מוזיאון אגד. צילום: צבי וינשטוק

מוזיאון אגד בחולון לקראת חול המועד סוכות: 80 אוטובוסים היסטוריים

מוזיאון אגד בחולון יפתח את שעריו למבקרים בחול המועד סוכות, עם האוטובוסים מאחורי הסיפורים ההיסטוריים

פורסם בתאריך: 24.9.19 16:30

מוזיאון הרכב ההיסטורי יפתח את שעריו בחול המועד סוכות, כך הודיעה חברת אגד.

במסגרת הפעילויות בחג, יעמיד המוזיאון שבחולון יותר מ-80 אוטובוסים היסטוריים ששירתו באגד החל משנות ה-30 ועד שנות האלפיים. גם מכוניות היסטוריות יוצגו במוזיאון, בהן סוסיתא המיתולוגית.



מוזיאון הרכב ההיסטורי הוקם בשנות 1991 בחניון אגד בחולון. הרעיון להקמת המוזיאון נולד בשנות ה-80, לאחר שמספר מפיקי סרטים פנו אל אגד בבקשה להשתמש באוטובוסים ישנים לצורך צילומים.

מאז מוצגים במוזיאון דגמים של אוטובוסים שנעשה בהן שימוש בקווי השירות ברחבי הארץ לאורך 85 שנות הפעילות של אגד. האוטובוסים, שמייצגים תחנות משמעותיות בהיסטוריה הישראלית, שופצו ושומרו עד הפרט האחרון עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי, ובין האוטובוסים ניתן לראות את אוטובוס הקומותיים, דגמי הליילנד והסקיינה וכן את שלדת אוטובוס הדמים.

מוזיאון אגד. צילום: צבי וינשטוק

המבקרים יוכלו לעלות על חלק מן האוטובוסים ולהיזכר בימיה הראשונים של המדינה. כאשר בחלק מהאוטובוסים ניתן לראות גם את תיק הנהג, פורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן הרב קו.

איפה ומתי?

רחוב דן שומרון, חולון. בימים ג'-ה', 15-17 באוקטובר 2019, בין השעות  8:30-12:30. ביום ו', 18 באוקטובר 2019, בין השעות 8:00-12:00.

כמו כן, במשך השנה המוזיאון ההיסטורי של אגד פתוח לכניסה חופשית בימי שישי, בין השעות 8:00-12:00, כאשר בימים ראשון עד חמישי פתוח המרכז ההיסטורי של אגד לקבוצות בלבד ובתאום מראש בין השעות 8:00-11:30.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר