סיור ציור מקלט מצויר בחולון, צילום סרגיי סטרודובצב באדיבות יחצ
סיור ציור מקלט מצויר בחולון, צילום סרגיי סטרודובצב באדיבות יחצ

במהלך המלחמה: עשרות מקלטים בחולון נצבעו וצוירו בהשראת סיפורי ילדים

פרויקט מיוחד: 23 מקלטים ציבוריים ברחבי העיר נצבעו וצוירו מבחוץ בשבועות האחרונים בהשראת סיפורי ילדים

פורסם בתאריך: 28.12.23 08:04

פרויקט חדש של חולון יוצא לדרך: סיור ציור. 23 מקלטים ציבוריים ברחבי העיר נצבעו וצוירו מבחוץ בשבועות האחרונים בהשראת סיפורי ילדים. הפרויקט נוצר כשיתוף פעולה בין אגף הביטחון ואגף התרבות והאומנות בעיריית חולון לבין האומנית רינת לוק אלחייק. הפרויקט הייחודי הפך את קירות המקלטים הציבוריים בעיר לפלטפורמה לאומנות במרחב הציבורי. הקירות החיצוניים של המקלטים הפכו לבתים מצוירים, ומחלונות כל "בית" וקירותיו מציצים אלינו אלמנטים מרהיבים מתוך סיפורי ילדים אהובים, שלרובם גם גני סיפור משלהם בעיר.

האומנית רינת לוק אלחייק הובילה את הצד האומנותי של הפרויקט, והוא כולל 23 מקלטים ציבוריים ברחבי העיר, הצבועים ומצוירים מבחוץ בהשראת סיפורי ילדים, רובם ככולם סיפורים מתוך גני הסיפור הפזורים בעיר. על המקלטים עצמם יודבקו בקרוב ברקודים לסריקה, וסריקתם תציג מידע מעוצב המסביר על הציור של המקלט הספציפי. בתוך כל סיפור ובקישור אליו יודגש ערך חברתי מסוים (כבוד הדדי, קבלת השונה, אחווה ורעות, עזרה לזולת וכו').

המקלטים המאוגדים ב-3 קבוצות יהפכו ל-3 מסלולי הליכה העוברים בין המקלטים. 2 מסלולים ממוקמים בתוך ובקרבת שכונת ג'סי כהן, והמסלול השלישי ממוקם במרכז העיר. המסלולים בדרגות קושי שונות, כאשר הראשון קל מאוד ומתאים גם לילדים קטנים. המטרה היא יצירת מרחבים מוגנים נעימים יותר לטובת הציבור והפיכתם עד כמה שניתן לאתרים שנעים לשהות בקרבתם ואשר מייצרים גם הקשר חיובי.

רינת לוק אלחייק אמרה: "אני יוצרת שינויים פיזיים במרחבים ציבוריים תוך שימוש במה שיש – התקציב שיש, החומרים שיש והזמן שיש והרבה דמיון. לעיתים אני עושה זאת בשיתוף הקהילה, שחיה במקום ואני שמחה מאוד על שיתוף הפעולה עם העיר חולון ומקווה שהתושבים יחוו שמחה באמצעות הצבע, הדמיון וההומור. דווקא בימים אלה, כשהמקלט הפך לחלק משגרת המלחמה והיום יום של כולנו, אנו מקנים לו מימד חדש – צבעוני, מנחם, מעורר דמיון ומרגיע".

לפרטים ולרשימת המקלטים המצוירים מומלץ להיכנס לאתר עיריית חולון:
https://www.holon.muni.il/Lists/List2/CustomDispForm.aspx?ID=3076

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר