מה זאת אהבה: מודל האהבה של הלנה

מהו האתגר הגדול ביותר היום של הזוגות שאת פוגשת? למה קשה לשמור על זוגיות לאורך שנים- הלנה מטוטי מחולון עונה על הכל

פורסם בתאריך: 2.1.22 16:36

הלנה מטוטי היא מנטורית לזוגיות ,מנחה, יועצת ומלווה זוגות ומשפחות, סא"ל במיל", נשואה לשאול ואמא  לאופיר, שגב וגלי. היא מייסדת שיטת ה"טנגו" בלווי זוגות במשברים, להצלת יחסים ושדרוגם להצלחות גדולות בטווחי זמן קצרים ומחברת הספר " לא זורקים את מה שאפשר לתקן" שבו מזמינה את הקוראים להצצה על סיפורים אמיתיים של זוגות והתהליך שעברו. בימים אלה היא מובילה מיזם לקדם את האהבה בעיר חולון. לטפחה בקרב זוגות ובקרב מחפשי אהבה לרבות פרק ב'.



ביום שני הקרוב, 10.01 בשעה 20.00 באוסקר ווילד חולון תעלה מטוטי את ההרצאה שלה שנקראת "בין אהבה עצמית, אהבה רומנטית ומה שביניהם"-שעיקרה מבוא לזוגיות ויחסים. במפגש תסביר מטוטי כיצד לקחת אחריות על מושג האהבה בחיים שלנו ועל הדרך לאהוב את האני העצמי. המפגש בעלות של 25 שקל בהרשמה מראש ומספר המקומות מוגבל.

רגע לפני, עונה מטוטי על השאלות שלנו.

הלנה, מה צריך לקרות שאנשים יצליחו בזוגיות שלהם?

"אשים כאן ואמקד את שלושת הדברים המרכזיים לתפיסתי: בכל זוגיות נדרש לעבוד. אין זוגיות שפטורה מעבודה על הזוגיות ועבודה משמעותה לתת עדיפות לזוגיות ו"להשקות" אותה ברמה השוטפת והעתית אחרת היא נשחקת ונכנסים "אויבים" ליחסים כולל ה"ברור מאליו". אני ממליצה לשים כתפיסה את הזוגיות בעדיפות לפני הכל, לרבות לפני הילדים, ההורים ואף הקריירה כמובן שגם הם חשובים אבל בהנחת מוצא ששני בני הזוג מכבדים ונותנים מקום  האחד לשני (כולל בקריירה) מקבלים מקום של שניים. הזוגיות היא מכפיל כוח. כאשר ובתנאי שיש אהבה ומוטיבציה של שני הצדדים להיות יחד. לקיים "דייטים" יומיים להתמקד בדברים החשובים לכל אחד מבני הזוג.חשוב ביותר לשים דגש על הקשבה והבנה של צורכי האחר והחלק שלישי הוא להיות שמח בחלקך ולטפח את האני בתוך הזוגיות – בשביל להיות במקום שבו כל אחד מבני הזוג מסוגל לתת מעצמו ומאהבתו  לצד השני אנחנו פוגשת רבים שלא מצליחים לתחזק את הזוגיות ולאהוב כאשר אינם שבעי רצון מהאני שלהם ( דימוי עצמי, מימוש עצמי, תחושת שייכות וביטחון ועוד).

עם יד על הלב האם היום אפשרי למצוא אהבה אמיתית? יש מושג כזה? לא כולם בוגדים? / האם יש תופעה רווחת יותר של בגידות?

"לפני הכל אגדיר מהי אהבה רומנטית שלמה. זו שמייחלים לה רובנו, אהבה היא זו שיש בה את שלוש הרגליים בשלמותן: תשוקה ואינטימיות, תקשורת וחברות ומחויבות ונאמנות. במידה וחסר רכיב אחד אזי אין זו אהבה. אהבה היא הצורך של כולנו כבני אנוש לחוש אותה.לצד כל הנ"ל בעידן השפע יש השלכות משמעותיות של החשיפה והנגישות להיצע באינטרנט וברשתות החברתיות.  ובכלל קיים סוג של שפע וזמינות של מבקשי האהבה שנמצאים בחיפוש אחר האהבה המדויקת להם. ועושים זאת באופן עצמאי יותר מהעבר באמצעות האתרים הרבים הזמינים לכל דורש. מאידך, מעצם השפע והאינסטנט שמאפיינים את העידן המורכב יותר שאנו נתונים לו , ממהרים להחליף ולא לתקן."

 אז אפשר למצוא?

"ראשית כולם מבקשים ומחפשים אז אני ממליצה לחפש במקומות המתאימים ואת מי שמתאים לכם. לא רק באתרים גם במתכונת של דרך אנשים ומכרים, דרך מפגשים ומגוון רחב וגדול של אפשרויות חברתיות מחוץ למסך. ולצד זה לשאול מה אתם עושים נכון ומספיק מסע הזה לדייק את אהבתכם והיא תגיע לאחד/אחת לוקח יותר זמן מהשני , אבל לכולם יש מקום לאהבה".

ההמלצות החמות שלי לזוגות בקושי :

כאשר יש ריחוק בתקשורת – לא להזניח זמן – כל בעיה ניתנת לגישור ולטיפול ! ובלבד אם רוצים להחזיר את האהבה שהייתה. להחליט שמדברים על הכול.

במידה וקיימת ירידה באינטימיות מעבר לתקשורת בין בני הזוג, בוודאי נורת אזהרה. משם יגבר הקושי למנוע פגיעה באמון ובחוזק הקשר ולכן חשוב לעצור ולטפל בכך. לא לוותר על עצמכם ולא על הקרבה לבן הזוג בגלל הקושי ביחסים.

לשים דגש על הקשבה שמקורה בלהבין בין היתר את בן הזוג ורצונותיו (שני בני הזוג נדרשים לכך . ואם רק צד אחד יעשה צעד שהינו מצופה מבן/בת הזוג, סביר מאוד להניח שהצד האחר ישאב לשם),  ובתנאי בסיסי שהשינוי גורר גם תקשורת נכונה ומדייקת לצד הבנה שזה תהליך.

לאחר כל ניסיונות הללו, במידה ואין שיפור, בהחלט המלצתי החמה לעצור ולבקש עזרה חיצונית מקצועית שתיתן לזוג כלים להתגבר על הפערים, תמלא סדקים שנוצרו ותמנע בגידות ומשברים כואבים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר