ניר מולד ועמוס אלנבוגן_תערוכה השנה שהייתה 2022. צילום: יחסי ציבור
מדיטק, ניר מולד ועמוס אלנבוגן_תערוכה השנה שהייתה 2022. צילום: יחסי ציבור

החל מיום ראשון: תערוכה של 40 קריקטוריסטים מובילים במדיטק חולון

התערוכה היא יוזמה משותפת של המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ושל איגוד הקריקטוריסטים והקומיקסאים בישראל

פורסם בתאריך: 20.1.23 08:00

ביום ראשון תיפתח במדיטק בחולון תערוכה שהיא יוזמה משותפת של המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס ושל אק״י (איגוד הקריקטוריסטים והקומיקסאים בישראל), והקריקטורות המוצגות בה, פרי עטם של 40 הקריקטוריסטים המובילים בישראל.

הקריקטורות לועגות לצביעותם של נבחרי ציבור, מבקרות את החברה הישראלית על נקודות העיוורון שלה ומציגות את אירועי היום מזווית שעשויה לגרום לאי נחת. זה כוחה של הקריקטורה: היא מושכת את הקהל הרחב בזכות ההומור שלה, אך אינה מסתפקת בשעשוע אלא מעמתת אותו עם אירועי היום-יום שספק אם הוא מעוניין להיחשף אליהם.

למעשה, הקריקטוריסט הוא פובליציסט אשר מבקש להעביר מסר מסוים, ולכן הקריקטורה תמיד מוטה. תפקידו של הקריקטוריסט הוא לנקוט עמדה: שמאלני או ימני, ליברל או שמרן, סוציאליסט או נאו-ליברל, הקריקטוריסט יכול להיות כל אחד, אך אינו יכול להיות איש המרכז אשר המתנער משני צידי המפה הפוליטית.

ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי הדבר נכון גם לקריקטורות המוצגות בתערוכה: מטרתן להרגיז את הצופים, ללחוץ על הנקודות הרגישות, לעורר אי-הסכמות ובכך טמון כוחה.

 

היוצרים המציגים בתערוכה: אורי פינק, אילנה זפרן, אוריאל פלד, איליה כץ, איציק סמוכה, איתמר דאובה, אנדי צ'אושו, ארנון אבני, ארקדי ציקון, בוריס ארנבורג, בוריס דיקרמן, גיא מורד, דודי שמאי, דניאל עמית, זאב אנגלמאיר, חנוך פיבן, טל לזר, כפיר ויצמן, יוחנן לקיצביץ', יוני שלמון, יונתן וקסמן, יותם פישביין, יעקב שילה, מושיק לין, מושיק גולסט, מיכאל (מיש) רוזנוב, מישל קישקה, נועה כץ, ניסים חזקיהו (נוסקו), ניר מולד ועמוס אלנבוגן, סיגל ויינטה, סרגיי סיצ'נקו, עומר אלמליח, עופר זנזורי, עמוס בידרמן, צח כהן, צחי פרבר, רעות בורץ, שי צ'רקה ושלמה כהן.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב מ-23.1 ועד 23.6.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר