מור לוי גבירץ, צילום לירון וייסמן
מור לוי גבירץ, צילום לירון וייסמן

"איכשהו, אני עדיין נושמת". כך מתמודדת מור לוי גבירץ עם הלידה השקטה שעברה

את הלידה השקטה עברה בחודש השמיני להריונה הראשון. קלפים עם איוריה משמשים בטיפול בנשים שחוו אובדן

פורסם בתאריך: 5.1.24 08:30

"עדיין נושמת": תערוכתה של האומנית והמעצבת מור לוי גבירץ. באמצעות איוריה וטקסטים נלווים מתמודדת מור עם חוויית הלידה השקטה והאובדן שחוותה. התערוכה, שנפתחה אתמול, תוצג בגלריה חנקין בחולון בתאריכים 4-14.1.24. התערוכה אמורה הייתה להיות מוצגת באוקטובר, אך נדחתה לינואר  עם פרוץ המלחמה.

בהיותה בחודש השמיני להריונה הראשון, חוותה מור לוי גבירץ הפסקת היריון יזומה ולידה שקטה, וזאת אחרי למעלה משנה של ניסיונות להרות באמצעות טיפולי פוריות. "עברתי לידה שקטה ואיכשהו, אני עדיין נושמת", לוי גבירץ, שתערוכת איוריה "עדיין נושמת" תיפתח בגלריה חנקין בחולון. אוצר: יותם אורן.

איורים של מור לוי גבירץ, יח"צ

איורים של מור לוי גבירץ, יח"צ

בתערוכה יוצגו איורים של מור, שחלקם קיימים כקלפים טיפוליים – כאלה הנוגעים בבטן הרכה, בפחדים ובכאב שחוותה בעקבות האובדן.
היא מספרת על התהליך: "המטפלת שלי הציעה להשתמש בצילום כדי לבטא את התחושות שלי ואני נעניתי לאתגר מיד. באותו השבוע, עד הפגישה הבאה שלנו, הבנתי שאני לא יכולה לעמוד במשימה – התינוק שלי לא כאן ואני לא יכולה לצלם אותו, הסיטואציות שעוברות לי בראש סוריאליסטיות מדי, רחוקות מדי מהמציאות כדיי שאוכל לתפוס אותן בצילום. אבל בחורה משימתית כמוני לא תוותר על האתגר. עשיתי מה שאני יודעת והתחלתי לשרבט סקיצות, שהפכו מהר מאוד לאיורים".

הסיטואציות שהיא איירה פרצו ממנה בזו אחר זו ונתנו ביטוי לכאבים הכי עמוקים שהיא חוותה ולא מצאה מילים כדי לבטאן. באמצעות האיור היא מצאה דרך להתמודד ולבטא את רגשותיה ואת כאביה. בהמשך היא העלתה את איוריה וטקסטים נלווים באתר שהקימה תחת הכותרת "עדיין נושמת" (Still Breathing) ושזכה לתגובות רבות מנשים שחוו אובדן. בהמשך, גם יצרה קלפים עם האיורים, שמשמשים פסיכולוגיות ועובדות סוציאליות בטיפול פרטני או קבוצתי בנשים, כאשר באמצעות פרשנות אישית וחופשית של הקלפים, יכולה כל אחת לבטא את סיפורה ואת כאבה. כתובת: רח' חנקין 109, חולון. ימים ושעות פתיחה: אירוע פתיחה: יום חמישי ה-4.1 מ 18:00-21:00, יום שישי 5.1 מ 10:00-13:00, יום שבת 6.1 מ 10:00-13:00, יום חמיש 11.1 מ17:00-20:00, יום שישי 12.1 10:00-13:00, יום שבת 13.1 מ10:00-13:00, יום ראשון 14.1 מ17:00-20:00. הכניסה ללא תשלום.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר