איך הפך הילד מחולון למעצב האתרים של אגדות המוזיקה הישראלית

"העיסוק הזה מחבר בין שתי אהבותיי הגדולות". אלדד בוברוביץ' לא מפסיק להתרגש

פורסם בתאריך: 24.8.19 16:13

כשהיה ילד שנולד וגדל בחולון, אלדד בוברוביץ', בוברוביץ' העריץ את להקת "גזוז". האלבום שלהם היה האלבום הראשון שרכש בחנות "צליל וזמר" במרכז המסחרי בשכונת נאות רחל בחולון, עד שבביתו נאספו יותר מ-2,500 תקליטי ויניל ו-4,500 דיסקים ובוברוביץ' עצמו התחיל לעבוד עם האמנים שליוו את פסקול ילדותו והתבגרותו.



מאז שהוא זוכר את עצמו, בערה בבוברוביץ' אהבה גדולה למוזיקה ולציור. כבר בגיל שש הוא נהג לצייר במשך שעות כשברקע מתנגנת מוזיקה ישראלית מתקליטים שהשמיע אביו. הוריו נתנו את הציורים לתחנת טיפת חלב ולקופת החולים בשכונת מגוריהם בחולון, כדי שיעטרו את קירותיהן. "העיסוק הזה מחבר בין שתי אהבותיי הגדולות, מלבד אשתי ושתי בנותיי כמובן, מתקופת הילדות – מוזיקה וציור".

חבר של בוברוביץ' הציע לו לפני כמה שנים לעצב אתר אינטרנט לסולן להקת "נקמת הטרקטור", אבי בללי, "אחי אסף ניהל בזמנו פאב בפלורנטין יחד עם בללי, כך שהכרתי והערכתי אותו לא רק כאמן אלא גם כאדם. בללי הוא מוזיקאי רוק לא שגרתי שמייצר מוזיקה רחוקה מאוד מהמיינסטרים", אמר בוברוביץ'. "לכן סברתי שהאתר שלו היה צריך לשדר משהו איכותי, מסתורי ושונה. יחד עם זאת להיות נגיש וקל לגלישה. שמחתי לגלות כי ההיכרות העמוקה עם היצירה של בללי איפשרה לי להיכנס לראש שלו ולהבין בדיוק לאן הוא מכוון".

במהלך שהותו בסן פרנסיסקו שבארצות הברית בוברוביץ' פגש את השחקן והבמאי דורון נשר והציע לו את שירותיו. הפנייה הולידה אתר לנשר, וגם למנחה הטלוויזיה והסופר דב אלבוים, שאליו הוא הגיע בעקבות המלצת מכר משותף. לדברי בוברוביץ', האתרים של שניהם דומים במובן מסוים, "שניהם דעתנים וידעו בדיוק מה הם רוצים לשדר דרך עיצוב האתר. דורון רצה שהאתר יתרחש כולו בתוך מכשיר רדיו עתיק למראה, והאתר אכן יצא מיוחד".

נתקלת בבקשות מיוחדות?

"בטח. עידן אלתרמן למשל אמר לי מראש שקשה לתייג אותו כי הוא שחקן, זמר וגם קומיקאי, אבל בסופו של דבר זוכרים אותי כקומיקאי, ולכן רצה שהאתר יעלה חיוך בפני מבקרי האתר".

רגע מכונן בחייו המקצועיים של בוברוביץ' היה במהלך פגישה עם חבר בבית הקפה השכונתי, "אני רואה את גידי גוב מתקרב. לפני שהתיישב נעמדתי מולו ואמרתי לו שאני עוקב אחריו מכיתה ד' והוספתי שראיתי שיש לו אתר די מיושן".

בוברוביץ' הוסיף, כי "אמרתי לגידי גוב 'אתה אייקון תרבות ואשמח להכין לך אתר חדש שיהלום אותך'". גוב אהב את היוזמה והסכים עם בוברוביץ', "הוא חייך ואמר שבהחלט הגיע הזמן לחדש את האתר, והוסיף שהוא אוהב את החולצה שלי. רק אז שמתי לב שלבשתי באותו בוקר חולצה עם הלוגו של תוכנית הטלוויזיה זהו זה".

"תהליך העבודה עם גידי גוב היה מרתק. גוב רצה אתר שיאגד כל מה שעשה במהלך השנים במוזיקה, בטלוויזיה ובקולנוע, ועם זאת ישדר מינימליזם. מעין חדר ריק שבו הכל מתגלה בהדרגה, ברוח הזן היפני", אמר בוברוביץ'.

לדבריו, "גידי היה מעורב בכל פרט. האג'נדה העיצובית שהציג בפני בפגישת העבודה הראשונה הכתיבה את הנראות ואת המקוריות של האתר. כשראה את הסקיצה הכמעט סופית, גידי אמר לי: 'יקירי, אתה גאון עיצוב. עשית אותי מאושר'. זה היה אחד הרגעים המרגשים ביותר עבורי מאז התחלתי לעצב".

אמן נוסף שבוברוביץ' מעריץ ועיצב לו אתר הוא יוני רכטר. באתר הוא הצליח להביא לידי ביטוי את העשייה המוזיקלית הנרחבת של רכטר, "הענקנו לגולשים באתר תחושה שהגיעו הביתה, לישראל הישנה והטובה. יוני הדגיש מראש שלא יהיה מעורב בעיצוב מעבר לאישור סקיצות. הוא היה מאוד מרוצה מהתוצאה".

חלום נוסף שהגשים הוא עיצוב האתר של יהודה פוליקר, שקיבל עליו המלצה ממשרד ההפקות של גוב. הקונספט לאתר של פוליקר היה עיצוב איכותי שיבטא את שני צדדיו: עממיות וחפלה יוונית, לצד העומק והברק של "אפר ואבק". בוברוביץ' סיכם כי "אני מעריך מאוד את פוליקר עוד מימי להקת 'בנזין' ומאלבום הסולו הראשון, 'עיניים שלי'. הוא אחד היוצרים המשמעותיים בארץ. תהליך העבודה היה כייפי. יהודה אהב מאוד את התוצאה והחמיא בחום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר