא מכוון במטרה לפגוע. אני מאמין בחיה ותן לחיות".

גיבור נוסף של התערוכה הוא דני אחירון, בן 31, שנשוי לדנה ונוהג ללבוש בגדי נשים, להתאפר ולהופיע כאשה. הוא מספר על ילדות לא קלה של נער שנאלץ להסתיר את חיבתו לאיפור ולשמלות וללכת בשני שבילים מקבילים – הגברי, הגלוי, והנשי המוסתר.



"אני סטרייט, נשוי לאשה, שמתאפר ולובש בגדי נשים. מה שאני עושה – לא עושה גבר סטרייט על פי ההגדרה", הוא מסביר, "אבל אם כבר מגדר – אני חושב שאני מנסה לא להגדיר את עצמי באופן הזה. פעם הייתי מרגיש רע עם עצמי על זה, כי אני מאוד מרובע, חנון אמיתי שמפחד מהסביבה, כל החיים חששתי להיחשף בתור מי שאני".

עומרי דוד בן אבי. צילום - רון-אל עזר

עומרי דוד בן אבי. צילום – רון-אל עזר

משתתפים נוספים בתערוכה שמציגים את סיפוריהם המרתקים הם שירלי צ'רלי קליינמן, בן/בת 25 שמגדיר/ה עצמו/ה כטראנס לא בינארי, לירון מר מר (31) שידועה כמעצבת תלבושות דראג ועומרי דוד בן אבי, בן 28, מעצב שבגיל 24 איבד את הזיכרון לחלוטין בעקבות מוות קליני שנמשך כמעט חצי שעה וכיום נעזר באופנה כדרך לביטוי עצמי, גם אם זה אומר ללבוש חצאית.

דני אחריון. צילום - רון-אל עזר

דני אחריון. צילום – רון-אל עזר

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר