ספארק ימית 2000. תרומת המקום. צילום: טל קירשנבאום

"פארק ימית 2000 לא ייפתח – אם יוטלו הגבלות בעקבות הקורונה"

מנכ"ל החברה לבידור ובילוי, שמשון חן, נאלץ להוציא יותר מ-90 אחוז המעובדים לחל"ת, מתמודד עם הפסדי ענק ומדווח על בעלי מסעדות שקורסים: "היה פה מסע הפחדה המוני שיצר נזק כלכלי ונפשי"

פורסם בתאריך: 17.5.20 14:04

שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ובילוי בחולון זועם ומתוסכל. משבר הקורונה עצר באחת את כל פעילויות החברה, כאשר מנגד אין מתווה שיוכל לאפשר לה לחזור לשגרה. בראיון ל"השקמה חולון", אומר חן כי הוא חושש שלראשונה אחרי 29 שנה לא יוכל להחזיר בקרוב את הפעילות בימית 2000 אם תוטל הגבלה על מספר המבקרים.

החברה לבידור ובילוי בחולון אחראית על ימית 2000, נפשונית, רשת GO ON, מתחם לה פארק, היכל טוטו, מרכז תיאטרון בובות, מרכזי ספורט ומרכז טיפולי מ.ט.ר.ה. החברה מגלגלת בחודשי הקיץ יותר מ-50 מיליון שקל. השנה חן, המשמש בתפקיד המנכ"ל מזה עשור, סופר בעיקר הפסדים ולא מצליח לראות כיצד ומתי תתאושש החברה. זאת, למרות הסיוע שמקבלת החברה מעיריית חולון. "העירייה מסייעת לנו ככול שניתן, אבל היא בוודאי אינוה יכולה לממן את ההפסדים", אומר חן.



לפני כחודשיים נעצרה באחת כל פעילות החברה. מתחמי הפארקים, המסעדות, חדרי הכושר והבריכות נסגרו. חן שהיה באמצע תקופת  המנויים ולקראת פתיחת הקיץ, נאלץ להוציא לחל"ת יותר מ-500 עובדים מתוך כ-600 עובדים. "זו הייתה החלטה קשה מאוד", הוא אומר בשיחה עם "השקמה חולון", "הוצאנו לחופשה ללא תשלום יותר מ-90 אחוז מהעובדים. אנשים עם משפחות, משכנתאות, ילדים ולא כולם יחזרו. זה הכי כואב לי. אנחנו צריכים להחזיר את כל הפעילות, אבל זה יקרה רק בעוד הרבה חודשים ובינתיים ההפסדים הם עצומים. מדובר במיליונים שהפסדנו בחודשיים האלה".

אבל הוחלט לאפשר את פתיחת חדרי הכושר

"אז מה? זה בכלל רלוונטי? פתחנו את חדר הכושר "בבריזה" עם המגבלות הקיימות וכל המנויים מתאמנים שם, מסיבה שאין כדאיות כלכלית לפתוח את השאר בשלב זה"

ביום רביעי תיפתח עונת הרחצה בחופי הים, ובקרוב יאפשרו את פתיחת הבריכות

"גם אם יחזירו את הפעילות, אני לא אוכל לפתוח את ימית 2000 עבור 1,000 מבקרים בלבד. הרגולציות וההקפדה על ההנחיות, יעלו לי הרבה יותר. זה להפסיד עוד כסף. אני לא פותח את פארק המים בשביל 1,000 איש שממילא לא יגיעו משום שהם יפחדו".

שמשון חן

אתה נשמע כועס, אבל מדובר במגפה עולמית שפגעה בכולם.

"בעיניי, מדובר במסע הפחדה המוני שיצר נזק כלכלי ונפשי שיימשך  חודשים. המדינה התנהלה בצורה הכי גרועה שיש. הרי בסופו של דבר, המתים היו ברובם מבתי אבות שלא טופלו כראוי על חדח המדינה, ואם נוסיף לזה את הדתיים שבאו מברוקלין והנה, העלו את כמות החולים. אם לא היו מביאים חולי קורונה מחו"ל, המספרים היו נמוכים הרבה יותר. זה עשה נזק בלתי הפיך למשק והמצב ממש מצב נוראי. הנזק שיהיה פה לאורך שנים יהיה פי כמה וכמה מכמות האנשים שמתו. אנשים עוד לא מבינים את זה".

"אני חי את השטח ואני רואה מה קורה, אתמול (שבת) הייתי בים, היו שם עשרות אלפים בלי מסיכות, בתוך המים", ממשיך חן, "מישהו איבד את הראש ואנשים ישלמו על זה קדימה. אני לא מבין למה שלא יפתחו את המשק. תראה איזה אבסורדי זה, עכשיו מכניסים ילדים בלי מזגנים ועם מסיכות זה נראה לך הגיוני? הנזק הוא אדיר".

מה בנוגע למצב המסעדות במתחם לה פארק?

"בכל יום אני מקבל טלפונים מהשוכרים במתחמים שמסבירים לי שהם לא מכניסים כסף ולא מצליחים להביא אוכל הביתה. אין לי תשובות. אני עומד מולם ולא יודע מה לומר, אין צפי לפתיחה, אין צפי לשגרה ואני בספק אם המסעדות יחזרו וישרדו בכלל את המשבר הזה. אני מסתובב בקניון חולון ומרחם על השוכרים, אין נפש חיה בקניון, האנשים מפחדים לצאת והפחד מושרש בהם, זה ייקח עוד חודשים ושנים להחזיר אנשים לשגרה הזו של יציאות בילויים ומסעדות".

אתה פסימי.

"מאוד. זה הדבר היחידי שמעסיק אותי בימים אלה, איך מניעים מחדש את הגלגלים וחוזרים לשגרה. אני רק מקווה שיהיה טוב ושמישהו בממשלה יתעשת כבר ויחזיר לנו את החיים שלנו".

 



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר