הצגה בפני שני צופים בלבד: מה אתם יודעים על פסטיבל תיאטרון הבובות בחולון?

החל מסוף השבוע: 10 ימים שבהם תוצף העיר בעשרות הצגות, מופעים, תערוכות וסדנאות במסגרת התיאטרון הבינלאומי לתיאטרון וסרטי בובות. לכבוד האירוע חזרנו להיסטוריה

פורסם בתאריך: 26.7.19 09:18

בשלהי שנות ה-80, שוחרי התרבות בחולון נהגו לפקוד אירוע קהילתי קטן, "בובה של אירוע" היה שמו. הוא התקיים במתכונת מצומצמת במשכן לתרבות ולאמנות ע"ש שטיינברג ונוהל בתחילת דרכו על ידי מירי פאר, שהקימה את בית הספר לאמנות תיאטרון הבובות.



עם השנים גדל והתרחב הפסטיבל, שמשנת 2004 מנהל אותו אמנותית אילן סביר אשר גם מנהל את המרכז, וכיום הוא נהנה ממעמד של פסטיבל בינלאומי לתיאטרון וסרטי בובות. הקיץ פותח הפסטיבל את שעריו זו השנה ה-22, ובמשך עשרה ימים יציע חוויה תיאטרלית לכל המשפחה עם עשרות מופעים, הצגות, תערוכות, סדנאות וחגיגה אמנותית יוצאת דופן.

הפסטיבל יארח עשרות בובנאים מובילים מהארץ ומהעולם ויקיים פעילויות למבוגרים וילדים המשלבות מופעים וטכניקות שונות של הפעלת בובות. במסגרת הפסטיבל יתקיימו גם פעילויות לכל המשפחה שיהיו פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום, ובמשך ימי הפסטיבל יהיה המוזיאון לתיאטרון בובות פתוח חינם לציבור.

כמה דברים שלא ידעתם על פסטיבל תיאטרון הבובות:

בשנת 2006, חלק ניכר מבאי הפסטיבל היו תושבי הצפון שנאלצו לנטוש את בתיהם בשל מתקפת טילים.

הפסטיבל העשירי ציין את חנוכת מרכז תיאטרון הבובות במשכנו הנוכחי.

ב-2014 בוטל הפסטיבל שבוע לפני תחילתו בשל מבצע "צוק איתן". הפסטיבל התקיים במתכונת מצומצמת בחול המועד סוכות שלאחר מכן.

עד כה הופיעו בפסטיבל עשרות אמנים ולהקות מארבע יבשות.

חלק מהנערות והנערים שעבדו בפסטיבל כסדרנים וכקופאים המשיכו לעבוד במרכז תיאטרון הבובות עד גיוסם, ובהמשך עבדו במקום גם תוך כדי השירות הצבאי והלימודים האקדמיים. שלושה מתוכם הפכו לחלק מהצוות הקבוע של המרכז. אחת מהם היא בעצמה כבר אמא לשני ילדים.

עשרת ימי הפסטיבל מהווים תמצות של שפע העשייה במרכז תיאטרון בובות במשך השנה כולה: הצגות ומופעים, סדנאות יצירה משפחתיות, כיתות אמן לאנשי מקצוע, תערוכות ועוד.

בכל שנה נפתחת במהלך הפסטיבל תערוכה חדשה במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות, שמהווה את הבסיס לתוכנית החינוכית שאליה מגיעים כל ילדי גני החובה של חולון בשנת הלימודים העוקבת. גני טרום החובה נהנים מווריאציה של אותה תוכנית אשר מגיעה אליהם לתוך הגן.

בשלוש השנים האחרונות הפסטיבל מקיים אירוע פתיחה חינמי לכל המשפחה ברחבת לה פארק. אירוע הפתיחה הראשון, שנעשה בשיתוף עם הטלוויזיה החינוכית ב-2016, היה למרבה הצער גם אירוע האשכבה של החינוכית אשר נסגרה לאחר מכן.

מדי שנה הפסטיבל מרחיב את ההיצע לקהלי יעד נוספים. מהשנה הפסטיבל יקיים הצגה מיוחדת לילדים עם בעיות קוגניטיביות, בין השאר כאלה שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי.

השנה יתקיימו הצגות מיוחדות וקצרות בשם "תיאטרוני הצצה" לקהל צופים מצומצם ביותר. לילדים יוצע המופע "הסל" שיוצג בפני חמישה צופים, ואילו למבוגרים תהיה ההצגה "הצלן" שתועלה בפני שני צופים בלבד. הצגה נוספת בפסטיבל אשר תועלה בבכורה השנה היא "הרפתקה במחלקה", יצירתה של אביטל דבורי, ליצנית רפואית ותיקה ומוערכת בעלת מוניטין בינלאומי. ההצגה היא חלק מהדוקטורט שעליו היא עומלת בימים האלה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר